Jump to content

Tidl Politimann tiltalt


Think!

Recommended Posts

Grunnen til at jeg blir irritert er at det er et ikke uvanlig problem i forvaltningen, selv i dag. Folk tror at det holder å ha ting i mer eller mindre tvilsomme datasystemer, selv om dokumentene har oppstått på annen måte og selv om originaldokumentene inneholder mer informasjon enn det som blir registrert i det elektroniske registeret. Og selv om datasystemer etter kort tid blir uleselige pga endringer i teknologien.

 

Der jeg bor så fikk de dårlig plass i kommunehuset på 50-tallet en gang, og kjørte like godt hele arkivet sitt på sjøen. Heldigvis var det mange av de kontoransatte som hadde "sine" papirer på sine egne kontor eller hjemme, så alt gikk ikke tapt.

 

Jeg har vært med på å grave i uthus og skjul etter ekstremt sensitive dokumenter, så når jeg hører om lemfeldig omgang med slik informasjon så kommer det så mye pigger ut at det blir skade på møblementet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Smaker av domfellelse dette.

 

Tiltalen omhandler også "falsk forklaring" til politiet basert på hva vedkommende har anført på søknadskjema relatert opp mot det politiet avdekket.

 

På kammeret.no har man tidligere diskutert konsekvensene av å følge / ikke følge søknadskjema...i saken over er det valgt å ta ut tiltale om falsk forklaring.

Link to comment
Share on other sites

Panserbrytende er kun "tillatt" i enkelte kalibre fordi forsvaret og politiet solgte ut en større kvanta til skytterlag uten å vite hva det var.

 

Står noe sånn som "eksludert panserbrytende solgt til eksempelvis DFS..." i enten et rundskriv eller noe sånt hva angår ulovlig ammo.

 

Men her har de jo gått inn for at denne mannen skal "tas" og da krydrer de på med ulovlig ammo i samme slengen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

En korrupt politibetjent som har fått drive på alt for lenge. Skjønner ikke hvordan politiet har latt han drive på. Det er rett og slett en skam. De beskytter sine egne. Om de hadde gjort en bedre jobb kunne han sikkert vært tiltalt for mer alvorlige forbrytelser, trøsten er at han ble tatt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Det er i grunn revnende likegyldig. Hverken du, jeg, alle andre, ELLER politifolk er skyldig før man er dømt. Faktisk så er man uskyldig inntil det motsatte er bevist. Og da skal man pinadø ta sin straff, men ikke før! Rykter, kjennskap, sladder og lignende er en j... uting!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Det er vel egentlig revnende likegyldig at han er/var politi!

 

Det eneste dette viser er at politifolk er mennesker som oss andre og at de kan gjøre dumme ting,-- de også!

 

Litt trist når det virker som om folk godter seg over at "nå tok de en politi!"

 

Bare trist hele greia, for ham, for familin hans, for etaten og ikke minst for det øvrige samfunnet!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jeg etterlyser også dommen, samtidig vil jeg også spørre om det finnes noen måte å hente ut domfellelser mot politmenn/kvinner fra de 10 siste årene.

 

Jeg synes jeg ser en trend.

Fortell, fortell...?

Så langt jeg har lest til nå, så kan det se ut som min antagelse var helt feil, og godt var det!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...