Jump to content

leupold vx6 1-6x24


alaska

Recommended Posts

  • 4 months later...

Kjøpe dette kikkertsikte til min 375, da det var det sikte som lot meg utnytte øye avstanden fullt ut, kjøpte uten lys da den blir bare brukt i dagslys.

Har kun brukt siktet i 2 sesonger på jakt, så litt lite erfaringer sålangt.

Fikk positive tilbakemeldinger ang kikkerten fra gutta jeg jakta sammen med her http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=54&t=91146

Link to comment
Share on other sites

Har en på min .375HH, med lys. Veldig godt fornøyd.

Opplever ikke lyset for svakt på dagtid. Har brukt den i Namibia. Der er dagslyset oftest sterkere enn her hjemme. Fikk nylig tilsendt CDS turret, skreddersydd til ladningen jeg bruker til jakt. Har ikke fått testet i praksis enda.

Link to comment
Share on other sites

Hadde en uhøytidelig test av diverse kikkerter i skumringen idag. Dette fordi jeg hadde mottatt en 7 x 50 Zeiss Diatal m/lys, kjøpt fra en annen Kammer bruker. Ble overasket hvor lenge den hold følge. Selvfølgelig måtte den kaste inn håndkleet ei god stund før de de store gutta med 50, og 56 åpning, men med lysprikken kan jeg utifra dagens test drøye ei stund før jeg tar kvelden. Nå er jeg enda mer førnøyd :)

Link to comment
Share on other sites

Hadde en uhøytidelig test av diverse kikkerter i skumringen idag. Dette fordi jeg hadde mottatt en 7 x 50 Zeiss Diatal m/lys, kjøpt fra en annen Kammer bruker. Ble overasket hvor lenge den hold følge. Selvfølgelig måtte den kaste inn håndkleet ei god stund før de de store gutta med 50, og 56 åpning, men med lysprikken kan jeg utifra dagens test drøye ei stund før jeg tar kvelden. Nå er jeg enda mer førnøyd :)

 

Litt OT, hvilken kikkert holdt lengst? Har en kompis som mener at 7x50 diatal er råere enn noe han har sett i i mørke :wink:

Link to comment
Share on other sites

Vell... Som sagt uhøytidelig test.

Det jeg hadde for hånden var Swaro Habicht 3-12 x 50 m/lys. Meopta Meostar 3-12 x 56, Leupolden + nevnte Zeiss. Ingen værstinger. Alle var stilt på 7x (utenom Leupold som var på 6x av naturlige årsaker). Må vel konkludere at swaroen, og zeissen var jevne. Kanskje var 7 x 50 strået hvassere. Måtte gi meg da kjerringa kom hjem, og lurte på om jeg var gal som satt ute på terrassen med alle lys slukket. Skal teste videre.

Beklager OT?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...