Jump to content

Bestilt tur Eastern Cape KMG hunting Safaris


svinejakt

Recommended Posts

Da er jeg en happy mann!! Har blitt enig med Marius Goosen om jakt i November. Hadde aldri trodd at jeg ville få til en tur så snart igjen, men veldig glad det ordna seg. Blir 7 dager med jakt og 7 dager med å besøke gamle venner i området. Har også opsjon på en dag med havfiske som jeg håper å få til, men det blir en bonus. Ganske sprøtt at det bare er 6 uker til allerede :D

 

Jaktet for første gang med rifle ifjor ref rapport: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=54&t=80764

Har jobbet mye med å få ordnet et jaktterreng i gvarv, men det løste seg ikke frem mot denne høsten (håper det ordner seg til neste hørt). Så måtte bli kvitt noen av absitensene for jakt i år og ble da tilbake til RSA. Et bra andrevalg ;)

 

Hele turen avsluttes med helgrilla vortesvin ute på farmen til venner hvor 7 venner fra Norge er på gjennomreise gjennom Port Elizabeth. Må bli bra:)

Link to comment
Share on other sites

Takk for det:) Har gjort mye det siste året for å få dette for å klaffe, så helt kanon at det til slutt gikk orden. Sprøtt at det plutselig bare er 5-6 uker til.

Jeg fikk mitt nye pocketkamera igår, så bilder skal jeg prøve å få tatt mye av:) Mest gledelig er at det har 20 x optisk zoom. Forhåpentligvis noen dyr som kommer litt nærmere fra det. Er jo ikke alt man kan skyte med rifla uten å måtte selge hus og organer;)

Regner absolutt med at Marius ordner biffen, men jeg vet også at dette er en vanskeligere periode å jakte i grunnet varmen. Marius var ikke i tvil om at vi måtte jakte hardt får å kunne ta min bag på 7 dager. Det fine for meg er at jeg ikke er vant til å ta så mange dyr på en uke. Skulle jeg komme hjem med 2 av 5 dyr så er jeg superfornøyd:)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da er det en liten update etter dag 3.

Marius hilser tilbake til alle kjente.

Kan vel si at Jakta har gaatt over all forventning, jeg har 3 dyr nede hvor 2 av de fra Spiral horns. Jeg sliter veldig med hva jeg skal gjore med mounts. Hadde bestemt meg for a bare kjore euromounts, men det ene som gikk ned paa en late season deal er nesten for pen til aa bare kjore euromount paa. Koser meg kraftig for a si et slik, men skulle gjerne hatt en vinnerkupong i lotto paa vei;)

 

Bilder og info kommer snart!! Leker med laant Ipad.

Link to comment
Share on other sites

Grattis! :-D

Kjenner godt til den der. Sjekke konto og budsjett er en del av jakta som egentlig bare speiler det faktum at jakta har vært vellykket.... :winke1:

Det med montasjer er underordnet, men dersom du virkelig har lyst på en halsmontasje f.eks. så kommer jo de utgiftene noe senere og du har mulighet for å spare opp litt. Men rådet mitt er å jakte mest mulig og gå for skallemontasjer og masse bilder. En fin euromontasje kombinert med et vakkert bilde er etter min mening minst like bra. :D

Link to comment
Share on other sites

"Misunnelig her i høstregnet"

 

Kvitt deg med misunnelsen - og reis nedover.

 

Er ikke nødvendig med stor planlegging - sålenge man ikke skal reise med bananbåter :lol:

 

I desember i fjor - satt jeg på en stubbe - og frøs nesten hakk i hjel.

Da bestemte jeg meg for å bestille billett neste dag.

 

3 dager etter stubbesittingen - var jeg i Eastern Cape :thumbup:

Og var hjemme tidsnok til å bli med på pynting av juletreet :)

 

Hvis man bestiller direkte hos Air France - er våpendeklarasjonen klar innen 24 t.

 

Hos SA - trenger man ikke søke om noe som helst.

Link to comment
Share on other sites

Ja - sånn kan det være :D

Men med litt kreativitet - ser jeg for meg at du er på reise ganske snart :lol:

 

De siste 10 årene - har jeg overhodet ikke brukt penger på skinn/kranier og døde kropper :) ..

 

Jeg har liggende montasjer som ikke er pakket ut enda :roll: .

Og ikke minst masse av skinn.

 

Derfor har jeg valgt å skyte masse dyr istedet.

 

Kona er forøvrig meget hissig på om jeg ikke kan selge alt jeg har på veggen - da de fordrer mye støvtørking.

Å ja - jeg må tørke selv også :wink:

 

Det kunne jeg gjort - hvis noen var interessert i å kjøpe.

 

Men jeg vet ikke hvor jeg skal henvende meg for å bli kvitt flotte afrikadyr.

Og selvsagt: De gis ikke bort :wink:

Men heller ikke til ågerpriser.

 

Byttehandel er jeg ivrig på - men kona mener at vi heller skal bruke pengene på en tur til Karibien :roll:

Så hvis noen vet om evt. kjøpere - så send en PM - så kan kona få styre resten :twisted:

 

 

 

Om noen år - kan de nok ha en personlig verdi.

Men da har jeg vel et lite dobbeltrom i en aldersheim (enkeltrom er sikkert like mulig - som å få max i Viking-Lotto) - og antar at jeg ikke får med meg montasjene :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Da er det en liten update etter dag 3.

Marius hilser tilbake til alle kjente.

Kan vel si at Jakta har gaatt over all forventning, jeg har 3 dyr nede hvor 2 av de fra Spiral horns. Jeg sliter veldig med hva jeg skal gjore med mounts. Hadde bestemt meg for a bare kjore euromounts, men det ene som gikk ned paa en late season deal er nesten for pen til aa bare kjore euromount paa. Koser meg kraftig for a si et slik, men skulle gjerne hatt en vinnerkupong i lotto paa vei;)

 

Bilder og info kommer snart!! Leker med laant Ipad.

 

Grattis! :)

Dersom du har fått skutt deg en Nyala og synes en shouldermount blir for dyrt, kan du kanskje vurdere en euromount+flatskin.

Det var det jeg hadde tenkt å gjøre om jeg hadde klart å skyte en når jeg smygjaktet dem med buen sammen med Marius.

Desverre hadde jeg ikke hellet med meg, men jeg håper å få til en tur senere og få en i bakken da :)

 

Kos deg videre og ser frem til full rapport med bilder :)

Link to comment
Share on other sites

Halloisen og takk for alle svar :)

Jeg er da ferdig med jakta og har hatt et par dager med brandy and coke med venner i Port Elizabeth etterpå :)

Fikk utsatt problemet litt ved at jeg fortsatt kan velge mellom euro mount eller shoulder mount på nyalaen som noen gjettet riktig.

Capen er med, men fortsatt i tenkeboksen. Tror ikke jeg kommer til å skyte en ny nyala, så det er nå eller aldri. Den kom på en late season deal som var umulig å si nei til. Skal prøve å få skrevet en rapport når jeg kommer hjem, men vet også hvilken bunke med arbeid som venter på meg hjemme etter 14 dager borte :( Det er jo allikvel verdt det når hele greia blir suksess :D

Legger baggen min denne gang!

IMG_0262_zps86fff896.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...