Jump to content

Klasser og våpen i DFS


Thunderchicken

Recommended Posts

Hva er vitsen med å kjøpe en anschutz i tillegg til en Sauer? Bedre med ombyggingssett, og evt kompletteringssettt

Tja

En Anschutz i 22LR er vesentlig billigere enn en Sauer i 22LR, koster iallefall mindre enn halvparten. Om en skal skyte 6.5x55 hele sommeren og ikke et skudd 22LR, og ikke skyter felt, så en kan ha Saueren i 22LR hele vinteren så er det "billigere" - jeg tror man får et ombygggingssett for noen få kroner mindre enn en en komplett Anschutz.

Skal du skyte 22LR om sommeren - det kan være kjekt av mange grunner, eller skal skyte felt om vinteren.. så er det meget kjekt med ei komplett børse i 22LR.

At en Anny ikke er som en Sauer, skytemessig, er an annen ting, og en kan diskutere oppad vegger og ned stolper uten å bli enige om hvor stor betydning det har. Selv synes jeg iallefall det er uvurderlig å ha en 22LR tilgjengelig hele året, og jeg skyter en hel del med den på 100m. Selv kostbar 22LR ammo koster en brøkdel av 6.5x55 ammo, og fravær av smell og rekyl har også en treningsverdi.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Anschutz vel ikke godkjent i kl 1. Les skytterboka avsnitt 6 (søk i Google på Skytterboka).

Den er kun godkjent i rekruttklassene.

Det er riktig det du sier. Jeg skrev ut ifra mitt ståsted, som er at 22LR er treningsvåpen - hos oss trener folk med de merkeligste 22-rifler.

Jeg tror uansett ikke at man vil bli avvist på et stevne om en som 1.klassing stiller med ei av riflene som er godkjent i rekrutteringsklassene. Dvs, nesten alle .22LR rifler som har diopter og 1.5kg avtrekk - og iallefall ikke om en har "rekruttrifla".

 

K

Link to comment
Share on other sites

450g kan fint brukes til trening. Min har 180g.

Krag og Mauser 22LR riflene sliter jeg voldsomt med å anbefale til noen, de var det vi hadde for 30 år siden, idag er de håpløst utdaterte. Presise, men tungvinte. Billige på grensen til gratis, det er jo en fordel med dem.. MÅ jeg velge, så mauser, Krag-22 konversjonen er ikke heldig mhp. sikkerhet.

Vi har 3 eller 4 Mausere, og de vil bli kastet nokså snart. Ingen skyter med dem.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...