Jump to content

Min første duejakt :)


Silje

Recommended Posts

Super spennende var det da jeg stod hjemme å pakket sekken.

hmm hva skal jeg ha med? det var noe av det første spørsmålet som slo meg. jeg hadde vært å handlet ammo hos xxl å kjøpt nok for duesesongen iår å kanskje neste år? :lol:

Kaffen ble pakket ned, litt snadderpølse med chili og litt annet diverse.

En kniv fangstnett (regnet med å få noen duer med hjem da) våpenkort, jegeravgiftskort pluss mye mer.

sekken var ferdig å jeg satt å ventet på Perpølsa skulle bli ferdig med dagen sin å være klar til jakt.

Kriblet smått i magen da tiden nærmet seg, solen skinte å det var en perfekt høstdag.

 

Så endelig fikk vi kjørt ut til jordet i Kroer. Det var erteåker, noe som duene er veldig glad i.

 

På veien bort til plassen vi skulle slå oss ned stod det et vakkert rådyr og tittet på oss, utrolig vakkert å så nærme. det hoppet fort ut fra åkeren å løp avgårde.

 

Vi slo oss ned i buskaset med cammo netting og kaffe.

ikke lenge etter kommer de første duene, perpølsa spør om jeg er klar og vi hopper opp fra "grava" vi sitter i å skyter.

Treff på første dua! det var stor stas! Smilet var stort da jeg hentet den.

Like glad når neste falt å gikk for å hente den, setter meg ned å tar tak rundt nakken på den for å løfte den opp. HVA den flakser å prøver å komme løs, dette var jeg ikke forbredt på, å perpølsa var på tur et stykke bortafor for å hente sin skutte due.

Tenkte kjapt tilbake på jegerprøven, skvise inn hodet eller snurre den rundt. ok! prøvde å snurre den rundt, 3 forrsøket gikk det. Små stressa med hagla i ene hånda å fuglen i den andre. Dette gikk jo bra dette å. måtte bare finne ut hvordan man gjorde det.

 

Hadde en super opplevelse første gang på jakt som ga utrolig mersmak!

 

Må rette en stor takk til perpølsa som tok meg med ut på min første jakt!

 

 

1235136_10153142566025456_899787558_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...