RuneLA Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Hei. Har tenkt og kjøpe mi første halge. Busjett maks 4000kr. Har tenkt på star baikal. Men hva er fordeler og bakdeler med enkel eller dobbel avtrekker? Har hørt mye godt om star baikal så tror kanskje dette blir min første, så blir det sikkert invistering i en dyrere senere siden min samboer også har jegerprøven i boks vil sikkert hun og jakte etter hvert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mas-36 Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Slår ikke feil med en Baikal. Enkel eller dobbel avtrekker er en vanesak. Har du skutt mye med hagle før så velg det du er vandt med. Ellers så kjøp det du syns er penest(2 løp er 2 avtrekkere hos meg) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 xxl hadde nettopp baikal o/u til 1990,- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn Dybvik Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Jeg har hatt en Baikal S/S med to avtrekkeren i mange år. Jeg er egentlig veldig fornøyd med den selv om den er litt tung og ikke så veldig fin. To eller en avtrekkeren er vel en smakssak, men jeg liker to avtrekkere. Har hørt historier om de med enkel avtrekker der mekanismen for å bytte til neste løp etter skudd ikke har virket hver gang. Men det hører nok til sjeldenhetene. Uansett så tror jeg ikke du går helt feil med en baikal hvis du kan leve med litt ekstra vekt og ikke er så nøye på det med utskjæringer og pynt. Det er en god brukshagle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken Adams Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 For meg med ikke så veldig store hender blir det langt frem til fremste avtrekket, samtidlig får da langfingeren juling av avtrekkerbøylen da den havner for nerme. Av den grunn foretrekker jeg en avtrekker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneLA Posted October 23, 2013 Author Share Posted October 23, 2013 Blir sikkert en baikal da. Har kjøpt meg våpenskap og pusseutstyr så nå er det bare og sende inn søknad;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Søvik Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Ja Baikal er billig og bra, jeg har Baikal kombi og to Baikal hagler og jeg har ingen planer om og bytte ut noen av disse. Solide saker det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneLA Posted October 28, 2013 Author Share Posted October 28, 2013 Hvordan er star baikal opp i mot for eks. Silma Storfjell og Lappland. Med tanke på kvalitet og hva slagt amunisjon mann kan bruke? http://www.xxl.no/Root/Jakt/Jaktutstyr/ ... 85_1_Style http://www.xxl.no/Root/Jakt/Jaktutstyr/ ... 79_1_Style http://www.xxl.no/Root/Jakt/Jaktutstyr/ ... 63_1_Style Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vømmøl Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 Kjøp deg heller en remington pumpehagle. Du vil treffe bedre med den. Koster i underkant av 4000 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonilse Posted November 4, 2013 Share Posted November 4, 2013 Kjøp deg heller en remington pumpehagle. Du vil treffe bedre med den.Koster i underkant av 4000 Er ikke helt enig med deg. Hvis hagla passer skytteren, så treffer man bedre. Ikke fullt like raske oppfølgnings skudd med pumpe vs dobbeltløper. Og hvis man har en sunn holdning angående det å strø rundt seg med tomhylser i naturen, så er hagl med magasin bare masse ekstra arbeid. Sent from my LG-P880 using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vømmøl Posted November 4, 2013 Share Posted November 4, 2013 Kjøp deg heller en remington pumpehagle. Du vil treffe bedre med den.Koster i underkant av 4000 Er ikke helt enig med deg. Hvis hagla passer skytteren, så treffer man bedre. Ikke fullt like raske oppfølgnings skudd med pumpe vs dobbeltløper. Du har fullt lov til å være uenig. Det finnes ikke ett fasitsvar på dette. Eneste måten å finne svaret på er å prøve. Det er bare det at jeg har sett så mange uerfarne skyttere som skyter bra med remington-pumpa. Det virker som den passer alle selv om castoff er fraværende. Oppfølgingsskudd er en vanesak. Ladegrepet foregår imens du tar opp rekylen. Jeg har kompiser som skyter brukbart skeet med pumpe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts