Jump to content

star "1911" 9mm


viking1980

Recommended Posts

Kan det være star mod B? I såfall ikke noe skrammel nei.. Solid tung sak som oppinnelig var designet rundt 9mmLargo. Magasin får man veldig lett tak i, f.eks via egun.de. Deler forøvrig vet jeg ikke. Skal man ha en single stack 9mm og har stor nok neve til å være komfortabel med utstikkeren bakerst på grepet (noen hadde kolbefeste der), så har man en god solid pistol.

Link to comment
Share on other sites

Vi aner vel egentlig ikke hva slags Star det er snakk om..

 

Er det PD så er vel rammestykket av aluminium og naturligvis rimelig myk. Er det en mod B, så mener jeg den er rimelig hard. Og selv om den tilsynelatende er lik en 1911, så er den ganske ulik inni -derfor ingen deler som kan byttes med "vanlig" 1911. Muligens med unntak av skjefteskruene ;)

 

Men det er riktignok mye mykt stål som har kommet ut av diverse Eibar firma, C96 kloner m.m..

Link to comment
Share on other sites

Grepene går ikke overens de eller, Colt har en bøssing Star ikke har.. Men mener å huske det var en fyr som solgte en drøss ubrukte orginale grep til Star B, er noen år siden -men mulig de fortsatt er tilgjengelige.

 

Ellers så kjøpte/kjøper amerikanerene Star mod B pistoler fra Russland, disse er ikke nummerlike og antar derfor en del av dem deles opp og selges som deler. (Numrich, Sarco, Hellerarms?..)

Er nok ikke den enkleste pistolen å finne deler til, men heller ikke blant de verste.

Link to comment
Share on other sites

"spansk ost" ble vel materialene i disse beskrevet som i VJ...

 

Blir artig å se hvordan den tåler bruk over tid- håper du følger opp med rapport.

 

Har stått og holdt et par slike og vurdert om det er noe jeg burde eie, da de er veldig fine å håndtere, men ryktene om labre materialer har holdt meg skeptisk nok til la dem ligge.

Link to comment
Share on other sites

Ja modellen før denne var vel enda værre..men men..jeg ga ikke mye for den og har kjøpt den som et rent vinterprosjekt. . Den skal skytes mye med så vi får nok snart se om det holder (-: har skutt 250 skudd med den nå på en uke..tre klikk og 4 eller 5 kilinger sålangt

Link to comment
Share on other sites

Var vel PD som ble omtalt om jeg husker rett. Men disse er såvidt jeg skjønner produsert på omtrent samme tid, av samme fabrikk? Da er det nærliggende å anta at de er laget av lignende materialer?

 

Den B'en jeg inspiserte sist hadde begynnende stukning av låseluggene på pipa, uetn at det så ut som den hadde gått så mange skudd..

Link to comment
Share on other sites

Den er vel overflateherdet, både smådeler og pistol, så hvis noen begynner å file på ting kan det hende ting begynner å få tyggegummiegenskaper. Skyt med dem som de er, akseptere skavanker og drit i å prøve å lage Porsche av en folkevogn. Flere og flere synes fokevogn er mer enn greit, faktisk ganske underholdende å kjøre og tar seg godt fram på glatt føre :)

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...