Jump to content

Ny bruker


TomB

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg er interessert i natur og storviltjakt, og baneskyting med håndvåpen. Bor i Oslo.

 

Tok jegerprøven i forsvaret på slutten av 90-tallet, men har først de senere årene begynt å se på mulighetene for å komme meg ut på jakt. Innmeldt i OJFF, og tok storviltprøven for noen uker siden, men har bestemt meg for å ta endel runder på banen i vinter og bli tryggere på rifla før jeg drar til skogs neste sesong. Jobber for å finne noen som kan ta meg med ut i første runde, ettersom jeg er ny i gamet og har mye å lære. Jeg er skogsvant, og har sett mye dyr og dyreadferd oppigjennom livet, men har til gode å se de gjennom kikkertsiktet.

 

Skyter også på bane med pistol, i all hovedsak cal. 22 og noe 9mm. Har gjordt det gjevnlig i tre år, og ser på mulighetene for å utvide hobbyen til å delta i konkurranser. Synes det er litt vanskelig å finne ut akkurat hvordan jeg begynner med det.

 

mvh/

Tom B

Link to comment
Share on other sites

Velkommen :-)

 

Det eneste du trenger for å dra på stevner er et skytekort som du skal få fra styret i klubben din, de fleste spør ikke etter skytekort men det er veldig kjekt å ha hvis du blir spurt, skytekortet er en oversikt over hvilken klasse du skyter i og i hvilke grener/øvelser.

 

Har du ikke vært på stevne før skyter du automatisk i klasse D.

 

Jeg ville alliert meg med noen i klubben jeg vet ofte drar på stevner og spurt om å få henge meg på, er alltid mer moro å dra flere sammen.

 

www.skyting.no finner du masse info om både øvelser og hvem som arrangerer hva når, her har du uansett forsiden til terminlista for pistol http://fagkomite-pistol.no/Distrikter/distrikter13.htm

 

Har du lyst til å skyte felt kan du komme til oss i Oppegård nå på søndag, mer info finner du her www.oppegaardsl.no

 

Mvh

Stig

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...