perjan Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 Har bare handlet fra dem to ganger, men begge gangene var like raske. Har ikke noe å sette fingeren på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KnuteriK Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 Min Sightron 10-50×60 tok kvelden idag, og jeg returnerer den til Jaktfall i morra, siden det er livstidsgaranti på den. Skal sende dem en mail ang problemet nå, så skal jeg holde dere oppdatert på fremgangen i akkurat dette tilfellet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jegermeistern Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 Min Sightron 10-50×60 tok kvelden idag, og jeg returnerer den til Jaktfall i morra, siden det er livstidsgaranti på den.Kanskje du får til svar at "livstiden" til kikkerten er over - og dermed også garantien? Jeg har faktisk lurt på hva "livstidsgaranti" kan bety. Er det livstiden til selgeren? Eller til kjøperen (unge folk får ikke "livstidsgaranti", kjøpere på 89 med hjerteproblemer, derimot - ), eller er det en presumptiv "normal" varighet til et produkt av en bestemt kategori? Kan noen i jakt-/våpen-/friluftsbransjen presisere? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xprez Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 Sightron har livstidsgaranti.... Ikke vanskelig å få ny. De bytter gjerne når det er sikter som svikter. Har 2 stk. selv og så langt har jeg ikke trengt erstattning. Men mange er meget fornøyd med garantien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petrolhead Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 Livstidsgaranti er i mitt hode når en norsk butikk tilbyr det- så lenge virksomheten er i drift. I terorien så kan en slå konkurs og starte på nytt. Uten å ta reklamasjoner fra tidligere drift. Hvis du likavel skal reklamere så må du forholde deg til produsentens garantier. Synspunktet har forøvrig ikke noe med Jaktfall å gjøre i tilfelle noen føler jeg sutrer for mye... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Medic82 Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Opererer en produsent med livstidsgaranti så er det som regel resten av livet til den første personen som kjøpte produktet nytt fra forhandler, er som regel det som står i de fleste vilkårene som jeg har sett fra amerikanske fabrikker. Man har jo også noen unntak som Leatherman som har 25 års garanti på alle verktøyene dems uansett hvor mange ganger den har blitt videresolgt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom K Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Dette med "livstids garanti" tror jeg praktiseres litt forskjellig, jeg har også opplevd at dette betyr at garantien gjelder så lenge gjenstanden er ment å vare.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonnyvang Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Jeg fikk hvertfall byttet min SIII 10-50x60 smertefritt hos jaktfall uten da den fikk problemer for noen år siden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E.J Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Jeg har faktisk lurt på hva "livstidsgaranti" kan bety. Er det livstiden til selgeren? Eller til kjøperen (unge folk får ikke "livstidsgaranti", kjøpere på 89 med hjerteproblemer, derimot - ) Livstidgaranti gjelder kun for personer over 80 år ifølge med foreldre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KnuteriK Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Jeg har fått svar fra Jaktfall, kikkerten er på vei til dem, og jeg får en kliss ny modell i retur. Om jeg får tillatelse av Bjørnar, legger jeg frem mail fra ham her. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petrolhead Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Ok, så da er min e-post havnet i søppelmail, eller ikke stor nok ordre. Like forunderlig da min e-postadresse er registrert i kontoen hos Jaktfall og jeg har mottatt ordrebekreftelse der. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KnuteriK Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 (edited) Petrol, Bjørnar ba meg si til seg at du skal sende ham mailen pånytt. Her er mitt svar fra Bjørnar Så snart jeg får den i hus her, blir den erstattet med et nytt et, jeg vet hvem du er , og jeg kommer ikke til å bruke en eneste kalori på å finne ut av feilen, dette har du greie på, så det blir en ren reklamasjon, raskt og enkelt for oss begge. Er det CM versjonen du har? (Mener å huske at det er standard cm/mil dot på den) Har jo kommet en ny modell etter denne, som heter LRIRMH (Long Range Illuminated Reticle Mil Hash) Den har lys I tillegg, noe som kan være fordelaktig ved dårlige lysforhold. Du er vel fort borte i en del langholdskyttere i løpet av et år, og ovennevnte sikte hadde vært kjekt for meg å fått «vist frem» litt. Den i standard cm kom på lager igjen mandag, så begge er på lager. Foreslår at du tar den med lys til samme pris, så ser jeg på mellomlegget som fremtidig markedsføring, Kan fort være andre som blir interessert i den også J (Grunnen til at jeg ønsker å gjøre dette er at jeg har satset mye optikk innen jaktfelt, og hatt stor suksess med det, Nå er det langhold som er fokus, både med Sightron og Vortex ) Linker til begge sikter her på hjemmesiden til Sightron, så kan du se på de spek. Du vil sjekke, selv. Som sagt, dette kan du bedre enn meg http://info.sightron.com/Riflescopes/SI ... 60LRMD-CM/" target="_blank http://info.sightron.com/Riflescopes/SI ... X60LRIRMH/" target="_blank Gi beskjed om hva du går for, så gir jeg beskjed når siktet har kommet hit. Oppgi også full leveringsadresse, samt mobilnummer. All the best, Bjørnar Edited February 25, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KnuteriK Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Bedre service enn dette kan man rett og slett ikke få Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cameron Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Noen som nevnte dårlig service? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petrolhead Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Sendt e-post på nytt 13:45. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petrolhead Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Fikk svar nå 13:56 av Bjørnar.E-postene mine havnet visst i søppelmailen. Har fått svar på det jeg lurte på så da ordner det seg. Happy Happy! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger#44 Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Tenk om du bare hadde ringt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petrolhead Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Tja, etter å ha lest her inne så er det flere som ikke fikk kontakt på tlf. Men utav verden for min del. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KnuteriK Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Han sier jo på tlf svarer at all korrespondanse foregår pr mail. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
30Ihmsa Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Kjøpte en 10-50x60 rett før jul. Bestilte 1/8moa men fikk en telefon fra Bjørnar dagen etter. På grunn av ettermarkedet, anbefalte han meg å ta 0.5mill utg i stedefor. Ikke mange kronene i forskjell, men mannen tilbød da å gi meg mill-utg for samme pris. =Goodwill. Kikkerten ble forresten kjøpt i ren panikk etter at Jaktfall varslet opp til 20% prisøkning allerede uka etter. Nå selger de fortsatt kikkerten til "gammel" pris ser jeg, men et godt salgstriks var det jo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cruiser Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Så snart jeg får den i hus her, blir den erstattet med et nytt et, jeg vet hvem du er , og jeg kommer ikke til å bruke en eneste kalori på å finne ut av feilen, dette har du greie på, så det blir en ren reklamasjon, raskt og enkelt for oss begge. Du er vel fort borte i en del langholdskyttere i løpet av et år, og ovennevnte sikte hadde vært kjekt for meg å fått «vist frem» litt. Foreslår at du tar den med lys til samme pris, så ser jeg på mellomlegget som fremtidig markedsføring, Kan fort være andre som blir interessert i den også J Som sagt, dette kan du bedre enn meg All the best, Bjørnar Ass kissing: a person who sucks up to people in a position of authority in order to get some kind of reward or perks. Ikke imponert! Hvordan du KE blir behandlet av leverandører som vet hvem du er, er ikke representativt for generell service! Jeg har forsøkt å handle sikte i 30k segmentet av de i flere uker uten å oppnå kontakt. Telefon og epost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perjan Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 fikk selv svar på spørsmål innenfor 24t, kan mailen din ha gått direkte i spamboksen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petrolhead Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Sikkert det samme med telefonen og..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crankshop Posted February 26, 2015 Share Posted February 26, 2015 Har aldri had problemer med jaktfall! Servicen du får der er det dessverre langt imellom hos andre sjapper..! Både jeg og en kompis har had reklamasjon på Vortex. Får og si det sånn; DET GIKK FORT!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted February 26, 2015 Share Posted February 26, 2015 Mye reklamasjoner på den superoptikken? Ber om at tråden med tittel "Elendig service av Jaktfall" ikke "bumpes" opp unødig med OT diskusjon. Rettferdighet må gå begge veier, man må også ta hensyn til bransjeaktører. Altså, diskusjon om optikk reklamasjoner og annet OT tas utenfor denne tråden. Dette gjelder generelt, ikke spesielt rettet mot Chiefen. mvh M.K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusM Posted February 26, 2015 Share Posted February 26, 2015 Jeg har hatt tre kikkerter fra jaktfall/vortex. Ikke vært noen problemer enda.. Forøvrig har jeg ei hatt noen problemer med Jaktfall/Bjørnar, kun gode erfaringer.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benelli86 Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 Har sendt inn en vortex håndkikkert for endel uker siden. Prøvd å høre status på mail, men mulig spamboks? Hadde tidligere god erfaring, men VIP garantien er tydeligvis ikke idiotsikker da jeg ikke lenger har kvitteringen. Takket være andre aktørers handel med vortex etter mitt kjøp kreves nå kvitteringer ved garanti på vortex. Heldigvis ikke samme med Swarovski. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barerobert Posted August 13, 2015 Share Posted August 13, 2015 Har prøvd å kontakte jaktfall på fire forskjellige måter den siste uka uten å få svar. Har det skjedd noe med denne butikken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KnuteriK Posted August 13, 2015 Share Posted August 13, 2015 Jeg sendte en mail dit for 2 timer siden. Fikk svar 15 min seinere. Sent fra min SM-G900F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barerobert Posted August 13, 2015 Share Posted August 13, 2015 Ja fikk svar nå jeg og, de som jobber der er vel opptatt med salg og service før høstjakta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benelli86 Posted August 13, 2015 Share Posted August 13, 2015 Kommer kikkerten i posten her også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petrolhead Posted August 14, 2015 Share Posted August 14, 2015 Her er grunnen http://touch.varden.no/nyheter/da-bjorn ... a7d6d1011b" target="_blank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindskog Posted August 14, 2015 Share Posted August 14, 2015 "...men Bjørnar leve lenger på jaktopplevelsen fra april." Men et beist av en gris, det var det jaggu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
predasjon Posted August 14, 2015 Share Posted August 14, 2015 Akkurat stengt var vel ikke nettbutikken selv om det ikke ble sendt ut noen varer. Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chef79 Posted August 14, 2015 Share Posted August 14, 2015 Ikke noe å utsette på service derfra, bestilte kikkertsikte og vet ett feiltakelse bare en ring. De sendte andre ringen gratis og en god helg melding på mail. Kan ikke bli stort bedre enn det vel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackhawk Posted August 22, 2015 Share Posted August 22, 2015 fikk feil på en Vortex kikkertsikte og sendte epost, de hadde ikke inne det jeg hadde og valgte et annet, med god rabatt og hyggelig mail. kom hjem fra ferie i dag og hentet pakken, da var det også med en flott jaktcaps free of charge. må bare si at jeg opplever firmaet hyggelig på pris og ikke minst hyggelig svar på reklamasjon og effektuering av denne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosmo Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Sambo sendte for 11-12 dager siden inn kikkert med dugg,kunne ikke se gjennom den..Dessvere sendt uten sporingsnr,Jaktfall sier han ikke har fått den,men kan i teorien kastet den i søpla og slipper unna den "flotte livstidsgarantien"er det så enkelt,så skjønner jeg at dem kan gi god garanti..Er ei som er fortvilet her.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torf Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Pakke uten sporing borte i julerushet? Ville ikke gitt Jaktfall skylda for det.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kriegh Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Sambo sendte for 11-12 dager siden inn kikkert med dugg,kunne ikke se gjennom den..Dessvere sendt uten sporingsnr,Jaktfall sier han ikke har fått den,men kan i teorien kastet den i søpla og slipper unna den "flotte livstidsgarantien"er det så enkelt,så skjønner jeg at dem kan gi god garanti..Er ei som er fortvilet her.. Det der er en temmelig drøy påstand! Om jeg var like skeptisk så kunne jeg sagt at "Sambo bare hevder å ha sendt den". Skjerpings! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreasv Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Sambo sendte for 11-12 dager siden inn kikkert med dugg,kunne ikke se gjennom den..Dessvere sendt uten sporingsnr,Jaktfall sier han ikke har fått den,men kan i teorien kastet den i søpla og slipper unna den "flotte livstidsgarantien"er det så enkelt,så skjønner jeg at dem kan gi god garanti..Er ei som er fortvilet her.. Dette blir for dumt. Kan ikke klandre jaktfall i denne saken. Her er det kun din egen dårlige vurdering som kan klandres. Påstanden din blir helt hårreisende. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosmo Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Jeg skrev i teorien!Alt kan ha skjedd..Burde sendt den annerledes,men stress både her og på posten..men uhyre skjelden en pakke blir borte med riktig og tydelig adresse!Får vel spare til en ny,men blir annet merke og butikk for sikkerhets skyld.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oysteinsmalme Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Sambo sendte for 11-12 dager siden inn kikkert med dugg,kunne ikke se gjennom den..Dessvere sendt uten sporingsnr,Jaktfall sier han ikke har fått den,men kan i teorien kastet den i søpla og slipper unna den "flotte livstidsgarantien"er det så enkelt,så skjønner jeg at dem kan gi god garanti..Er ei som er fortvilet her.. Jeg slutter meg til det Torf, Kriegh og Andreasv skriver, dette er usaklig skrevet, og det er temmelig spekulative påstander... Hvis "Sambo" https://en.wikipedia.org/wiki/Sambo_(racial_term) (husk rett ord på rett plass ) sendte en kikkert i posten, uten sporing, i julerushet - da er det i beste fall uvitenhet.. I verste fall er det forsøk på "sympatisvindel" - påstå å sende noe, hevde det er blitt borte, sutre på forum og håpe driver av nettbutikk leser det, og sender ny kikkert for å opprettholde den "goodwill" han er avhengig av i dagens marked... Jeg ser du har moderert deg litt: Jeg skrev i teorien!Alt kan ha skjedd..Burde sendt den annerledes,men stress både her og på posten..men uhyre skjelden en pakke blir borte med riktig og tydelig adresse!Får vel spare til en ny,men blir annet merke og butikk for sikkerhets skyld.. Men det er fremdeles søkt å skylde på Jaktfall for at en pakke er borte i juleposten. Dessuten: Det er Vortex (dersom det er dette merket) som sender ny kikkert, ikke Jaktfall. Dvs. at Jaktfall ikke taper noe som helst på garantisakene, selv om han er forhandler... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jibrag Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 ..men uhyre skjelden en pakke blir borte med riktig og tydelig adresse! Jeg ville heller sagt "skremmende ofte" enn "uhyre sjelden". Spesielt i juletrafikken, og enda verre uten sporing. Selv med sporing hender det pakker bare forsvinner. Det hender derimot at slike pakker dukker opp etter en tid. Jeg har - dessverre - litt erfaring med dette (har kontorsted på pakkdisken til en av konkurrentene til Jaktfall...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreasv Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Så det du gjør her er å slenge ut en påstand om at et tilsynelatende seriøst selskap driver tyveri, uten å ha noen form for bevis for det? Er er noen som skal ha kjeft er det posten, men der har du jo heller ingen bevis, kun din påstand. Her er du på tynn is! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnklMartin Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Hvis du har sendt optikk til leverandør uten sporingsnummer kan du bare ha det så godt Så nå veit du h va du kan kjøpe til samboeren din til jul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnerside Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Hele "Topicen" med 'elendig service fra Jaktfall" burde vært fjernet spør du meg........... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pondoro Posted December 23, 2015 Share Posted December 23, 2015 Enig...gi firmaer skylda for egne tabber og ubetenksomhet.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ko-stens Posted December 23, 2015 Share Posted December 23, 2015 Tre sider med topic elendig service. Les gjennom og se hvor mange innlegg som faktisk går på dårlig service derfra. Er ikke overskriften da egentlig litt misvisende? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perjan Posted December 23, 2015 Share Posted December 23, 2015 Ja veldig missvisende... Bestilte kikkert derfra en tirsdag kveld/onsdag morgen. Hentet den på posten på fredag. Linsebeskyttere og svingerhjelptingen ble bestilt etterpå og kom like fort men da dirkete i postkassen. Kun kudos til dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
glockss Posted December 23, 2015 Share Posted December 23, 2015 (edited) Kan ikke si at service hos Jaktfall er dårlig. Har bestilt 2 sikter og ringer, disse var i postkassa 2-3 dager senere. Upåklagelig, derimot svar på mail er noe annet. Telefon tar dem ikke så det er greit, svareren sier jo å bruke mail. Mail 1: Manglet zerostop skims til Vortex sikte, ingen svar Mail 2: Spurte om når razor2 kommer på lager, svar på dagen Mail 3: Spurte om de kan bestille zerostop shims, fortsatt ingen svar. Shims ble kjøpt i Sverige, var i postkassa mi 2 dager senere. Så... Svar på epost er veldig selektivt, skal man bruke masse penger da får man svar. Slikt skal det ikke være. Edited December 23, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.