Jump to content

Brno Mod.2, lyddemper?


Nnorge22cal

Recommended Posts

Funker kjempebra, men få kappet løpet samtidig.

Da blir ikke rifla lenger med demper, enn den var uten i original stand.

Bivirkningen er bedre presisjon :wink:

Fikk selv en ståldemper som tåler andre og kraftigere 22 kaliber, så man kan skyte Singer o.l. uten å få den ødelagt.

Demper Stinger og andre hight speed amo., men kulesmellen blir du ikke kvitt. :)

Link to comment
Share on other sites

Husk for all del å bruke en lett alu demper som t.d A-tec ctm4, da Brno m2 i likhet med senere cz452 lux og standard sliter med tynn forstokk og kontaktproblemer mellom stokk og løp. Me lett alu demper blir ikke dette nevneverdig verre, men med tung ståldemper kan det gjerne bli et problem.

 

Kappe løp er ikke så smart om du ønsker rifla så stille som råd er, m2 med sitt lange løp er ofte forbløffende stille med demper. Men bruken din av rifla må nesten bestemme dette.

Link to comment
Share on other sites

Har ingen problemer med verken med smell eller presisjon på min løpskappet Brno. Samler i ett raggete hull på 50 m. med Cci sub.

Ikke lyd, utenom slaget av tennstift og lyden av kuleanslaget, på subsonic amo. og standar/club amo. Luftpistolen, Crosman 1377, smeller mye mere :lol:

"Ulempen må være at den blir mere hendig å bære med seg med demper montert. :shock:

Link to comment
Share on other sites

Jeg bytta til boyds stokk. Ble en helt annen rifle etter det. Presisjonen er upåklagelig med all amunisjon jeg har prøvd til nå. er fullt løp med demper montert på:) mektig lang, men et suupert våpen:) og med klikktabell på kikkerten treffer jeg alt jeg sikter på (ihverfall når jeg har støtte eller benk ^^. )

Link to comment
Share on other sites

Mye bra info her.

Har funnet en i Bjerkvik som kan gjøre jobben. Men av naturlige grunner er han ikke tilgjengelig før om 3 uker + - .

 

Dette kunne også gjøres på Sortland, men da måtte våpen sendes til Arendal (!?) Noe jeg finner litt merkelig.

 

Noen som vet om andre i Nordland eller Troms som anbefalles?`

Bor i Narvik.

 

Betaler godt om dette kan gjøres kjapt.

Link to comment
Share on other sites

En tiøring (eller en passende skive) under forfestet løser problemet med løpskontakt.

Eventuelt at man gjør som meg og bedder inn låsakassen med løft fra løpet. En skrue holder fint låskassen og for min del ga det bedre presisjon :)

 

Hei!

Hva mener du med løft fra løpet? Har vurdert å bedde min cz 455 lengre frem og litt ut på løpet.

 

 

Sent from my iPhone

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...