Jump to content

Spesialrevolver


auvik

Recommended Posts

Manuhrin MR-73.

Smekrere våpen enn Smith.

Smith kan få funkefeil av justering i avtrekket. Du får aldri slike problemer med en Manuhrin. Den trenger heller ingen tunejobb - funker rett fra esken. Polert avtrekk og sammensatt med kyndig hånd.

Koster skjorta, men ikke mer enn mange i dag er villige å gi for en ok 9 mm. -20 laken. Det er derfor det "lønner" seg å "smithe" Smith'en, og "alle" gjør det. Men når Performance Center spyr ut middels våpen til 15 laken, bør noen hver begynne å tenke seg om snart.

 

Neste steg opp er Korth. Men den forplikter, da må du stille i feltløypa med tweeddress og lorgnett :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Mauhrin sine våpen er dessverre ikke uten sine feil de heller, kommer desverre mandagsvåpen derifra og. (Som aldri blir helt bra). :(
Unntak som bekrefter regel. Hos Smith har det de senere tiårene gått bratt nedover mtp. kvalitet. Mens du før kunne kjøpe en M27, M14 - eller en tidlig-686 som fungerte ut fra esken, får du nå byggesett. Performance Center har tilsvarende kvalitet som S&W var kjent for 'i gode gamle dagerTM', men da til en pris som gjør andre alternativer like aktuelle.

 

Skulle jeg startet med å bygge om et nytt våpen, satset jeg heller på et merke som tåler det - Ruger. Men så lenge man kan få det beste - brukt & blånert Smith, ser jeg strengt tatt ikke problemet. Beste spesialrevolver? S&W M16 evt. M14 med kappa/bytta løp og sikteskinne. Billig og bra. Det er en grunn til at markedet er støvsugd for M16.

Link to comment
Share on other sites

Tror resultatene drøyer et par dager, han sitter og puncher i kveld men rekker ikke alt så han skulle ta resten mens han var på forretningstur til Stockholm ... sjekk hjemmesiden i morgen kveld eller Tirsdag ... han hadde ikke nøyaktige tall men mente vi burde slå deltagerrekorden med god margin :)

 

Var hyggelig å hilse på deg Hassel og at du trivdes i løypa :-)

Link to comment
Share on other sites

Noen som har Smith i .32 og fornøyd med det? Sitter her å tråler smith-wesson.com og finner ingenting i .32 S&W Long... Buh-huu.
Vel, skal du ha ny revolver i .32 S&W Long, må du dessverre se etter den ene de har i .327 Federal Magnum, Model 632. Den kan også spise .32 S&W Long, hvis jeg ikke tar feil.
Link to comment
Share on other sites

Om man søker på nett etter en S&W revolver mod 16 i 32 long, har man nok små muligheter. Disse ble laget på -60 tallet mulig innpå 70 tallet. Hadde løp uten underlug og i Norge har jeg aldri hørt om eksemplarer. Mod 16 i 32 HR Mag derimot bør være noe lettere. Disse ble det solgt en del av i Norge og sikkert også mange andre steder. Er nok disse siste som har blitt slaktet til spesial revolvere. (Ikke min, ennå? ;-) )

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Haha, kanskje jeg skal bestille meg en lorgnett som skytebrille :lol:

Korth koster vel rundt 50-60 000 ny.

Angrer på at jeg ikke gjorde hjemmeleksa da jeg var hos HH og kjøpte en Performance center .22 revolver, der hadde de noen nydelige Korth revolvere i cal .22, ikke så fælt mye mer for de enn Smithen jeg kjøpte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...