Jump to content

Advarsel: Ikke kjøp .308w klikkpatroner på biltema!!!


KAC

Recommended Posts

Biltema er ikke der jeg handler våpendeler, men xxl var tomme for .308w. Så jeg gikk de 50 meterne bort til biltema for å kaste å bort 70kr på noen ubruklige klikkpatroner som ikke passer i rifla!!! Jævla amatører!!

 

 

Skriver dette så andre ikke gjør det samme!

Link to comment
Share on other sites

Biltema er ikke der jeg handler våpendeler, men xxl var tomme for .308w. Så jeg gikk de 50 meterne bort til biltema for å kaste å bort 70kr på noen ubruklige klikkpatroner som ikke passer i rifla!!! !

 

 

Sønnen min har noen nye klikkpatroner i 308win kjøpt nylig på Biltema...De fungerer slik alle andre klikkpatroner gjør :wink:

 

Hva er problemet med klikkpatronene dine?

 

Hvorfor får du ikke bare pengene igjen? Svært enkelt på Biltema.

Link to comment
Share on other sites

En ting av gangen. Først, selve klikkpatronen er merket med .308w så det dreier seg ikke om feilpakking. Andre, jeg forventer lite av biltemas jaktsortiment, men at en klikkpatron ikke passer i kammeret er skammelig!! Tredje, det er biltema sin feil! Det er de som har ansvar for det de selger, og det er de som har pengene mine! Alle bedrifter med selvrespekt har krav til kvalitet på varene sine. Og sist, jeg bor ikke på senteret, og løper ikke rett tilbake for å få refundert 70kr! Det koster meg en bompassering(30kr) og 50 kr i bensin. Det regnestykke burde alle klare! Jeg tar det i forbindelse med noe andre gjøremål.

 

Dette Skriver jeg for andres del og trenger ikke en haug med synsing om hvordan jeg skal håndtere noe eller hva jeg skal forvente. Det betyr ikke at det som er nevnt ikke er riktig i alle poster, men det er for banalt for å nevne!

Link to comment
Share on other sites

har du puttet dem i et 7,62 x 51 kammer?

På grunn av de nødvendige og naturlige toleransene er det ikke gitt at en patron passer i alle kammer.

Greit å varsle, men å bitce om at biltema ikke tar ansvar når de faktisk ikke har fått anledning til å gjøre det en gang blir litt stusslig, syns nå jeg.

Link to comment
Share on other sites

Biltema er ikke der jeg handler våpendeler, men xxl var tomme for .308w. Så jeg gikk de 50 meterne bort til biltema for å kaste å bort 70kr på noen ubruklige klikkpatroner som ikke passer i rifla!!! Jævla amatører!!

 

 

Skriver dette så andre ikke gjør det samme!

 

Ikke for å fyre oppunder, men du må jo forstå at du antageligvis har fått en feilprodusert vare.? Det er litt for dårlig argument til å kalle noen "jævla amatører" og påstå at alle bør holde seg langt unna den samme varen.

 

Sent from my GT-S5690 using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

har du puttet dem i et 7,62 x 51 kammer?

På grunn av de nødvendige og naturlige toleransene er det ikke gitt at en patron passer i alle kammer.

Greit å varsle, men å bitce om at biltema ikke tar ansvar når de faktisk ikke har fått anledning til å gjøre det en gang blir litt stusslig, syns nå jeg.

 

Hvis du leser tråden nevner jeg ikke noe om biltemas vs produsentens ansvar innledene, det er KUN i respons til andres bemærkninger! Bitching er egenmotivert overdreven klaging, ikke respons fremkaldt av andre. Det heter svar... Videre burde en klikkpatron befinne seg på lavere side av skalaen vedrørene dim, slik at de passer mest mulig kammere.

 

Så igjen. Å ikke ta infoen jeg la ut til etterretning, men heller bitche om en dialog jeg aldri ønsket! Det er lavmål. Dette var kun info...

 

Edit: I respons til over. Jævla amatører er et subjektiv utsagn og ikke et argument. Argumentet er at min vare ikke funket. Det kan være 1/1000, men fortsatt 100% av mitt. Dette får man ta som det er!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Du la ut informasjon om at Biltema er "jævla amatører"... :? Og at noe du hadde kjøpt der ikek passet, uten en gang å beskrive hvordan problemet artet seg... Det er ikek informasjon, det er bitching, slik jeg har forstått ordets betydning.

men prøvde du dem i et .308W kammer eller i et 7,62 x 51 kammer?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke lagt ut info om at biltema er amatører. Jeg mener det er amatører, det er forskjell her. Subjektivt kan jeg mene hva jeg vil. Samme kan alle. Punktum og utropstegn avslutter setningen. Passer inne i kammer på oppgitt kaliber er infoen. Det er objektivt, om bolten er 1cm eller 0,5 cm fra å kunne låse seg er irrelevant.

 

 

Mener ikke å være krass mot responsen her, igjen respons på andre er ikke bitching. Bitching er det som foreligger denne responsen! Her lare jeg dette ligge...

 

De ble satt i et .308w kammer på en rem700tac. Det står forøverig både 7,62x51 og .308w på forpakningen.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tror jammen jeg skal stikke innom Biltema å kjøpe en pakke klikkpatroner idag :)

 

Biltema er ikke der jeg handler våpendeler, men xxl var tomme for .308w. Så jeg gikk de 50 meterne bort til biltema for å kaste å bort 70kr på noen ubruklige klikkpatroner som ikke passer i rifla!!! Jævla amatører!!

 

 

Skriver dette så andre ikke gjør det samme!

Link to comment
Share on other sites

En ting av gangen. Først, selve klikkpatronen er merket med .308w så det dreier seg ikke om feilpakking. Andre, jeg forventer lite av biltemas jaktsortiment, men at en klikkpatron ikke passer i kammeret er skammelig!! Tredje, det er biltema sin feil! Det er de som har ansvar for det de selger, og det er de som har pengene mine! Alle bedrifter med selvrespekt har krav til kvalitet på varene sine. Og sist, jeg bor ikke på senteret, og løper ikke rett tilbake for å få refundert 70kr! Det koster meg en bompassering(30kr) og 50 kr i bensin. Det regnestykke burde alle klare! Jeg tar det i forbindelse med noe andre gjøremål.

 

Dette Skriver jeg for andres del og trenger ikke en haug med synsing om hvordan jeg skal håndtere noe eller hva jeg skal forvente. Det betyr ikke at det som er nevnt ikke er riktig i alle poster, men det er for banalt for å nevne!

 

Du virker VELDIG sint for noe som er en bagatell. Tør ikke tenke på hva som hadde skjedd om noen hadde solgt deg ammunisjon som ikke ville kamre, for det har og skjedd. ;)

 

Men helt flott at du sier ifra, men Biltema er en butikk som holder prisene så lave som de gjør med noe manglende kontroll på hva som selges ut. Det vet man når man handler der. Som tilsvar til dette er Biltema utrolig greie på å ta ting som ikke fungerer i retur. :)

 

 

Sent from my iPhone

Link to comment
Share on other sites

Revolver og tofot, gammelt vesterntriks;-)

 

Edit: respons over.

Kan ta selvkritikk på utblåsningen, men det er ikke ment så hardt som det kan oppfattes. Kjent med biltemas buisness model, men amatør utsagnet var i afekt. Jeg står fortsatt for det i våpen/jakt sammenheng, men er ikke rettet mot andre aspekter ved butikkjeden! De er rå på skruer;-) Haha

Link to comment
Share on other sites

Man får det man betaler for.

 

Når det gjelder Biltema har jeg egentlig bare en kommentar, de kan ikke noe særlig om bil og selger forholdsvis dårlige bildeler og det skal liksom være hovedforretningsideen, når de kan dette såpass dårlig forventer jeg enda mindre av de andre produktene de selger.

 

Men det betyr ikke at de bare selger dritt heller ...

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...

Nokon som har prøvd Biltema sine klikkpatroner i 6,5x55? Tenkte og ha eit par sånne og når dei er i nærleiken så..

Ein ting eg stussar litt over er fjærande kammer, hadde ei klikkpatron før ein gong og der var det ikkje noko slikt men det er der vel for og skåna tennstiften antakelig.

Link to comment
Share on other sites

Stihl Crazy skrev (På 4/6/2022 den 21.42):

Ein ting eg stussar litt over er fjærande kammer, hadde ei klikkpatron før ein gong og der var det ikkje noko slikt men det er der vel for og skåna tennstiften antakelig.

Er ikke det oppgaven til en klikkpatron?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...