Jump to content

Topshot Competition 22LR Ammo


Thunderchicken

Recommended Posts

Helt ålreit til trening. Dersom competition-delen skal stemme bør man nok ha litt større blinker å skyte på enn konkurrentene. Jevnt over kurant, men enkelte patroner har en del mer futt enn de andre og går en hel del over i mitt gevær (Krico 302AL). Dette er godt merkbart på avstander rundt 35-50 meter, det er ikke sikkert avviket er særlig stort på 15 m.

Link to comment
Share on other sites

Vanlig standard treningsammunisjon.

 

Ett hederlig produkt til en grei pris.

 

Alt tyder på at det er CCI Standard.

Tester viser at den er like god som eller nesten like god som CCI Standard.

 

Den har vært utsolgt på XXL.no sin webbutikk en del uker.

http://www.xxl.no/Root/Jakt/Jaktutstyr/ ... 00_1_Style" target="_blank

Den var utsolgt en stund i 2012 også.

 

Jeg har sett den i 2 butikker nylig.

Kjøp så du har litt.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kjøpt 500-kladoser av både topshot og cci standard som har funger jævlig bra,

og så har jeg noen kladoser av de to ovennevnte som blir ståendes som skapfyll, da patronene er ujevne.

 

Plussen er at det er som om voksen(?) på disse to er den samme,

så trening med topshot/cci-standard og cci hp subsonic går om hvertannet uten å måtte bruke en eske for å stabilisere treffpunkt.

(Nå må jeg si at jeg også har flere esker cci hp subsonic ståendes som skapfyll.)

Link to comment
Share on other sites

Har skutt ca 1000 TopShot i en Cz455, og konklusjonen på den loten jeg fikk var variasjoner. På 100m med 2-fot og kikkert så kunne en få fine 5-skuddssamlinger, men innimellom var det et av skuddene som hadde ulik 'smell' enn de andre og resultatet på skiva ble deretter. Noen ganger for høyt, andre ganger for lavt mens de neste 5-10 skuddene samlet fint. Kronografering viste samme tendensen, jevn og fin hastighet på mange skudd, men noen som skilte seg ut i +/- fra normalen.

Helt grei ammo til halvseriøs moroskyting, men definitivt større avvik enn på en gammel lot med CCI standard jeg hadde liggende.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...