Jump to content

Ladedata til 30-06 Nosler custom Competition 140gr kule


bjugin

Recommended Posts

Får prøve seg lit frem, ser ikke ut til at det er så mange som har lada 140gr kule i 30-06. Har tenkt å bruke N160 krutt så jeg får lade å test skyte. Tenkte noe har ei formening hvor mye krutt en kan starte på i n160 krutt

Rokkdalslia: den e sikkert grei den laddingen, men de er stor forskjell på de to krutt typene så det er vanskelig å bruke den. Vis ikke får jeg kjøpe meg ett annet krutt.

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo feks prøve vv sine data for 155gr scenar. Mulig jeg er litt lemfeldig med ting, men i mitt hode er det relativt greit. Jeg har ladet en del 155gr NCC med Norma N11 skytterlagskrutt. Det finnes det ingen data for. Jeg gjør følgende: Se på data for liknende kuler og liknende krutt, prøv en passe slapp ladning og se. Hva sier cronografen? Hva sier hylser? Passe fart, ikke sot, ikke utkaster/utstøtermerker? Ikke rare hetter? (Ja, vet de er vanskelige å tyde, men når de detter ut er det for høyt trykk:)) ok, da er det bare å dra på banen og se hvordan det gikk. Værre er det ikke om man har et visst forhold til hvilke type krutt man putter bak en gitt kule i et gitt kaliber. Du skal gjøre veldig mye galt for å få en 30-06 i trynet med 140gr kule og vv N160... Tror nesten ikke du klarer det uten å tette løpet. Vv sin tabell sier 53,2-58,2 N160 bak 155 Scenar med patronlengde 84mm.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...