Jump to content

6.5x55, kuler og langhold


M67

Recommended Posts

Sitat

Dette er ikkje langhold, men ut til 300-400 m er 100 gr scenar brukande

BCen på den kula er ikke hakkende gal, 0.424/0.212 oppgir Lapua. Den pleier å være svært presis, 20mm på 200m ville overrasket meg mindre enn på 100m. Du får vel 750-800m/s fra Grendelen, så du vil få ballistikk som en AG3 med NM60 omtrent - det fungerer helt utmerket på 400m - og lenger. "High Performance" blir det ikke, men det bør virke.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Ok, det er berre dei siste dagane at eg har skote på noke særlig forbi 100 m så eg får ta da derifra. Eg får prøva å fintuna for å komma helst ned mot 15 mm 3 skudd på 100. Da er ei vanlig jaktrifla dette her, men eg kan prøva opp mot 42 grain for å sjå om eg får bedre presisjon eller kanskje berre skyta. Nett no er da ganske tørt så eg bør kanskje venta, litt synd da forholda ellers er til stades. Berre for å spørre sån ca kor stor bør blinken ( svarten) vera på la oss sei 350 m ? Er da nokon mal på da i forhold til avstand? Kikkertsikte forstørre opptil 10 ganger. 

Link to comment
Share on other sites

Blinken bør vel være stor nok til kunne sikte presist på. Jeg har god erfaring med å skyte på lerduer på 3-400m, men om du har tykt trådkors må du kanskje ha noe større sikteblink. Svarten på både DFS 300m-skiva og den internasjonale 300m (ISSF/CISM) skiva er 60cm, men tieren er 10cm på ISSF sin, og 15 på DFS sin.

God samling med et customvåpen på 300m vil vel være 30-50mm. Mer enn det skal ikke være nødvendig. Toppvåpen samler 15-20mm på 300m.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Ok eg har tysk nr 4 men sjølv i midten er da forholdsvis tjukt, iverfall ikkje heilt tynt. Har ein kasse leirduer ståande så eg kan jo prøva på dei. Eg får prøva på 300 m med godt anlegg framme og bak og sjå kva sammling eg kan få. Vinden har vel og litt å seie på såpass hald som 300 m vil eg tru? Sierra si 85 grains varmint kula går bedre i geværet mitt men no har eg ca 350 scenar kuler liggande. Ellers er da rett å rekna sån: 2 cm på 100m gir 4 cm på 200, 6 cm på 300 og 8 på 400. Klar over at da blir teori og vind og litegrann avtrekksfeil får vel mykje større utslag på litt hald. 

Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, can skrev:

Ok eg har tysk nr 4 men sjølv i midten er da forholdsvis tjukt, iverfall ikkje heilt tynt. Har ein kasse leirduer ståande så eg kan jo prøva på dei. Eg får prøva på 300 m med godt anlegg framme og bak og sjå kva sammling eg kan få. Vinden har vel og litt å seie på såpass hald som 300 m vil eg tru? Sierra si 85 grains varmint kula går bedre i geværet mitt men no har eg ca 350 scenar kuler liggande. Ellers er da rett å rekna sån: 2 cm på 100m gir 4 cm på 200, 6 cm på 300 og 8 på 400. Klar over at da blir teori og vind og litegrann avtrekksfeil får vel mykje større utslag på litt hald. 

På vind regner man sånn ja. Bare ganger opp avstanden...i teorien men vinden er sjelden lik over hele flyvestrekningen og vinden har størst innvirkning nær munningen. Er greit å finne en dag med lite vind i starten ellers kan man lett bli litt satt ut. Last ned Lapua appen og gjør deg kjent med den. Legg inn alt du vet og lek deg litt med vindstyrke, vindretning og avstander så skjønner du fort viktigheten med vindberegning.

Link to comment
Share on other sites

Sitat

Ellers er da rett å rekna sån: 2 cm på 100m gir 4 cm på 200, 6 cm på 300 og 8 på 400. Klar over at da blir teori og vind og litegrann avtrekksfeil får vel mykje større utslag på litt hald. 

På vind regner man sånn ja

Nope... Cm skjønner jeg ingen ting av - vindavdrift og kulefall er i antall klikk her. Og da er det sånn som du sier - 3 ganger så mange klikk på 300m. Har du 1 klikk vindavdrift på 100m så har du 3 på 300m. 1cm blir til 9cm, eller 25cm om du er på 500m. Vind er fæle greier ;) 

Regner du "antall sekundmeter x antall hundremeter x 2/3" så tipper jeg du er svært nær for Grendelen. Vi har brukt 0.5 for 6.5x55 og 9g kuler, og 1/3 for 338LM og 19.2g kuler.

 

K

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Da eg meinte var cm sammling, eg burde forklart bedre. Altså ved vindstille om ein kan rekna sån: 2 cm sammling på 100 gir 4 på 200 og 8 på 400. Dette var med tanke på kva for presisjon som er nødvendig. Eg har kikkertsikte med 1 cm klikk på 100 m. Vil ikkje 1 klikk da flytta treffpunkt 2 cm på 200 m og 4 på 400? Detta med vind har eg ikkje heilt tatt stilling til enda, sikkert ett tema lika stort som ei låvadør kan eg tenka meg. Finnes da ein enkel metode for ein nybegynner?

Link to comment
Share on other sites

Sitat

2 cm sammling på 100 gir 4 på 200 og 8 på 400

 I wish. Generelt kan en vel si at du fint kan firedoble når du dobler avstanden, i alle fall til å begynne med. 1cm på 100m pleier å bli til 3-4cm på 300m (minst) og 8-10 (eller 15) på 500m. 2cm på 100m indikerer vel strengt tatt at noe ikke er som det skal, og da er det litt vanskelig å forutsi. Men 1m/s endring i vinden flytter treffpunktet 9cm på 300m - de færreste på det nivået du indikerer å være på kan se en endring på 1m/s, det krever en del trening.

 

Sitat

Vil ikkje 1 klikk da flytta treffpunkt 2 cm på 200 m og 4 på 400?

Jo, og mitt råd er å tenke 100% i klikk, ikke i cm.

 

Sitat

Finnes da ein enkel metode for ein nybegynner?

Ja, denne 

Sitat

Regner du "antall sekundmeter x antall hundremeter x 2/3" så tipper jeg du er svært nær for Grendelen.

 

 

 

K

 

Link to comment
Share on other sites

Tar tegninga, ein må ha så presis rifle og ammunisjon som mulig og 2 cm på 100 m er eigentleg for dårligt. Eg får prøva fyrst om eg kan få ammunisjonen til å gå bedre i ho. Kan eg bruka omtrent samme formel som den du har for grendelen mon tru, og korleis ser ein retning på vind, av og til er da jo greit ser strå i vinden blad som bevege seg o.l. Men har lagt merke til at den kan vera skiftande og av og til blåsa fra motsatt kant, er nok ikkje lett da der kan eg tenka meg. Fann ein plass i dag ca 250- 400 m. Får ta å begynna på korteste hold, for å gjera da så enkelt som mulig og ta da gradvis. Finnes da noke nyttig litteratur kortfatta som går rett på sak så eg slepp å plaga livet av folk her, eller er da kanskje ikkje nødvendig på såpass « korte» hold som eg nevner?

Link to comment
Share on other sites

2 minutter siden, can skrev:

Tar tegninga, ein må ha så presis rifle og ammunisjon som mulig og 2 cm på 100 m er eigentleg for dårligt. Eg får prøva fyrst om eg kan få ammunisjonen til å gå bedre i ho. Kan eg bruka omtrent samme formel som den du har for grendelen mon tru, og korleis ser ein retning på vind, av og til er da jo greit ser strå i vinden blad som bevege seg o.l. Men har lagt merke til at den kan vera skiftande og av og til blåsa fra motsatt kant, er nok ikkje lett da der kan eg tenka meg. Fann ein plass i dag ca 250- 400 m. Får ta å begynna på korteste hold, for å gjera da så enkelt som mulig og ta da gradvis. Finnes da noke nyttig litteratur kortfatta som går rett på sak så eg slepp å plaga livet av folk her, eller er da kanskje ikkje nødvendig på såpass « korte» hold som eg nevner?

Nei nei, du kan helt fint skyte på 3-400m med 20mm egenspredning. Det betyr bare at børsa har 80mm spredning på 400m. Ikke fantastisk bra men heller ikke totalt ræva.

Å beregne vind er ikke lett og retning har like mye å si som styrke. Noen vimpler er fint å se på for å se retning og styrke(krever trening). Igjen, bruk feks Lapua appen og lek med den så ser du fort hva vinden kan gjøre. Vind tar tid å lære, sånn er det bare og vinden er aldri noe du kan beregne 100%. De alle fleste trenger å sende avgårde noen skudd for å se hvordan vinden påvirker kula. De beste er på målet etter andre skuddet mens vi andre bruker mer.

Jeg er å skyte på en bane hvor vinden ofte er umulig å beregne og da er det bare å holde seg til de nærmeste målene. Forbi 400m blir bare bingo.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker nesten aldri appene til vind. Ulempen med de 20mm egenspredning på 100m er for en del at den kan bli 160 på 400m, eller den kan bli 80... For det andre er den i samme størrelsesorden som spredningen du kan forvente fra vindskift som du kan klare å få med deg - da er det tilnærmet umulig å lære noe om vind - eller det går iallefall dramatisk mye saktere enn med ei presis rifle.

Tenk deg at du har skutt et skudd, og ser på vindflaggene at du kanskje skal sikte 80mm til høyre - du gjør det, og treffer 80mm til siden. Du vet nå ikke om det var fordi du bedømte vinden feil, eller fordi rifla spredde dit... Samme om du treffer i samme hølet.

20mm på 100m er fullt brukbart ti langholdsskyting, og mer brukbart jo mer erfaren skytter. En uerfaren kan bli veldig frustrert(og spotteren kan få diverse anfall...). Dette sier jeg etter mange, mange timer med spotting av både erfarne og uerfarne skyttere.

 

Noen råd fra meg her, sett opp vindflagg, og bruk gjerne en enkel vindmåler sammen med dem til å begynne med, så du kan lære deg hva de betyr i sekundmeter - senere blir det automatisk til hvor mange klikk de betyr. Og prøv å få rifla litt mer presis. 

Se gjerne langholdsfilmene av Haugland og Lindroth, og tren grunnleggende skyting. Det som begrenser middelmådige langholdsskyttere mest er ikke vindbedømming og presisjonen i rifla, eler ballistikk, det er å faktisk kunne skyte - riktig. Grunntreningen mangler svært ofte, og da faller man sammen når en skal tenke på vind, sol, mirage, uvant underlag, osv.

 

K

Edited by M67
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, can skrev:

Ja har begynt å sjå litt på appen, var ein del å sette seg inn i. Bruke du den aktivt eller er da mest for å sjå kor mykje vinden har å sei.

Jeg bruker appene mye i starten på nye våpen dvs kaliber, uvante kuler osv men deretter blir det viktigste å faktisk skyte. Akkurat nå bruker jeg mer tid på venne meg til at tårnene roteres motsatt vei ift det jeg er vant til. I starten med en ny rifle holder jeg meg til gode forhold og får bekreftet at børsa, ladningen og jeg funker sammen og når jeg vet at børsa går som den skal er det bare å klinke til å skyte masse under de gjeldende forholdene. Som M67 er inne på så er alt så mye enklere når man vet at utstyret funker, er presis fordi da er det enten vanskelig vind eller dårlig utført skudd. En av to er greit å forholde seg til og når du har skutt en stund vet du selv når du utførte et dårlig skudd. Begynner man å tvile på utstyret også, er det nesten helt håpløst.

Igjen, 20mm egenspredning er ikke fryktelig ille. Jeg tipper at børsa egentlig går bedre men at du sammen med børsa ikke er i stand til bedre? Å skyte en 5-skudd samling på 20mm er ikke dårlig det.

Link to comment
Share on other sites

Dessverre berre 3 skudds sammling, godt mulig at da er eg som ikkje greie bedre da kreve ganske mykje å skyta så små samlinga har eg merka. Bruke ein klistrelapp som blink, veit aldri heilt kor mykje av målet retikelet skjule så der er jo og ei feilkilde. Ellers garantert lurt da du seie om gode forhold i starten. Eg tenkte to fot eller sekk til støtte framme og «ris sokk» bak. Enten så kjøpe eg meg ei slags matta å ligga på eller så snekre eg meg noken planka. Høyres ut som ein bra plan?  Ellers synes eg du har ett bra poeng med da der å stola på utstyret, begynne ein å tvila der er da gjort.

Link to comment
Share on other sites

Nei da veit eg bestemt at eg ikkje er nøye på, eg har ikkje tenkt på da, skal prøva å vera obs på da når da berre kjem litt regn. Skal prøva da der med større blink smaug. Rifla ligge iverfall heilt i ro, har aldri hatt bedre støtta etter at eg bruke «ristøtta» framme og bak, men gjorde ein tabbe når eg lagde skytebenken for noken år siden. Eg lagde den firkanta som eit bord, skulle lagd ein « innhukk» til overkroppen, får ta motorsaga fatt å sjå kva eg kan få til. Er blytung og supersolid iverfall, ingen bevegelse i den.

Edited by can
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 10 months later...
1 minutt siden, Premium2006 skrev:

Hva kjøper man av hyllevare for langhold?

Diamond Line? Må sikkert krype til korset å lade selv etterhvert, men til å begynne med, må jeg nok kjøpe..

 

billig, men bra nok til 1000 meter?

du får høre med Mix, jeg har ikke peiling ;)

 

Men, det virker som de fleste bruker DL - kuler, og så er det en del som er på diverse Hornady. Da har du nok inkludert 80% av LH-skytterene. 
Er du på ammunisjon, så bruker 99% (eller mer) av de som skyter 6.5x55 Diamond Line, 6XC er og DL, mens Crymore oftest er Hornady ("Crymore" fordi de gråter når de ikke finner aller hylsene)
Til kjente hold, og under 1000m, så tror jeg faktisk "Bane" er like greit som "Felt" - det tror jeg det er sålenge du ikke trenger å gjette avstand gjennom et diopter. 

 

DL er litt omdiskutert, og endel folk KAN jo ikke bruke den, siden den er "selve DFS-kula", og man kan jo ikke gjøre det samme som DFS. Men jeg synes den går bra nok, og den er rimelig/ikke rådyr, og den gir mindre rekyl enn 140gr-kuler, med en like høy BC (295).

 

Her er noen skiver fra den siste uka (ikke utvalgte "bra" skiver, men de jeg har skutt denne uka) 130DL i 830m/s

 

300m

IMG_4212.jpeg.ee94e63a2b30f3fd6c4cd9af8298c842.jpeg

 

1000 og 500m, 

106320174_10158198487989342_3214141243066221657_n.jpg.a2d33fe45ea1d1591b0117b260f22fae.jpg

 

Både Norma og jeg lader fort og galt, og det er en del hastighetsvariasjon. Det vises godt på 1000m

 

K

Link to comment
Share on other sites

9 minutter siden, M67 skrev:

du får høre med Mix, jeg har ikke peiling

Jeg ville nok gått for DL er det snakk om 1000m jeg også, bra ammo det.

Til kuler bane og ved hjemmelading kan du like godt bruke 123gr Ncc etter min mening.

DL kuler 130 koster 3,59 pr stk. NCC 123 koster 2,29 pr stk. Bulk.

Link to comment
Share on other sites

11 minutter siden, Mix skrev:

Til kuler bane og ved hjemmelading kan du like godt bruke 123gr Ncc etter min mening.

Du "kan" ikke bruke 123NCC til langhold. BC er helt koko i forhold til DL. Du skyter da 6.5x55 med <308Win-ballistikk... Til bane er den topp. Ladd så svakt som mulig.

 

6 minutter siden, Premium2006 skrev:

Takk for svar M67! 
Da forstår jeg det slik at Diamond Line kan brukes til 1000m. Er vel ei 8,4 grams kule?

Får vel kjøpe den billig hos DFS?

Ellers noe ammo som er billig i 6,5x55 som duger til mengdetrening og skyting på lange hold?

 

DL "fungerer" så godt som du lader den, fabrikkammunisjonen "gir opp" et sted mellom 13 og 1400m. Jeg vant 1100m stagen på MSRC det året jeg var med. Med DL Felt fabrikkladd. Så helt ille er den ikke.

Vi skyter ikke så mye på over 1000m, vinden er vanskelig og variabel inne mellom knatter og knauser på Sørlandet, og sidespredningen blir fort latterlig.

Jeg kjøper DL av Norma.

Norma Diamond Line ;)

 

K

 

Edited by M67
Link to comment
Share on other sites

9 timer siden, Mix skrev:

Har du testet dem ?

Jeg har testet dem (RDF) jeg skjøt opp en 500-pakke omtrent da de kom. Laget tilogmed en tråd om dem. Gidder ikke søke den opp. Jeg puslet faktisk litt med dem - uten å få dem til å gå noe bedre enn DL, men ca like bra gikk de. På både 100 og 1000m. Men de er 140gr, og til feltskyting så er flat kulebane en fordel som går til 130gr-kula. I tillegg kostet RDF mer enn DL på den tida. Er de billigere så er det jo bare å kjøpe.
 

K

 

Link to comment
Share on other sites

9 timer siden, Mix skrev:

Har du testet dem ?

Nei, jeg kjøper ikke Nosler på generelt grunnlag siden jeg stort sett bare har dårlig erfaringer med det jeg har prøvd, og nå er jeg på et punkt hvor testing ikke står på lista over det jeg bruker tid på. I mengder bruker jeg enten Lapua 139 Scenar i Blaser/Sauer og Hornady 147 ELDM i S&L.(Før brukte jeg 140 A-Max i begge), disse virker veldig godt for meg og da endrer jeg ikke på noe 😉


Men @M67 har jo skutt disse «tidligere i tråden», og de lander da som NCC123 også på skiva bare med betydelig bedre BC. Er det noen grunn til at de skal være så mye dårligere enn 123 NCC som du  anbefaler? De er kanskje litt mere krevende med tanke på ladning/settedybde, men det vel verdt om man skal ha en langholdsladning? Det er kanskje øynene som ser?  Hadde jeg ikke hatt skapet fult av kuler fra før, så hadde jeg med den prisen kjøpt Nosler RDF kula, spist en kamel og testet til jeg fikk presisjon nok. Prisen er absolutt ikke dårlig sammenlignet med andre høy BC kuler i det segmentet. Jeg tipper at om kula står nært bommene og får litt fart så går den vel under den magiske moa’en i de fleste pipene som ikke er søppel.

Link to comment
Share on other sites

15 minutter siden, Bly skrev:

Nei, jeg kjøper ikke Nosler på generelt grunnlag siden jeg stort sett bare har dårlig erfaringer med det jeg har prøvd, og nå er jeg på et punkt hvor testing ikke står på lista over det jeg bruker tid på. I mengder bruker jeg enten Lapua 139 Scenar i Blaser/Sauer og Hornady 147 ELDM i S&L.(Før brukte jeg 140 A-Max i begge), disse virker veldig godt for meg og da endrer jeg ikke på noe 😉


Men @M67 har jo skutt disse «tidligere i tråden», og de lander da som NCC123 også på skiva bare med betydelig bedre BC. Er det noen grunn til at de skal være så mye dårligere enn 123 NCC som du  anbefaler? De er kanskje litt mere krevende med tanke på ladning/settedybde, men det vel verdt om man skal ha en langholdsladning? Det er kanskje øynene som ser?  Hadde jeg ikke hatt skapet fult av kuler fra før, så hadde jeg med den prisen kjøpt Nosler RDF kula, spist en kamel og testet til jeg fikk presisjon nok. Prisen er absolutt ikke dårlig sammenlignet med andre høy BC kuler i det segmentet. Jeg tipper at om kula står nært bommene og får litt fart så går den vel under den magiske moa’en i de fleste pipene som ikke er søppel.

Nært bommene meg midt i ræva Bly... Dette er ikke Benchrest og vi er ikke nerder fra Kongsberg. Og hva skal du med kameler?

 

Både @Premium2006 og @Mix skyter 200STR, med de piper som medfølger. Det er jo bare å begynne med det alle vet virker. DL satt til 77.5mm, eller fabrikkpatronen, som er 77.5mm, og virker ikke det - det hender en sjelden gang. Lapua 9g Scenar, enten kule eller patron. Virker ikke den så skal du jaggu være både tålmodig og dum for å begynne å eksperimentere med settedybder. Men det kommer an på hva man vil.

 

Vi har en gjeng som tester ladninger i skytterlaget, de sitter ved de to benkene på enden, og tester ladninger, alltid. Og de skyter godt, kjempegodt, men de er ikke fornøyd, så de tester mer. Ingen av dem har BR-rifler, så de får ikke ett lite hull på 100m, så de tester mer.
Jeg har ei BR-rifle, som går <10mm uansett hva jeg putter i den stort sett, og jeg vil skyte, ikke teste. Skal du sitte på 100m og teste ladninger, kjøp ei BR-rifle, ikke ei langholdsrifle/ 200STR.

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, M67 skrev:

Nært bommene meg midt i ræva Bly...

😂kameler er vel ålreite dyr?

 

Men leste du hva jeg skrev? Alt var nå tiltenkt om man skulle kjøpe den "billige" kula. Det kom kanskje ikke godt nok frem?

 

2 timer siden, M67 skrev:

Både @Premium2006 og @Mix skyter 200STR, med de piper som medfølger. Det er jo bare å begynne med det alle vet virker. DL satt til 77.5mm, eller fabrikkpatronen, som er 77.5mm, og virker ikke det - det hender en sjelden gang. Lapua 9g Scenar, enten kule eller patron. Virker ikke den så skal du jaggu være både tålmodig og dum for å begynne å eksperimentere med settedybder. Men det kommer an på hva man vil.

Jeg hadde gjort akkurat det samme med Scenar som førstevalg. DL hadde jeg styrt unna om de var sort, men det er nå bare meg😉

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
29 minutter siden, Mix skrev:

Jeg har alltid innbilt meg at det er samme kula, men uten belegget.

Jeg det trodde jeg også. Har vi fått noen grunn til å tro noe annet? 

 

41 minutter siden, Premium2006 skrev:

Er det noe å være skeptisk til? Altså kuler med belegg?

"Halve DFS", og en betydelig andel av LH- og PRS-skyttere bruker den. Det er kanskje den kula som gir best forhold mellom BC og hastighet en oppnår - om en jager hastighet, og få like lette kuler (om en vil ha ned rekyl) gir like god BC. 

Men de er svarte og skumle, så klart en kan være skeptisk ;)

 

K

Link to comment
Share on other sites

Det er en myte som sier at du ikke får presisjon med vanlige kuler om du har skutt DL i et løp, og motsatt. Jeg har skutt svarte og blanke kuler om hverandre i samme økt mange ganger, og kan ikke se denne "effekten". Men det er på skalaen ~2cm grupper på 200m. Det kan godt hende det ødelegger for de 4mm-gruppene noen skyter hele tida ;)

 

K

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Jeg gjorde en uhøytidelig test i dag. Internasjonal skive 300 meter. Godt lys. Litt varierende vind, men stort sett 8 m/s,  90 grader fra venstre.

Tre prøveskudd med molly, deretter 10 skudd med molly og direkte deretter 10 skudd med GT.  Skrudde 2 knepp ned (Anschütz 7002) før GT fordi Norma Reloading manual sier molly krever 0,4-0,5 grain mer krutt, og jeg har erfaring for at molly går litt lavere.

Begge seriene ble på 99, og begge nierne satt til høyre og ned, og skyldes sikkert at jeg ikke var oppmerksom nok på vindøkningen.

Link to comment
Share on other sites

1 minutt siden, nhd skrev:

Jeg gjorde en uhøytidelig test i dag. Internasjonal skive 300 meter. Godt lys. Litt varierende vind, men stort sett 8 m/s,  90 grader fra venstre.

Tre prøveskudd med molly, deretter 10 skudd med molly og direkte deretter 10 skudd med GT.  Skrudde 2 knepp ned (Anschütz 7002) før GT fordi Norma Reloading manual sier molly krever 0,4-0,5 grain mer krutt, og jeg har erfaring for at molly går litt lavere.

Begge seriene ble på 99, og begge nierne satt til høyre og ned, og skyldes sikkert at jeg ikke var oppmerksom nok på vindøkningen.

Som ventet. Men hvordan satt 10erene? 8 senter og 2 niere?

 

K

Link to comment
Share on other sites

4 minutter siden, M67 skrev:

Som ventet. Men hvordan satt 10erene? 8 senter og 2 niere?

 

K

Tok dessverre ikke bilde, men mener jeg hadde 8 senter i første serie og 7 i andre.

Men det må sies om ISSF-skiva at når en først får tiere, er det en større andel sentrum enn på DFS-skiva.

Edited by nhd
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...