lizzy Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Jeg har ei 9.3/62 S&L pipe til sauer 202, som jeg ikke får til å ta svift kuler satt etter mål fra ladeboka.. Noen som kjenner til problemet? Og hva jeg må/kan gjøre?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mas-36 Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Du må sette kulene slik at de passer ditt kammer. Tar de i bommene må du sette kulene dypere. IKKE BRUK ANDRES LADEDATA SOM GOD FISK. Spessielt de fra ladeboken da max der er ofte veldig friskt sammenlignet med andre ladebøker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonasten Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 du bør måle kammeret.det bør egentelig alltid gjøres når du bytter kule. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lizzy Posted October 3, 2013 Author Share Posted October 3, 2013 Ok, jeg har ikke vert borti det problemet før... Men det er jo ikke bra å sette kulen for langt inn heller, da det blir mindre volum igjen i hylsa... Er det noe sted der minstemål er satt??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1983 Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Mål alltid max col for ditt kammer! Trenger du så mye volum i hylsa da? det er nok ikke snakk om mange mm lengre inn du må med kula. Du vil nok få langt høyere trykk om kula butter i bommene enn om du minsker col med 2-3mm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lizzy Posted October 3, 2013 Author Share Posted October 3, 2013 Nei, trenger og trenger... Har ikke ladet så lenge, så jeg er bare litt forsiktig med det meste enda... Ja jeg har fått med det at å butte i bommene er det samme som høyt trykk... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finnlight 338WM Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Og hva jeg må/kan gjøre?? kjøp 9,3x66, da har du 4mm lengre kammer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lizzy Posted October 3, 2013 Author Share Posted October 3, 2013 Ja, ser den.. Men jeg har 62.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonasten Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Det bør være 1-2mm friflukt,og i utgangspunktet bør kuleholdet være diameter på kula. Dersom kula er lang må den nødvendigvis lengere ned i hylsa med mindre volum som resultat.Er kula kort bør godt kulehold prioriteres før kort friflukt. Vi som lader selv bør derfor måle kammer med den kula vi skal bruke.Ingen kammer er like og ulike kuler vil gi ulike patronlengder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts