Jump to content

Hagle ladesesongen påbegynt?


lipitor

Recommended Posts

Har ennå ikke ladet denne sesongen, ladet så mye sist at jeg har for 2-3 sesonger i fremtiden hvis ikke etterspørselen fra kompiser blir for stor. Har hatt meget god erfaring med 28 grams ITX #4 fra BP i årets duesesong, ga gode skuddbilder på papp og duene sist helg datt lett. Skyter riktignok ikke over 25 meter.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 7 months later...

hagel Laddsesången är alltid igång :D när det inte är jaktid ägnar jag mig åt att prova ut laddningar i kronograf och skjuter på papper,

 

dock har jag slutat räkna hål för det leder ofelbart till procent-nojja hos undertecknad, och idag så kan jag bedöma om en träffbild är bra eller inte.

 

och nu när jag roat mig med att ladda stålhagel är det mycket nytt, som innebär rätt mkt shopping. shopping terapi är underskattat,

 

och efter att ha studerat fruntimmer i form av min hustru som alltid är så himla lycklig när hon shoppat, så inser jag att det fungera lika på manfolk. :wink:

 

min kronograf en chrony M1 har fungerat osvikligt, däremot kan omväxlande sol / moln strula till det, men om jag läser nåt annat än 384-386ms på

 

displayen vid 2-2,5m avstånd för min referenspatron ( Gyttorp steelmax) är något galet, mitt på dagen och mulet är perfekt kronografväder.

 

Jag räknar upp minst 15ms för V1 när jag skjuter på 2-2,5m

 

/ P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...