Jump to content

Huglu Hawk-råd ønskes


sveagl

Recommended Posts

Har lenge hadd lyst på en ekstra hagle da jeg har et rivjern av en rem 870 i 12/76 som har fulgt meg i 13 år nå.

Har sterkt ønske om en side by side. Har en Huglu Hawk cal 12/76 med 71 cm løp på hånda, den er produsert i 2001. Faste choke på 1/2 og 1/4.(passer meg godt ift mål på kolbe og siktelinje)

Økonomien sier det at jeg ikke skal bruke mer en 3000 kr. på denne Må ha fordi jeg har lyst hagla.

Leverandøren karer ikke å skaffe info på trykktest.(finnes ikke noe stempel på hagla) Men det "menes" at den skal være ok ift stålpatroner.

 

Er det noen som vet noe om dette?

Tips til tilsvarende hagler i samme prisklasse mottas også med takk.

Link to comment
Share on other sites

Har ei Hawk 202 b s/s 12/76 stålgodkjent med engelsk stokk, og kan anbefale denne :)

Kjøpte den brukt før jakta starta 2012, for å ha en lettere hagle å bære på rypejakt.

Hadde en Rem. 11/87 halvauto med div. ekstrautstyr (tung :roll: )fra før, ei hagle som jeg er meget fornøyd med.

Hawkhagla betalte jeg 2800.- for (koster 8-9000 ny) den hadde gått 50 skudd på bane og vært med på ei rypejakt :lol:

(Historien ble bekreftet av forretningen, der hagla ble kjøpt ny.

Hagla var i mint stand og så flunke ny ut og den har fungert feilfritt med all amo. som er prøvd.

Balanse og sving passer meg godt, til hurtige fluktskudd er den Remingtonhagla overlegen.

Å så synes nå jeg at den er pen i tillegg :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...