Jump to content

Elendig service av Jaktfall


Troll

Recommended Posts

  • Replies 124
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Min Sightron 10-50×60 tok kvelden idag, og jeg returnerer den til Jaktfall i morra, siden det er livstidsgaranti på den.
Kanskje du får til svar at "livstiden" til kikkerten er over - og dermed også garantien?

 

Jeg har faktisk lurt på hva "livstidsgaranti" kan bety. Er det livstiden til selgeren? Eller til kjøperen (unge folk får ikke "livstidsgaranti", kjøpere på 89 med hjerteproblemer, derimot - ), eller er det en presumptiv "normal" varighet til et produkt av en bestemt kategori? Kan noen i jakt-/våpen-/friluftsbransjen presisere?

Link to comment
Share on other sites

Livstidsgaranti er i mitt hode når en norsk butikk tilbyr det- så lenge virksomheten er i drift. I terorien så kan en slå konkurs og starte på nytt. Uten å ta reklamasjoner fra tidligere drift. Hvis du likavel skal reklamere så må du forholde deg til produsentens garantier. Synspunktet har forøvrig ikke noe med Jaktfall å gjøre i tilfelle noen føler jeg sutrer for mye...

Link to comment
Share on other sites

Opererer en produsent med livstidsgaranti så er det som regel resten av livet til den første personen som kjøpte produktet nytt fra forhandler, er som regel det som står i de fleste vilkårene som jeg har sett fra amerikanske fabrikker. Man har jo også noen unntak som Leatherman som har 25 års garanti på alle verktøyene dems uansett hvor mange ganger den har blitt videresolgt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk lurt på hva "livstidsgaranti" kan bety. Er det livstiden til selgeren? Eller til kjøperen (unge folk får ikke "livstidsgaranti", kjøpere på 89 med hjerteproblemer, derimot - )

Livstidgaranti gjelder kun for personer over 80 år ifølge med foreldre :)

Link to comment
Share on other sites

Petrol, Bjørnar ba meg si til seg at du skal sende ham mailen pånytt.

 

Her er mitt svar fra Bjørnar

 

Så snart jeg får den i hus her, blir den erstattet med et nytt et, jeg vet hvem du er , og jeg kommer ikke til å bruke en eneste kalori på å finne ut av feilen, dette har du greie på, så det blir en ren reklamasjon, raskt og enkelt for oss begge.

Er det CM versjonen du har? (Mener å huske at det er standard cm/mil dot på den)

Har jo kommet en ny modell etter denne, som heter LRIRMH

(Long Range Illuminated Reticle Mil Hash)

Den har lys I tillegg, noe som kan være fordelaktig ved dårlige lysforhold.

 

Du er vel fort borte i en del langholdskyttere i løpet av et år, og ovennevnte sikte hadde vært kjekt for

meg å fått «vist frem» litt.

 

Den i standard cm kom på lager igjen mandag, så begge er på lager.

Foreslår at du tar den med lys til samme pris, så ser jeg på mellomlegget som fremtidig markedsføring,

Kan fort være andre som blir interessert i den også J

 

(Grunnen til at jeg ønsker å gjøre dette er at jeg har satset mye optikk innen jaktfelt, og hatt stor suksess med det,

Nå er det langhold som er fokus, både med Sightron og Vortex )

 

Linker til begge sikter her på hjemmesiden til Sightron, så kan du se på de spek. Du vil sjekke, selv.

Som sagt, dette kan du bedre enn meg

 

http://info.sightron.com/Riflescopes/SI ... 60LRMD-CM/" target="_blank

 

http://info.sightron.com/Riflescopes/SI ... X60LRIRMH/" target="_blank

 

Gi beskjed om hva du går for, så gir jeg beskjed når siktet har kommet hit.

Oppgi også full leveringsadresse, samt mobilnummer.

 

All the best, Bjørnar

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Kjøpte en 10-50x60 rett før jul. Bestilte 1/8moa men fikk en telefon fra Bjørnar dagen etter. På grunn av ettermarkedet, anbefalte han meg å ta 0.5mill utg i stedefor. Ikke mange kronene i forskjell, men mannen tilbød da å gi meg mill-utg for samme pris. =Goodwill.

Kikkerten ble forresten kjøpt i ren panikk etter at Jaktfall varslet opp til 20% prisøkning allerede uka etter. Nå selger de fortsatt kikkerten til "gammel" pris ser jeg, men et godt salgstriks var det jo ;)

Link to comment
Share on other sites

Så snart jeg får den i hus her, blir den erstattet med et nytt et, jeg vet hvem du er , og jeg kommer ikke til å bruke en eneste kalori på å finne ut av feilen, dette har du greie på, så det blir en ren reklamasjon, raskt og enkelt for oss begge.

 

Du er vel fort borte i en del langholdskyttere i løpet av et år, og ovennevnte sikte hadde vært kjekt for meg å fått «vist frem» litt.

 

Foreslår at du tar den med lys til samme pris, så ser jeg på mellomlegget som fremtidig markedsføring,

Kan fort være andre som blir interessert i den også J

 

Som sagt, dette kan du bedre enn meg

All the best, Bjørnar

 

Ass kissing: a person who sucks up to people in a position of authority in order to get some kind of reward or perks.

 

Ikke imponert! Hvordan du KE blir behandlet av leverandører som vet hvem du er, er ikke representativt for generell service! Jeg har forsøkt å handle sikte i 30k segmentet av de i flere uker uten å oppnå kontakt. Telefon og epost.

Link to comment
Share on other sites

Mye reklamasjoner på den superoptikken?

 

Ber om at tråden med tittel "Elendig service av Jaktfall" ikke "bumpes" opp unødig med OT diskusjon. Rettferdighet må gå begge veier, man må også ta hensyn til bransjeaktører.

 

Altså, diskusjon om optikk reklamasjoner og annet OT tas utenfor denne tråden. Dette gjelder generelt, ikke spesielt rettet mot Chiefen.

 

mvh M.K

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Har sendt inn en vortex håndkikkert for endel uker siden. Prøvd å høre status på mail, men mulig spamboks? Hadde tidligere god erfaring, men VIP garantien er tydeligvis ikke idiotsikker da jeg ikke lenger har kvitteringen. Takket være andre aktørers handel med vortex etter mitt kjøp kreves nå kvitteringer ved garanti på vortex.

 

Heldigvis ikke samme med Swarovski.

Link to comment
Share on other sites

fikk feil på en Vortex kikkertsikte og sendte epost, de hadde ikke inne det jeg hadde og valgte et annet, med god rabatt og hyggelig mail. kom hjem fra ferie i dag og hentet pakken, da var det også med en flott jaktcaps free of charge. må bare si at jeg opplever firmaet hyggelig på pris og ikke minst hyggelig svar på reklamasjon og effektuering av denne :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Sambo sendte for 11-12 dager siden inn kikkert med dugg,kunne ikke se gjennom den..Dessvere sendt uten sporingsnr,Jaktfall sier han ikke har fått den,men kan i teorien kastet den i søpla og slipper unna den "flotte livstidsgarantien"er det så enkelt,så skjønner jeg at dem kan gi god garanti..Er ei som er fortvilet her..

Link to comment
Share on other sites

Sambo sendte for 11-12 dager siden inn kikkert med dugg,kunne ikke se gjennom den..Dessvere sendt uten sporingsnr,Jaktfall sier han ikke har fått den,men kan i teorien kastet den i søpla og slipper unna den "flotte livstidsgarantien"er det så enkelt,så skjønner jeg at dem kan gi god garanti..Er ei som er fortvilet her..

 

 

Det der er en temmelig drøy påstand! Om jeg var like skeptisk så kunne jeg sagt at "Sambo bare hevder å ha sendt den". Skjerpings!

Link to comment
Share on other sites

Sambo sendte for 11-12 dager siden inn kikkert med dugg,kunne ikke se gjennom den..Dessvere sendt uten sporingsnr,Jaktfall sier han ikke har fått den,men kan i teorien kastet den i søpla og slipper unna den "flotte livstidsgarantien"er det så enkelt,så skjønner jeg at dem kan gi god garanti..Er ei som er fortvilet her..

 

Dette blir for dumt. Kan ikke klandre jaktfall i denne saken. Her er det kun din egen dårlige vurdering som kan klandres. Påstanden din blir helt hårreisende.

Link to comment
Share on other sites

Sambo sendte for 11-12 dager siden inn kikkert med dugg,kunne ikke se gjennom den..Dessvere sendt uten sporingsnr,Jaktfall sier han ikke har fått den,men kan i teorien kastet den i søpla og slipper unna den "flotte livstidsgarantien"er det så enkelt,så skjønner jeg at dem kan gi god garanti..Er ei som er fortvilet her..

 

 

Jeg slutter meg til det Torf, Kriegh og Andreasv skriver, dette er usaklig skrevet, og det er temmelig spekulative påstander...

 

Hvis "Sambo" https://en.wikipedia.org/wiki/Sambo_(racial_term) (husk rett ord på rett plass ;) ) sendte en kikkert i posten, uten sporing, i julerushet - da er det i beste fall uvitenhet.. I verste fall er det forsøk på "sympatisvindel" - påstå å sende noe, hevde det er blitt borte, sutre på forum og håpe driver av nettbutikk leser det, og sender ny kikkert for å opprettholde den "goodwill" han er avhengig av i dagens marked...

 

Jeg ser du har moderert deg litt:

Jeg skrev i teorien!Alt kan ha skjedd..Burde sendt den annerledes,men stress både her og på posten..men uhyre skjelden en pakke blir borte med riktig og tydelig adresse!Får vel spare til en ny,men blir annet merke og butikk for sikkerhets skyld..

 

Men det er fremdeles søkt å skylde på Jaktfall for at en pakke er borte i juleposten. Dessuten: Det er Vortex (dersom det er dette merket) som sender ny kikkert, ikke Jaktfall. Dvs. at Jaktfall ikke taper noe som helst på garantisakene, selv om han er forhandler...

Link to comment
Share on other sites

..men uhyre skjelden en pakke blir borte med riktig og tydelig adresse!

 

Jeg ville heller sagt "skremmende ofte" enn "uhyre sjelden". Spesielt i juletrafikken, og enda verre uten sporing. Selv med sporing hender det pakker bare forsvinner. Det hender derimot at slike pakker dukker opp etter en tid. Jeg har - dessverre - litt erfaring med dette (har kontorsted på pakkdisken til en av konkurrentene til Jaktfall...)

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke si at service hos Jaktfall er dårlig.

Har bestilt 2 sikter og ringer, disse var i postkassa 2-3 dager senere.

Upåklagelig, derimot svar på mail er noe annet. Telefon tar dem ikke så det er greit, svareren sier jo å bruke mail.

 

Mail 1: Manglet zerostop skims til Vortex sikte, ingen svar

Mail 2: Spurte om når razor2 kommer på lager, svar på dagen

Mail 3: Spurte om de kan bestille zerostop shims, fortsatt ingen svar.

 

Shims ble kjøpt i Sverige, var i postkassa mi 2 dager senere.

 

Så... Svar på epost er veldig selektivt, skal man bruke masse penger da får man svar. Slikt skal det ikke være.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...