Jump to content

"Falsk" magasinforlenger? Rem 870


sourcreamking

Recommended Posts

Heisann.

 

Jeg er på jakt etter en magasinforlenger til min Remington 870 som rommer den herlige total av 0 skudd. Finnes dette? Eventuelt en magasinmutter som er overdrevet lang. Skulle gjerne festet litt diverse snacks på hagla, men det blir vanskelig uten magasinforlenger, og siden det ikke er lov å forlenge magasinet her til lands så håper jeg noen har produsert falske magasinforlengere... Er det å håpe på litt mye?

 

Tilleggsspørsmål: Jeg ser at frittstående pistolgrep er forbudt på pumpehagle... Er det noen fornuftig grunn til dette som noen her kjenner til? Kan ikke se at hagla blir farligere pga. pistolgrep. Jeg sliter med en del senebetennelse i høyre håndledd og det er derfor til tider mye bedre for meg å skyte med pistolgrep. En mulig mellomting vil jo være noe som dette: Blackhawk Kolbe - men jeg er usikker på om dette er regnet som lovlig...

 

Håper noen kan hjelpe! :)

Link to comment
Share on other sites

Du kan fint sage den av, men da blir den ulovlig. Som igjen gjør at de kan ta folk for å ha "avsagde hagler", som merkelig nok er ganske populært i kriminelle miljøer.

Om det løser noe særlig kan jo alltids diskuteres, men jeg tror ikke du skal legge så alt for mye i det, om man uansett ønsker å ha en kolbe, og det gjør vi jo, så finnes det gode lovlige alternativer.

Link to comment
Share on other sites

Det er egentlig veldig enkelt.

 

Alle direktorat består av byråkrater. Disse må ha noe å fylle arbeidsdagen med. Hadde hundretusenvis av byråkrater spilt kabal dagen lang og det ble offentlig kjent kunne de mistet jobben. Sløsing med skattepenger som kunne vært gitt i skattelette, kulturtilskudd eller andre gode formål er ikke populært.

 

En del av disse byråkratene finner vi i Politidirektoratet.

Noe må de ha å gjøre - og hvor mange timer tror du gikk med til å utforme nevnte tekst? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Du kan fint sage den av, men da blir den ulovlig. Som igjen gjør at de kan ta folk for å ha "avsagde hagler", som merkelig nok er ganske populært i kriminelle miljøer.

Om det løser noe særlig kan jo alltids diskuteres, men jeg tror ikke du skal legge så alt for mye i det, om man uansett ønsker å ha en kolbe, og det gjør vi jo, så finnes det gode lovlige alternativer.

 

Poenget her er jo ikke at jeg vil ha en avsagd hagle med kun pistolgrep... Jeg ønsker en kolbe MED pistolgrep siden dette erfaringsmessig er bedre for håndleddet når senebetennelsen er i full blomst.

Link to comment
Share on other sites

Vil tippe de da anser at det da er lettere å fjerne kolben helt og alikevel bruke våpenet.

 

 

Jeg tviler på at dette er grunnen. Winge er blitt presset til å stoppe salg og import av Benelli M4 (i Norsk utførelse). Noen videre grunn fikk jeg ikke, så følgende blir spekulasjon: POD vil til livs alt som kan gi assosiasjoner til militært utseende. Begrunnelsen er jaktens anseelse. Derfor går de i strupen på pistolgrep på alt av jaktrifler og hagler.

Link to comment
Share on other sites

POD (og andre) bør snart ta innover seg at våpen stadig blir modernisert og forbedret, våpen har gjennom hele historien blitt utviklet, stort sett av militæret til militære formål og deretter tatt i bruk til jakt/konkurranse med større eller mindre endringer for at de skal være enda bedre egnet til det bruket, ikke først og fremst for at de skal se mindre militære ut.

Et godt jaktvåpen trenger ikke å skille seg fra et godt militært våpen, dette er en naturlig utvikling, noe som skjer på alle områder når det gjelder det meste, hvorfor skal det være annerledes når det gjelder våpen?

 

Jeg presiserer at jeg ikke snakker om store magasiner og fullauto, kun utseende og brukervennlighet.

Et våpen er akkurat like farlig samme hvor snilt eller slemt det ser ut.

Dette er bare "tull" og "synsing" fra a til å. (Synes jeg)det finnes sikkert andre meninger men det er fint om våpenloven bygger på fakta og ikke på følelser og synsing fra de som sitter med makta.

 

Hvis folk ser at det jaktes med "miletært" utseende våpen så blir de veldig fort komfortable med det.

Dette vil ikke skade jaktens anseelse, tror jeg.

 

 

Jeg personlig ønsker alle forbedringer på jaktvåpen velkommen, uansett hvor milietært det måtte se ut.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer virkelig på hvordan man skal definere "frittstående pistolgrep" i praksis..

Hva er dette for noe rart? Er det i det hele tatt rart?

Menes det pistolgrep på forskjeftet?

 

Kapper man hagla, om det være seg foran eller bak så er man jo under minstelengden på våpenet uansett, og dermed kriminell.. ..og hadde jeg hatt kriminelt bruk for avsagd hagle så hadde jeg kappet foran.. .. men det er meg og jeg er ikke kriminell med kriminelle behov.

 

Men, for å komme tilbake til topic;

Har du noen linker til en sånn forlengelse du tenker på?

Link to comment
Share on other sites

Poenget her er jo ikke at jeg vil ha en avsagd hagle med kun pistolgrep... Jeg ønsker en kolbe MED pistolgrep siden dette erfaringsmessig er bedre for håndleddet når senebetennelsen er i full blomst.

 

Det er jo akkurat det jeg sier, siden du vil ha pistolgrep OG kolbe, så lar det seg fikse enkelt og lovlig. Lovverket er generelt altså ikke noen hindring, bortsett fra på enkelte modeller hvor pistolgrepet som standard er frittstående.

 

Når det gjelder falske magasinforlengere, så har jeg sett mange av de på robsoft forumet, i Sverige må de som kjent permanent plombere til 2+1, men mange liker utseende som langt magasin gir.

Vil tro pinne og tokomponentslim er en billig mulighet dersom du kan leve med å ikke veksle mellom 1+1 og 5+1.

Link to comment
Share on other sites

Heisann.

 

Jeg er på jakt etter en magasinforlenger til min Remington 870 som rommer den herlige total av 0 skudd. Finnes dette? Eventuelt en magasinmutter som er overdrevet lang. Skulle gjerne festet litt diverse snacks på hagla, men det blir vanskelig uten magasinforlenger, og siden det ikke er lov å forlenge magasinet her til lands så håper jeg noen har produsert falske magasinforlengere... Er det å håpe på litt mye?

Hva er det du ønsker å montere? Lys/laser til moroskyting på banen? Kan ikke utstyret monteres like godt på løpet? Hvis du vil, så kan jeg sende deg PM om en link på en fin greie til hagla di som du ikke trenger magasinforlenger. Denne kommer du til å digge 8)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også prøvd forskjellige skjefter som patronholdere til låskassa og noen andre ting, men hagla blir tung og praktisk plunderaktig. Min nye 870 er i helt original stand uten noen greier med normalt skjefte, og det ser også "taktisk" penere ut på en pumpe, men bruk bare pistolgrepet hvis du har du problemer med håndleddet. Folk som driver med profesjonell praktisk hagle bruker kun jaktskjefte på pumper og pistolskjefte på halvautomater.

Link to comment
Share on other sites

Ingen magasinforlengere fungerer på nyere Rem 870 med mindre du borer ut innpresningene i det originale magasinet som stopper tilbringeren.

 

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk 4

 

Eller :

 

Alle magasinforlengere fungerer på nyere Rem 870 så lenge du borer ut innpresningene i det originale magasinet som stopper tilbringeren.

Link to comment
Share on other sites

Det beste er å bore bort bulkene gjennom børsemaker. Noen andre bruker en stålsylinder på skruestikke som de stikker inni magasinrøret for så å banke ut dingsene med plasthammer. På min gamle 870 express var det sånne små bulker framme på magasinrøret som jeg filte bort, men de kunne ikke fjernes helt, sånn at den nye patrontilbringeren ble klemt litt imellom. Røret så etter dette helt jævlig ut inni, men min nye 870 har ikke disse bulkene.

Link to comment
Share on other sites

Ingen magasinforlengere fungerer på nyere Rem 870 med mindre du borer ut innpresningene i det originale magasinet som stopper tilbringeren.

 

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk 4

 

Eller :

 

Alle magasinforlengere fungerer på nyere Rem 870 så lenge du borer ut innpresningene i det originale magasinet som stopper tilbringeren.

 

Det beste er å bore bort bulkene gjennom børsemaker. Noen andre bruker en stålsylinder på skruestikke som de stikker inni magasinrøret for så å banke ut dingsene med plasthammer. På min gamle 870 express var det sånne små bulker framme på magasinrøret som jeg filte bort, men de kunne ikke fjernes helt, sånn at den nye patrontilbringeren ble klemt litt imellom. Røret så etter dette helt jævlig ut inni, men min nye 870 har ikke disse bulkene.

 

Nå er det jo ikke lov å utvide magasinkapasiteten, så det skal ikke bores eller bankes noe her.

Jeg ville bare hatt på en forlenger så magasinet stikker nesten like langt ut som løpet.

Link to comment
Share on other sites

870 Scattergun technologies 1 round extension har du lov å montere på din 4+1. Kanskje du får plass på den korte tuben til det du vil montere. Mht. til lang magasinforlenger som til enden av løpet, så tror jeg denne også vil være lov pga at original magasinet med de små bulkene er permanent plombert for flere skudd. Bruk den vanlige fjæra og plast retaineren på original magasinet, sett inn løpet og skru på en lang magasinforlenger med bare luft inni.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...