Jump to content

Varierende praksis?


porkpicker

Recommended Posts

Hører til vestfold politidistrikt.. Skulle nå søke om .223.. Så sier den søte damen i skranken at hun måtte ha våpen nr? Javel? Men hvis jeg ikke vet hvilket våpen jeg vil ende opp med med tanke på tilbud, brukt osv? Da sier damen så høflig at da må jeg søke åpent og kjøpe av forhandler. Ellers må hun ha våpen nr.... Ergo, jeg vil evt få et problem ved kjøp privat via finn. Da må jo selger vente på at våpenkontoret sier at nå er søknaden godkjent. Hva da med disse som skriver kun salg ved godkjent søknad i annonsene? Er dette noe nytt de har begynt med eller en lokal tolkning? Har da tidligere bare søkt på kaliber, og handlet privat, levert papira og alt ok..

Link to comment
Share on other sites

Så evt fremgangsmåte blir da ved privat handel:

Prate med selger og få nr på stålskrammelet.

Levere søknad.

Kontakt selger, be han ringe lensmann og få dette bekreftet med søknad.

Betale selger, få låneavtale skriftlig.

Vente i spenning.

Papirmølla ferdig.

Ny prat med selger og signatur.

Papir i retur til onkel blå......

 

Tar raske uker og vinter dette da. Får håpe at selger er tålmodig og man skal gjøre dette rett ellers, og håpe at han ikke får noen bedre bud i mellomtia..

Link to comment
Share on other sites

For å få lov til å annonsere på Finn så må selger skrive, salg kun mot godkjent søknad e.l.

 

Mitt lokale våpenkontor leverer nå ut åpne søknader med påskriften, kun for kjøp hos godkjent forhandler. Det er egentlig kun en presisering av det som står på baksiden av søknadsskjemaet. Jeg har brukt denne type søknader for å handle privat etter å ha avtalt med våpenkontoret på forhånd. En tlf, mail eller en tur innom burde fikse det.

 

Ellers går det som regel greit å bli enig med selger om en framgangsmåte hvis du må vente på søknaden. Bruk mail og gjør bindende avtaler som begge parter synes er ålreit. Full betaling og utlånserklæring er en mulighet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...