Jump to content

Løpsbytte 30.06


ZG47

Recommended Posts

Hei

Min ZG47 i 30.06 fra 1957 trenger løpsbytte. For enkelhets skyld blir det samme kaliber, men det er en stund siden jeg byttet lett jaktløp i rifle og lurer litt på hva som skal monteres. S&L leverer ferdige jaktløp som er tynne og lette og er det jeg har festet meg med i første omgang, Heym har også lette og gode piper. Har noen kvalifiserte tips til andre valg?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har rustfrie Lothar Walther-piper i .260 Remington og .358 Winchester og er meget godt fornøyd med disse. Har også akkurat fått satt i ei rustfri Pac-nor-pipe i 6,5x55, og denne ser også ut til å fungere aldeles udmerket.

 

Disse, og de fleste andre, leverer tjukke emner som en børsemaker kan dreie til den profilen du ønsker. Så du er ikke nødvendigvis låst til noe som er ferdig dreid og profilert.

 

Hvis du kjøper fra en anerkjent produsent tipper jeg du blir fornøyd.

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei Isbjønn!

Jeg har byttet noen piper i riflene mine opp gjennom årene og brukt både Walther, Border og Heym - alle med gode resultat. Når det gjelder de amerikanske produsentene så har jeg erfaring med kun èn og det var en dårlig erfaring, derfor har jeg holdt meg til de europeiske. Jeg er helt sikker på at både Shilen og andre leverer gode piper, men jeg ser ingen grunn for meg selv til å prøve disse.

Men har du ei pipe som er god, så er den god!

 

Hilsen

ZG47

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...