Jump to content

Problemer med Browning SA


Stingsilda

Recommended Posts

Kjøpte en brukt Browning SA for en uke siden. Riflen er nesten ny.

 

Jeg har testet den en gang, og ble skuffet over at hylsene enkelte ganger henger seg opp i kammeret. Virker som om den lader, men at hylsene ikke kastes raskt nok ut av kammeret. Sluttstykket stoppesav hylsen, og nytt skudd blir ikke ført inn i kammeret. Skjedde ca ved hvert femte skudd. Problemet var størst med remington Target og mindre med Eley Subsonic HP.

 

Noen som har vært borti det samme?

 

Min far har likedan rifle, og jeg kan ikke huske at jeg har hatt noen liknende problemer med den.

 

Kan foresten legge til at det var langt bedre samlinger med Eley subsonic enn remington Target. Skøyt på 100m. Forventet det motsatte, siden Remington Target er raskere.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du holder denne salongen for nære underlaget eller armen for nære spretter hylsene opp i kassen igjen. Glem å bytte ammo, bytt underlag eller hold børsa høyere over bakken. Gjett hvor mange andre løsninger jeg prøvde før jeg fant det ut... Etter det har jeg ikke hatt en funksjonsfeil med min. Jeg måtte grave ut gammel dritt, frø og guffe først ettersom jeg også kjøpte brukt, men jeg regner med du har gjort det allerede.

 

Bedre samlingene med med subsonic kan komme av at de slipper å bli ustabile når de bremser til underlydshastighet. Overgangen der kan være litt ruglete. Jeg mener at overlydsammo blir underlyds innen det har gått 100 meter og tenker det kan være grunnen.

 

Avtrekket var akseptabelt på min men jeg fikset litt ved å polere avtrekket. Det ble virkelig bra til slutt.

 

Er det noen av dere som har optikk på våpenet?

Link to comment
Share on other sites

Litt inspirert av denne tok jeg med salongen på hytta i helgen. To ganger klarte jeg å få en nylig avfyrt hylse ned skjorteermet. De blir ganske varme de hylsene...

 

Det finnes en børsemakermanual til dette våpenet. Den kan være grei å ha selv om jeg bare har lastet ned og printet ut. Kjekt å ha i mappen.

 

http://www.oscarmike.no/ og sikkert andre kan skaffe en Galati Gear veske som du får børsa, minus lang kikkert, ned i. Greit å ha med seg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har hatt min Browning siden 1984 og kan ikke huske å ha hatt problemer. Eneste gangen jeg har hatt trøbbel var da jeg mistet en liten del som sitter i låskassa ca midt over sluttstykket og som har med matingen å gjøre. Da fikk jeg problemer som kan ligne på dine. Ta ut sluttstykket og sjekk om denne delen er på plass. Det er en liten, flat blank arm. Hvis den ikke sitter der, ser du bare hullet der den er festet. Jeg brukte lang tid på å finne ut at det var den som manglet. Den sitter løst og kan falle ut, feks når du pusser.

 

Ellers så kan du fjerne pinnen som holder utdrageren, ta utdrageren av og pusse godt bak denne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...