Jump to content

Fiocchi-hylser med ny basewad.


Kobble

Recommended Posts

For en stund siden så bestillte jeg meg noen nye fiocchi-hylser fra Siarm i italia. Jeg har jo en del fio hylser fra før, og forventet og få likedan som de. Overaskelsen var demed stor da hylsene jeg mottok hadde en ny type basewad. De ligner mye mer på cheddite sine baser. Sendte en mail til siarm og fikk relativt kjapt svar at fiocchi har laget en ny type basewad, som heter EVO. denne skulle ikke ha innvirkning på trykk og man kan bruke samme ladedata.

 

sitat siarm

The base can like different becosue Fiocchi at this moment have made the new EVO Hull, it is the new entry of Fiocchi.

Regarding the loading we have not seen any difference.

 

Best Regards

 

Sendte og en mail til Ballistic prioducts, de hadde aldri sett disse, men tvilte på at de ville gi noen stor endring på trykk, dog med typisk amerikansk forbehold;)

 

sitat BPI

I wouldn’t be able to tell you for certain without testing them, but my guess is you’re safe.

 

Tenkte legge ut bilder så dere kan se;)

bwQgZVlNQWmvYPbmJh8TmopCLJR1DvQUW0MPTJmBI-s=w1080-h715-no

hull-2.jpg

hull-3.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Var en tur på banen i helga og rasket med meg en pose hylser siden det begynner å bli tomt hjemme... Myser nedi dem mens jeg er der og bestemmer meg for at dette er helt plain Cheddite hylser av vanlig type. Clever Mirage lerduepatroner. Vel hjemme spretter jeg av plasten på en for å være sikker.... - dette er ikke Cheddite hylser. Ikke sånn som jeg har sett dem før iallfall. Ikke er det Fiocchi hylser slik jeg har sett dem før heller. Husket denne tråden og fant frem, men nærbilde av Kobble sine basewader er litt utydelige. Jeg er 95% sikker på at disse er de nye Fiocchi basewadene, men hva synes du Kobble? Er de like de du fikk fra Siarm? Ser at de kanskje gir en anelse mer hylsevolum enn de "gamle" basewadene fra Fiocchi....?

 

l489.jpg

 

Cheddite til venstre, "gml Fiocchi" i midten og denne nye "ukjente" rakkeren til høyre.

 

emdq.jpg

 

an92.jpg

 

Burde selvsagt skjære opp en på langs for å måle høyder osv, men orker ikke nå så sent på kvelden.

 

Sigurd

Link to comment
Share on other sites

Javisst, står 59 preget på den ene jeg spretta igår. Ikke godt å si hva det tallet betyr.

Enig, de ligner veldig. Har tidligere også sett at Clever Mirage har hatt forkjærlighet for Fiocchi, så de har nok fått et nytt parti med nye hylser...

Ville bare lufte saken bittelitt før jeg gyver løs.

 

Sigurd

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Var en tur på banen i helga og rasket med meg en pose hylser siden det begynner å bli tomt hjemme... Myser nedi dem mens jeg er der og bestemmer meg for at dette er helt plain Cheddite hylser av vanlig type. Clever Mirage lerduepatroner. Vel hjemme spretter jeg av plasten på en for å være sikker.... - dette er ikke Cheddite hylser. Ikke sånn som jeg har sett dem før iallfall. Ikke er det Fiocchi hylser slik jeg har sett dem før heller. Husket denne tråden og fant frem, men nærbilde av Kobble sine basewader er litt utydelige. Jeg er 95% sikker på at disse er de nye Fiocchi basewadene, men hva synes du Kobble? Er de like de du fikk fra Siarm? Ser at de kanskje gir en anelse mer hylsevolum enn de "gamle" basewadene fra Fiocchi....?

 

Burde selvsagt skjære opp en på langs for å måle høyder osv, men orker ikke nå så sent på kvelden.

 

Sigurd

 

Det kan mycket väl vara en Nobel sport hylsa, nästan alla italienska hylsor laddar lika , det är tänhatt som gör största skillnaden.

 

Fio 616 är något svagare än CX 2000 , Nobel sport 688 är något hetare än CX 2000 .

 

/ P

Link to comment
Share on other sites

De ligner veldig. tok ett nytt bilde, men lite lys gjorde at måtte bruke blitz, så noen detaljer blir nok utvasket. Dog står det 56 preget inn i bunnen på min, ser der står 59 å¨din?

 

2-1.JPG

 

Jag fick låga farter senast jag laddade nya Fiocchi, detpratas mkt om att deras 616 är lite ojämn, dock är Fiocchi hylsan bäst pris på

 

Bästa hyslan för STEEL krut torde nog vara Nobel sport med 688 tändhatt.

 

/ P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...