Jump to content

Mitt nye røykehus


Remi

Recommended Posts

Du må legge de på en fotosite ala photobucket.com og linke derfra. Alternativt så ligger det en link til "Galleri" øverst på siden. Last opp bildene der, og lenk til teksten.

 

Muling "Galleri" ikke synes i Tapatalk, hvis du bruker det.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

To soner fordi:

 

I mellom dørene er det montert halve delen av en varmtvannbereder. Tanken bak denne er todelt.

 

1. den samler opp veske/vann/kjøttsaft som eventuelt vil renne ned fra det som røykes.

 

2. jeg kommer til å montere inn en brenner alla krabbekoker i bunnen av skapet. Jeg vil så legge spon i ståltanken. Da viil brenneren produsere nok varme og røyk at det kan varmrøykes i skapet også. Helt i bunner av skapet har jeg et lite kar fra en gammel grill som samler opp det lille sponstøvet som har forbrent. Denne står også på steinfliser.

 

Skapet er 90 cm bredt og 60 cm dypt. Og ca 190 cm høyt. Hyllene er løse og uttagbare og det er stenger i taket til å henge opp skinker og annet kjøtt. Hyllene er samtidig skråstilt så det er lettere å se på varene som røykes, samtidig at det blir enklere å få tak i de.

 

Røykegeneratoren er fra Smokai og er på 3 liter i sponvolum. Temperaturen stiger opp, med full effekt på, med ca 4-6 grader.

Link to comment
Share on other sites

Hei og takk for skryt.

 

Har dessverre ikke noe tegninger på det. Hadde bare noen ideer i hodet når jeg startet å bygge så utviklet det seg videre etter hvert som jeg bygget.

 

Jeg kan ta noen fler bilder om du vil det? Tenkte du på noe spesielt?

 

Eller så er det bare å ta turen innom om du er i området.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...