Jump to content

45 LC ladning i original våpen


torpang

Recommended Posts

Har en Uberti 1873 45lc med 7,5 løp. Forsøker å prøve ut gode ladninger med 180gr kobberbelagt kule og VV krutt. Sliter med mye soting og dårlig presisjon ved svake ladninger med n340 og n32c. Har også forsøkt n350 krutt men føler at det raskt gir harde ladninger i den forholdsvis smekre revolveren. Har fått tak i en del 452 kobberbelagte kuler, 180gr, greit til inneskyting i vinterhalvåret. Hadde vært takknemlig for noen innspill om dette, og andres favoritt ladninger for 45LC i original type våpen.

På forhånd takk

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar. Må kanskje gå opp litt i kruttmengde med vv 320 og 185 grain kopperbelagt kule. Lurer på om jeg kan bruke rundkulene fra 44 perk. de er i 451, i svartkutt patronene. Har brukt 10,8gr n32c bak en 180gr 451 45acp bly kule. Dette gir en grei rekyl men lite presisjon. Lite ladedata på n32c.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
30gr 2f / 3f og 250 gr blykule burde være oppskriften ja.

 

Vil tro man får ganske lavt treffpunkt med en såpass lett kule som 180gr. Men ser at det kan være lurt med belagt innendørs.

 

 

Hassel hvofor får man lavt treffpunkt med en lettere kule? Er det nå jeg kan forvente meg en "selfølgelig-opplevelse" :wink:

 

Hilsen rifleskytter

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...