råbukk77 Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Hei Lurte på om noen kan anbefale meg fabrikk ammo til 6,5x55 til revejakt hvis man ønsker å ta vare på vinterpelsen? Har søkt litt på forumet og funnet mye, men mest såkalt varmint ammo som lager kjøttdeig av reven... Noen pelsjegere her som kan hjelpe meg med kulevalg ? (Har blitt tipset om alt fra Lapua mega til div fmj...) Takker for svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mortens61 Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Hei! Det aller beste er vel om du bruker hagle. Det sparer jo pelsen.Men så kommer jo det med avstand og slikt inn i bilde Eller helmantel går jo alltids ann. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikkel Posted September 22, 2013 Share Posted September 22, 2013 Hvis du klarer å plassere skuddet hårfint i bogen, og det er gode sporforhold og langt til nærmeste hi, steinur eller annet som reven kan gjemme seg i, kan helmantelpatroner som LAPUA Trainer og Norma Jaktmatch gjøre jobben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barerobert Posted September 22, 2013 Share Posted September 22, 2013 Hva slags kaliber bruker du? Jeg og Xxaxx har gode erfaringer med .222rem og 35grs Vmax fra Hornady Det ser ut som lette kuler i høy fart er tingen. Vi har enda ikke hatt gjennomskyting, men skuddplassering er viktig. Treffer man reven i aksla så sprenger man den uansett hva man skyter med... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbdg Posted September 22, 2013 Share Posted September 22, 2013 Hva slags kaliber bruker du? Han skriver vel 6.5x55. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts