Jump to content

Ser etter pistol i kaliber 45 & 9mm, treng tips/anbefaling


Nemo80

Recommended Posts

Hei

Jeg er på jakt etter pistol 45 kaliber.

Så derfor trenger jeg tips til hva dere anbefaler.

Jeg har sett litt på Pardini GT45 6" Duoton 45ACP men har også sett litt Sig Sauer men veldig usikker.

 

Er også på jakt etter 9mm Pardini GT45 6" Duoton 9mm

Der er også Sig Sauer i tankene og. Har prøvd den og kjentes fin ut men forslag tas godt imot :-)

 

Begge skal brukes til felt. For baneprogram er det 9mm som utpeker seg.

 

Håper på masse forslag.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

I hvilke øvelser trenger du mer enn 6 skudd?

 

Dette har jo først og fremst med hva du liker når du holder i våpenet og følelsen du får når du skyter med det ...

 

Med det sagt så er det vel liten tvil om at Sig holder en høyere kvalitet enn de fleste andre på markedet (eksludert spesielle customvåpen)

Link to comment
Share on other sites

Varegg:

Det er ingen andre øvelser som jeg vet om har mer en seks men alltid gøy å ha flere da.

Selvfølgelig støtter jeg det du sier med våpen og følelsen ved å holde det. Det må stemme 110%

 

Praktisk skyting vet jeg ikke om så mye men kan bli vurdert på sikt.

Link to comment
Share on other sites

Skal du skyte praktisk, så er det bare å glemme begge to.

Stiller i standard klassen, og der kommer du sørgelig til kort med kun 8 alt. 13 skudd. Samt at 45'en er en sørgelig ting å skyte en "lost brass" match med. 250-300 hylser borte vekk :(

Kjøp en til felt, kjøp en STI/SVI i 40 S&W til praktisk standard klassen. Alternativt en prod. godkjent modell.

Link to comment
Share on other sites

Ok. Mente ikke å være krass, ser at det ble litt kort.

 

Til felt vil jeg tro (skyter ikke felt selv) at både Sig og Pardini er gode pistoler. Har en kompis som har en Pardini i 40, og liker du grepsvinkelen er dette en utmerket pistol til felt, slik jeg ser det. Kaliber velger du selv.

 

Et alternativ som kan vurderes om du liker 1911 pistoler er en single stack i 45 (9mm er billiger i drift) den kan brukes til felt + classic i IPSC.

 

Om du vil ta den helt ut så er SVI er supert alternativ

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...