Jump to content

Elendig service av Jaktfall


Troll

Recommended Posts

Jaktfall sende varene feil, svarer ikke telefon, svarer ikke på Mail og når de først svarer på Mail etter 2 uker holder de ikke det de lover. Litt greit å få "kjørt" en butikk litt for da ser du hva som bur i de. Grusom service og det dreier seg bare om 140 Kr i ekstra porto som de nekter å betale tilbake.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 124
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jaktfall sende varene feil, svarer ikke telefon, svarer ikke på Mail og når de først svarer på Mail etter 2 uker holder de ikke det de lover. Litt greit å få "kjørt" en butikk litt for da ser du hva som bur i de. Grusom service og det dreier seg bare om 140 Kr i ekstra porto som de nekter å betale tilbake.
PÅSTÅR du - uten noen som helst dokumentasjon.

 

Og du opptrer anonymt. Det du skriver, kan være sant - eller det kan være en påstand, framsatt fra en konkurrent til det firmaet påstanden retter seg mot.

 

Og - har du, forresten, reflektert litt over "nicket" ditt?

Link to comment
Share on other sites

Og du opptrer anonymt

Og med nicket "Troll"... Er ikke ofte jeg skriver i slike tråder, men har da handlet litt med Jaktfall. Har hatt garantisak hos ham. 100% proff, ingen problem i det hele tatt, og ny vare på rappen da den gamle røk.

Han sendte meg feil kikkertringer en gang. Dagen etter at jeg sa ifra om det, så lå de riktige i posten, med returkonvolutt til de andre.

 

Telefonen tar han sjelden, men det skjønner jeg, så mange pratmakere som der er - meg selv inkludert. Flere innen denne bransjen er "redde" for å ta telefonen fordi det er noen kunder som ringer og ringer, og prater og prater, og knapt kjøper noe heller - jeg skjønner godt at de heller bruker mail.

 

K

Link to comment
Share on other sites

PÅSTÅR du - uten noen som helst dokumentasjon.

 

Og du opptrer anonymt. Det du skriver, kan være sant - eller det kan være en påstand, framsatt fra en konkurrent til det firmaet påstanden retter seg mot.

 

Og - har du, forresten, reflektert litt over "nicket" ditt?

 

Og her kom det minst like mange udokumenterte påstander tilbake, ville jo vært synd om favortittbutikken din fikk en eneste klage ...

 

Er dette måten å høvle over en vanlig bruker på i all åpenhet?

 

Tror du virkelig han registrerte seg og lå undercover i 5 år bare for å poppe opp å snakke dritt om jaktfall?

 

Enig med cheifen, hadde dette vært en tråd om f.eks. winge hadde det ikke kommet tilsvar i det hele tatt ...

 

*Skuffet*

Link to comment
Share on other sites

Men at det er vanskelig og få svar på telefon og epost nå etter ferien hos Jaktfall er det ikke noen tvil om, jeg prøvde i nesten tre uker og ringe å sende eposter for og sjekke om en vare var på lager før jeg bestilte den. Men det var jo ikke noe problem for meg, kjøpte bare det jeg skulle ha en annen plass :-)

 

Men det er vell sånt i den bransjen der at det i perioder er veldig travet og liten tid til og besvare epost og telefon, det enkleste er vell som regel og bruke den lokale sjappa og heller velge et produkt som selges der.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal fortelle dere en godt bevart hemmelighet, de som jobber i jaktbutikker er ofte litt over gjennomsnittet interessert i jakt, og om du ser på kalenderen er det jaggu midt i jakta.

 

Har forøvrig aldri hatt noen problemer med jaktfall, men så har jeg heller ikke brukt de i høysesongen.

Link to comment
Share on other sites

Bare en liten oppklaring.

 

Jeg har ikke bransjetilknyttning overhode, driver med møbler jeg.

 

Troll er min kjære Dunker og har ingenting med Nett Troll og gjøre, tror ikke jeg er alene om å ha navnet til jakthunden som nick.

 

Anonym? ja men ikke så veldig hvis du gidder å søker på kammeret

 

Dokumentere kan jeg, send PM og alle mail blir videresendt selv om jeg mener at mine mailer er private, men hvis noen ønsker og være dektektiv så kom igjen.

 

Er Jaktfall hellig her inne? Kritikk må en tåle når en driver butikk, det er vell nettopp det man lærer av, og folk må være oppmerksome hvem de handler av.

 

Mitt råd er handle lokalt ikke på nett om du ikke er helt nødvendig.

Link to comment
Share on other sites

Og her kom det minst like mange udokumenterte påstander tilbake, ville jo vært synd om favortittbutikken din fikk en eneste klage ...
Angående "udokumenterte påstander", "Varegg" - jeg har faktisk aldri handlet fra Jaktfall!

 

Det smarte her "Jegermeistern" hadde vært å stenge eller slette tråden og sendt en PM til brukern.

 

Mvh

Stig Lindahn

Odinsvei 9G

1413 Tårnåsen

Tlf 988 92 458

Link to comment
Share on other sites

Men at det er vanskelig og få svar på telefon og epost nå etter ferien hos Jaktfall er det ikke noen tvil om, jeg prøvde i nesten tre uker og ringe å sende eposter for og sjekke om en vare var på lager før jeg bestilte den. Men det var jo ikke noe problem for meg, kjøpte bare det jeg skulle ha en annen plass :-)

 

Men det er vell sånt i den bransjen der at det i perioder er veldig travet og liten tid til og besvare epost og telefon, det enkleste er vell som regel og bruke den lokale sjappa og heller velge et produkt som selges der.

 

 

sende nettopp epost til jaktfall i for 2 veke si med ei garanti sak på ein kikkert... fekk svar samme dag og fekk beskjed om å sende inn kikkerten... sende den forrige veke..

 

eg har vertfall ikkje noke å klage på frå deira side til no

Link to comment
Share on other sites

Vel det ser ut til at mange har positive opplevelser med Jaktfall. Det er ikke god nok grunn til å angripe trådstarter som tydeligvis IKKE har hatt like positiv opplevelse. Synes alle slike tråder bærer preg av at noen butikker er "fredet" mot kritikk, mens andre hakkes på jevnlig. Jeg har hatt kun positive opplevelser med både Jaktfall og f.eks Winge som får mye pepper... Generelt synes jeg bransjen fungerer bra. Har riktignok en sak på en annen aktør som heller ikke svarer på mail/telefon, men lar den ligge her.

Men vær så snill, ikke angrip de som fremlegger en klage i åpent forum. Jeg tror det får bransjen til å skjerpe seg. Og uansett hvor bra mange synes en butikk er, så kan den sikkert forbedres? :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg fått reaksjonen jeg ventet på. Mail fra jaktfall med løsning, greit nok men er vi imponert når en må sutre i åpent forum?

 

Man MÅ ikke sutre, da har du misforstått ... det er konstruktive måter å handle en sånn sak på, du kunne enkelt forklart hva det dreide seg om og fått et råd eller to.

 

Å bruke sutring på kammeret som brekkstang overfor en forhandler i håp om at det øker sjansen for en positiv respons gir meg dårlig smak i munn.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har heller ikke noe vondt å si om jaktfall, har lagt igjen store beløp der opp igjennom åra, og alt har funka knirkefritt, nå vet jeg at de har hatt det jevla travelt ei stund, pluss at de som jobber der er over middels interessert i jakt :mrgreen: som beskrevet lenger oppe i tråden. At det det noen ganger kan bli en liten glipp må vi vel bare regne med, de er jo tross alt bare mennesker de også :)

Link to comment
Share on other sites

Har handlet endel derifra å kjenner jaktfallgutta ganske godt! Det går i ett der oppe! Tlf rekker de sjeldent å svare, men makan til service skal du lete lenge etter! Er det NOE som helst galt ordner de opp, de er aldri vanskelig! Synd du føler det sånn for da må jeg si du sitter igjen med feil inntrykk

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke helt hva jeg skal mene om Jaktfall enda, men har selv inne en reklamasjonssak og det begynner å dra ut litt i tid. Etter at jeg endelig fikk svar (etter ca en uke) på mail ble vi enige om at jeg skulle returnere varen noe jeg gjorde 26 august sammen med brev som forklarte saken og henviste til mailutvekslingen som hadde skjedd samt mitt tlfnr for en litt kjappere løsning av "problemet". Etter det har det vært stille.......... har ringt mange ganger (og innsett at det ikke funker) og sendt to-tre mailer i etterkant for å høre at de iallefall har mottat varen, men null svar så langt.

Det rare er at min bror sitter med innvilget søknad og vil kjøpe en 308 børse av de og får heller ikke svar på mail.

Får vel bare holde pusten og vente litt mer...........................

Link to comment
Share on other sites

Nå skal ikke jeg påstå noenting om tilnærmingen folk som opplever dårlig kundeservice hos forskjellige butikker benytter, men jeg har selv faktisk aldri opplevd å møte vanskelige selgere ved de største butikkene innen vårt felt.( Har handlet litt forskjellig hos Jaktfall og vil faktisk trekke frem denne butikken som en av de aller mest kundefokuserte som vi har her i landet. )Jeg tror at om en oppfører seg som folk, skriver en sakelig mail og holder en hyggelig tone så øker sjansen betraktelig for å få et positivt svar. Jobbet selv i butikk mens jeg gikk på skole og må si jeg opplevde en del kunder som en rett og slett ikke vil yte god hjelp til. Mange i Norge kunne ha god nytte av et kurs i god folkeskikk!

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg fått reaksjonen jeg ventet på. Mail fra jaktfall med løsning, greit nok men er vi imponert når en sutre i åpent forum?

 

Nei, du ikke bruke kammeret.no som verktøy for å løse en sak. Personlig synes jeg slik sutring er en uting, synes man bør kunne underbygge sine påstander med noe mer konkret.

 

Muligheten for å omtale seg kritisk om aktører er der for å kunne gi tips slik at andre forbrukere ikke går i samme felle. Heldigvis blir bildet mer nyansert etterhvert som svar kommer inn, slik som i dette tilfellet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har god erfaring med de, kjøpte demper av de og fikk tilsendt en med feil gjenger. Ringte og sa ifra- de sendte meg en med riktige gjenger med en gang og sendte med en ferdig frankert returlappe som jeg kunne klistre på emballasjen jeg finn den nye demperen i og returnere den jeg først fikk feil.

 

Når de gjorde en feil så rettet de opp på beste måte, kjapt og enkelt for meg. Anbefales!

Link to comment
Share on other sites

Tja... Subjektivt er trådstarter (TS) tydelig svært misfornøyd med Jaktfall AS.

 

- Dette skal være varer sendt feil adresse?

- Påfølgende tvist om portoen ( antagelig da for å sende denne til riktig sted)?...

 

-Videre da at Jaktfall AS ikke svarer på telefon/ epost i rimelig tid for å avklare / løse saken.

 

Hvis det over er riktig forstått:

 

Det er ingen akseptabel (kundevennlig) forklaring at Jaktfall AS ikke svarer på henvendelser om mulig reklamasjon det være seg telefon, epost eller brev innen rimelig tid.

 

Det er uavhengig om det er Jaktfall AS eller trådstarter som har gjort feil klandreverdig og berettiget til kritikk at en aktør som Jaktfall AS ikke svarer på henvendelser fra privatkunder.

 

Forbrukerkjøpsloven er såpass enkel og klar at det ikke bør ta lang tid for seriøse butikker å gi kunder ett "riktig" svar. Ett riktig svar trenger ikke nødvendigvis gå i kundens favør, dog må kunden forvente ett svar innen rimelig tid.

 

Jaktfall AS og andre norske aktører har enormt mye å lære om kundebehandling fra gode nettbutikker bla i USA... Jeg forstår godt at flere og flere norske kunder handler denne type utstyr i utlandet.

 

Kjøp våpen i Danmark / Sverige og våpenrelatert utstyr i USA så får du vanligvis varene raskere og betaler vesentlig lavere pris og utvalget et fantastisk :wink:

Link to comment
Share on other sites

PÅSTÅR du - uten noen som helst dokumentasjon.

 

Og du opptrer anonymt. Det du skriver, kan være sant - eller det kan være en påstand, framsatt fra en konkurrent til det firmaet påstanden retter seg mot.

 

Nå har jeg sett opptil flere lignende tråder her på Kammeret. Såvidt meg bekjent har ingen blitt stillt samme spørsmål på de trådene.

 

Selv om jeg registerer at du ikke skriver med blå skrift, altså som moderator, så er du moderator, og følgelig kan du vel da etterlyse de samme spørsmål på de øvrige tråder?

Link to comment
Share on other sites

Det er vel som med andre bransjer:

 

Av og til kan noen oppleve "negative bølger" vedr. et firma.

 

Men om kammeret.no - er riktig klageinstans?

 

Trådstarter har kanskje sine negative opplevelser - mens andre har positive.

 

Det som er så synd - er at når man går på en "riksdekkende kanal" med sin opplevelse - er at den ene parten kanskje blir feilaktig dømt.

 

Men i denne tråden - skårer den ene parten ganske mange poeng :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 4 weeks later...

Æsj, blir bare lei meg. Kjøper sikte hos Jaktfall i slutten av Januar på nett, ikke av de dyreste men dog. Sikte ble sendt umiddelbart (to dager etter bestilling) ordrebekreftelse og bekreftelse ditt og datt ramler inn på e-post. Lover godt tenker jeg med tanke på eventuell framtidig reklamasjon.

 

Mottar sikte i slutten av januar og jeg er fornøyd. Men sender en e-post ca 14 dager senere der jeg spør om de har flip up covere til den og en slik "lever" til zoomen da den lokale pusheren er tom for akkurat den dimensjonen. Intet svar, sender en reminder en uke senere uten å få svar nå pr 24.02.

 

Velger å tro at e-posten min er havnet i junkmailen og at ingen jaktbutikk ikke gidder å svare i downperioder som vi er inne i nå. Hadde det vært i september så hadde jeg forstått det. Kan selvfølgelig ringe, men har de e-post oppgitt på nettsiden så får de jaggu svare og.

 

Ps. kjøper IKKE mitt neste sikte der hvis servicen er slik.

Link to comment
Share on other sites

Om en vil være trygg på at eposten er mottatt og faktisk lest så kan en be om å få lesebekreftelse fra mottaker. Om du ikke har fått den på noen dager, send purring. Havner eposten din i spamfilteret så har du et problem, da må du nok belage deg på å ringe, kanskje mange ganger. Jeg føyer meg inn i rekken av kunder som er strålende fornøyd med servicen hos Jaktfall.no.

Link to comment
Share on other sites

PÅSTÅR du - uten noen som helst dokumentasjon.

Og du opptrer anonymt. Det du skriver, kan være sant - eller det kan være en påstand, framsatt fra en konkurrent til det firmaet påstanden retter seg mot.

Nå har jeg sett opptil flere lignende tråder her på Kammeret. Såvidt meg bekjent har ingen blitt stillt samme spørsmål på de trådene.

Selv om jeg registerer at du ikke skriver med blå skrift, altså som moderator, så er du moderator, og følgelig kan du vel da etterlyse de samme spørsmål på de øvrige tråder?

Denne har stått ubesvart fra jakta for 1 1/2 år siden.

 

"Sutre-tråder" er et problem for moderatorstaben. Stenger/stopper vi dem, er det sensur, og vi er utsendt fra Stalin og Pol Pot. Lar vi det skure, er vi enige med dem som kommer med de verste utsagnene, og er noen udugelige fjols.

 

Når en tråd starter med såpass vage påstander som denne, blir det gjerne spurt etter dokumentasjon - i dette tilfellet var det altså en fra moderatorstaben som gjorde det først.

 

Når det blir (omtrent like) mange innlegg pro og kontra, lar vi trådene leve - hvis ikke krangelen går over støvelskaftene.

 

Etter ein stund gjør vi kanskje opp status - og ser om trådstarter har fått medhold. I en del tilfeller har størsteparten av innleggene gått mot trådstarter - og da må en kanskje korrigere trådtittel.

 

Påstandene om forskjellsbehandling av jakt- og børsemakerforretninger vil moderatorstaben ikke ha sittende på seg. Slike klager må, i tilfelle, rettes til styret.

Link to comment
Share on other sites

For min del er det ikke mening å "sutre". Men bare opplyse potensielle kunder og eventuell butikkledelse at servicen er for dårlig og håpe at den bedrer seg ved at noen sier fra. Hvis ikke de får vite at noen er misfornøyd så kan de heller ikke bli bedre. Jeg tar ihvertfall mot konstruktiv kritikk hvis ikke jeg er god nok. Har jobbet med salg i 15 år.

Link to comment
Share on other sites

Potensielle kunder? Er det ikke bedre å bare opplyse butikkledelsen om dette da, slik at de får en sjanse til å rette opp saken direkte, uten å måtte forholde seg til opplysninger som en som tredjeperson ikke aner kommer fra en reell kunde med grunn til å klage, eller om det er en konkurrent som gjør hva de kan for å sette andre i et dårlig lys?

 

Jeg har handla med Jaktfall mange ganger. Jeg kjenner ikke folka der utover å ha møtt dem et par ganger da de fortsatt hadde butikk det gikk an å besøke. Mine erfaringer med butikken er i det alt overskyggende positive, men jeg har også hatt en sak jeg var nødt til å mailveksle litt om. Det tok en dag eller to å få svar på mailene, men da jeg avsluttet en handel der og sendte dem en helt streit mail der jeg forklarte hvorfor, takket de pent for tilbakemeldingen.

 

Det man skriver på nettet, bør man også ha baller til å skrike ut fra en torgpaviljong en godt befolket formiddag, med navn og telefonnummer på en plakat hengt rundt halsen.

Link to comment
Share on other sites

Jegere snakker, skriver på norges største forum/ sosiale medier for det har mye bedre effekt en enkel samtale til butikken der en kan lett bli oppfattet som en sur kunde. Ingen effekt. Og, ja, det er tydligvis flere som er misfornøyd. Jeg har ikke startet tråden, jeg tok en som lå der fra før av istedet for å starte en ny "sutretråd". Jeg håper fremdeles at min mail er havnet i søppelmailen og jeg vil få ett svar. Da skal jeg være den første som skriver inn her om at alt ordnet seg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...