Jump to content

tilgang på 6.5x57R


maribu

Recommended Posts

Rws har blyspiss. Hør med Jaktogfriluft.

Sellier&Bellot har også blyspiss. Schou og partnere har den.

Blaser har også blyspiss, men grusom pris. Norma med partnere har den.

 

Helmantel er ikke i salg i Norge. vet ikke om det lages engang.

 

Det beste er nok å kjøpe ei kasse med S&B og ett diesett og starte å lade først som sist. Billigere og du kan lade med de kuler du trenger.

Link to comment
Share on other sites

Vurderer samme kaliber selv i "fugledrilling".

 

Nå har vel ofte (gamle) våpen i dette kaliberet som oftest slak riflestigning sammenlignet med 6,5x55, og dermed beregnet for litt lette kuler.

 

På drillingen vil det ofte bety at de kun regulerer for samskyting med lette kuler, og kan skuffe de som tror de kan bruke ei tyngre kule for å gå etter større vilt med den også.

 

Har noen gjort seg noen erfaringer rundt dette?

Link to comment
Share on other sites

Det beste er nok å kjøpe ei kasse med S&B og ett diesett og starte å lade først som sist. Billigere og du kan lade med de kuler du trenger.

 

Kansje jeg tar feil, men mener å huske at S&B brukte berdan hylser i ammoen jeg kjøpte en gang?

Er vell litt vrien å lade om vist det stemmer.

Link to comment
Share on other sites

Det høres rart ut! De bruker jo ikke det i noen av de andre kaliberne sine. Vet S&B har trange hettelommer(fikses ved å bruke winchester og cci hetter), men aldri hørt de har brukt berdanhetter. Kanskje i ammo som er 50-60 år gammel, men ikke i moderne ammunisjon.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har liggende en del hyls, noen med kule og krutt i av ulike typer. Den del er ladet for fugl med butt helmantel mener jeg å hsuke, og noe for jakt. Og tomhylser. RWS hyls. Disse hade jeg tenkt å la ligge, men dersom noen er i beit så må vi kunne gjøre en deal.

Send meg en PM om det er interesse så skal jeg rote og se hva jeg har liggende. Har forresten die set også.

 

Bent

Link to comment
Share on other sites

Tomt i Asker også.

Triebel i Tyskland har. Frankonia har Selleri & Gulrot..

Noen flere med tips?

 

 

Reimer Johansen i Tyskland (Schleswig -Holstein) skulle ha 6,5 x 57 R hylser fra RWS. Ta en titt på nettsiden!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Riktig som Skaubjønn sier. Samme die, forskjellig hylseholder.

 

Ser at jeg gnålte om hylser i denne tråden tidligere.

Løste seg da jeg kjøpte et lass engangskutte fra Tyskland på Egun for en billig penge.

Har nå flere hundre RWS hylser som ennå er på andre runde :wink:

Fikk også kjøpt noe ferdig ammo billig hos Rafdal & Kvåle, som ennå ikke er skutt.

Hylser der og :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...