Jump to content

Posere med dødt dyr på bilder


Hamsun2

Recommended Posts

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hva er egentlig poenget med å posere med det døde dyret på skrytebilder, helst skal våpenet også være med virker det som?

 

Er det noe nytt som har kommet i det siste i takt med facebook/blogging/selveksponerings-bølgen ?

 

Særlig skjønner jeg virkelig ikke poenget med at slike bilder havner i pressen.

 

 

Anbefaler deg å registrere deg på kvinneguiden.no istedenfor å trolle her.

Link to comment
Share on other sites

Dette er etter 10 timer i bratt fjell med KOLS på slep og mine første ryper noensinne.

Jeg var sliten, katabol, på grensa til å svime av, svimmel og kvalm men lykkelig over å ha klart det jeg ville.

Jeg vil påstå jeg har rett til å være stolt av å få til en så utfordrende jaktform.

 

U0Y0Nktk.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Jo flere slike bilder jo færre drapstrusler? Neppe...

 

Bjørnejakt er sikkert spennende, men at slike bilder havner på forsiden av landets største avis er bare for dumt.

 

Flere slike bilder vil normalisere det for ikke-jaktende, og dermed føre til mindre sjokkeffekt, og færre drapstrusler.

 

Jeg syns det var flott å se det bildet i avisen, og har null forståelse av hvorfor du ønsker å gjemme bort hobbyen vår som om det var noe å være flau over.

Link to comment
Share on other sites

Har ingen problemer med poseringsbilder,men enkelte er til å brekke seg av.Når man på død og liv skal sette seg skrevs over nakken på en død elg løfte hodet etter ett øre og rifla opp i lufta med den andre hånda da blir dette helt feil. Det er ikke respektfullt. Men hvis man kan roe pappen littegrann og heller prøve å tenke litt respekt og takknemlighet for det felte viltet har jeg null problem med det.

Link to comment
Share on other sites

Patetisk fra ende til annen. Jakt er mann mot dyr - og har man vært så heldig å klare å overliste elgen ( og da inkluderer jeg også å sitte på rett post!) Så må da det faen skjæra meg være lov å feire litt når blodpumpa går. Handler om opplevelser og følelse av mestring - og den elgen foretrekker nok en 6,5x55 i maskinrommet fremfor knukket fot eller å bli slått ihjel og spist levende av bjørn eller sulte hele vinteren!

Link to comment
Share on other sites

Hva er egentlig poenget med å posere med det døde dyret på skrytebilder, helst skal våpenet også være med virker det som?

 

Er det noe nytt som har kommet i det siste i takt med facebook/blogging/selveksponerings-bølgen ?

 

Særlig skjønner jeg virkelig ikke poenget med at slike bilder havner i pressen.

 

 

Anbefaler deg å registrere deg på kvinneguiden.no istedenfor å trolle her.

Det slår meg at du, i motsetning til mange andre her, har nada å bidra med til tråden ? Da må det vel være bedre å holde seg unna.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har problemet med å håndtere døde dyr - det være seg på bilder eller i virkeligheten - anbefaler jeg deg at du holder deg unna kammeret.no. Muligens Langholdsseksjonen og feltskyting kan være noe for deg.

Dette er et JAKTFORUM. Bilder av DØDE DYR KAN FOREKOMME.

Link to comment
Share on other sites

For å illustrere at det ikke er så fryktelig brutalt å avlive et dyr med et velplassert skudd kontra alt det andre de utsettes for i naturen.

Uten sammenligning forøvrig tror jeg man merker svært lite de få sekundene det tar.

Så at det er respektløst å posere med skutte dyr peker jo tilbake på at man antyder smertefull død og mishandling av vilt.

Noe Jakt absolutt ikke er i 99% av tilfellene.

Link to comment
Share on other sites

Syns vel kanskje det er andre handlingar mot dyr som er viktigare å engasjere seg om, enn dette som Hamsun nemner

Eit døme er feks. den påkjørte reven eg plukka opp idagtidleg, på veg til jobb..... Den var kjørt på ein rekkje gonger pga. late bilister som ikkje gadd å dra reven ut av vegbanen

Dette er noko som hender OFTE.

Enda verre er det med bilistar som ikkje melder frå om påkjøyrd

vilt

Syns "problemet" med jegere som poserer med felt vilt ikkje er verdt å diskutere eingong

 

Er et opptatt av dyrevern Hamsun2 ? Da syns eg at du skal kjøpe deg ei bikkje og trene den opp til bruk på ettersøk....det er dyrevern det!!!!

Det er ettersøksjegere som,i motsetning til div.dyrevernsorganisasjoner, utøver dyrevern i dette landet!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

For å si det sånn så satt jeg på rett post fire ganger i fjor. Du har også rett i at det tar ikke mange sekunder med ett velplassert skudd. Men det jeg prøvde å få fram var respekt og takknemlighet for FELT vilt. Har ikke tyskerne ett begrep for dette?

 

Tror viltet gir temmelig beng i hvordan du poserer med det. Men altså jo jeg er enig med deg i at man ikke trenger å skjende liket - men det er et stykke dit fra å holde det i øret og ha rifla hevet i et øyeblikk av JAKTLYKKE?

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...