Jump to content

Plombering Beretta A400 Xplor Light

jakteren
 Share

Recommended Posts

Hei.

Ønsker å fjerne plomberingen på et slikt våpen pga trick skyting o.l.

Ser at på andre halvautomater at dette lages slik at det er enkelt å fjerne (og ikke minst sette tilbake når det er behov for det).

Jeg har det bilde som viser hvordan plomberingen ser ut, men jeg skjønner ikke hvordan jeg kan legge ved bilder på dette forumet.

Forsøker å forklare.

I enden av magasinrøret er det ei "topp". (I enden på denne toppa er det en tapp med gjenger. Disse gjengene brukes til å skru fast skjeftet.) Gjennom denne "toppa" går plomberingsstangen. Men den er låst til toppa ved at det ligger en låseskive (med mothakker).

Hvis man fjernet denne ville selve plomberingsstanga vandre fritt og det ville vært greit ta den ut og inn. Dette ville løse problemet med at jeg får flere skudd inn i magasinet.

Det jeg da risikerer er at jeg ikke får låst stanga igjen med den låseskiven (som må ødelegges).

Men gjør det noe at den ikke er låst? Den vil da stange mot den skruen som skal låse fast skjeftet.

Vet noen om denne tåler å bli stanget mot? Den belastningen som kommer er jo det trykket en person gir når man forsøker å sette inn mer enn to patroner i kammeret. Så den er sannsynligvis ikke stor.

Er det noen som har erfaring med dette våpenet og plomberingen?

Finnes det andre løsninger enn det jeg skisserer?

NB! Jeg skjønner og er enig i at man ikke skal ha uplombert våpen på jakt. Det er derfor jeg tar det opp på dette forumet før jeg gjør noe.