Jump to content

Desert eagle


Blaserproff

Recommended Posts

Hei igjen. Er så heldig å ha en IWI i .44. Vet at Oslo skytesenter har en i gull til den hårreisende prisen av kr 36 000. Burde være uaktuellt for de fleste med mer vett enn penger. Ditt beste "bet" er å høre med Intersport Bogstadveien. De får inn noen sporadisk, men det er som regel ventetid, dessuten har de de desidert beste prisene. Tror ikke noen har disse som lagervare :)

Link to comment
Share on other sites

Hei du :) Takk for tipset skal sende en mail til rune. Har veldig god erfaring med intersport kjøpte en glock der for et par mnd siden veldig fornøyd. Ser at det står ikke på lager på nettsiden deres. Men det er jo mulig han har noe på vei inn :mrgreen: Kunne godt tenkt meg en i sølv, alternativt matt svart.

 

Hvordan funker den for deg ? er det mye matefeil ? Har lest litt om det men det er vel kanskje mest i 357 ?

Link to comment
Share on other sites

Har en egen tråd om den. Ligger litt nede på pistolforumet. Gass-stempelet brakk, og den er nå hos børsemaker. Noe den har vært i et par mnd nå. Kan umulig være en vanlig feil da jeg ikke har funnet noe info om slik på nettet. Våpenet har hamret kanten av stempelet inn i kanten av gassporsten (som sitter på løpet) og det har skapt et tretthetsbrudd over tid (500 skudd før det inntraff). Magnum Research i USA sendte et erstattningsstempel pronto helt gratis, så ikke noe mangel på service i allefall.

Link to comment
Share on other sites

IMI/IWI er vel det samme. Nytt navn,hvor Imi er israel military industries og Iwi er Israel weapon industries.

Ifølge historiene så er de Israelske bygd av bedre stål,da de amerikanske visstnok opplevde mye sprekkdannelser på løpsdelen av sleiden.

Sprøtt stål får skylden iflg div kilder.

Jeg ville iallefall KUN ha en Israelprodusert,og selv om jeg har hatt en knekt extractor så eeeeelsker jeg min IWI DE44:-)

Link to comment
Share on other sites

Hunters House har flere på lager de. bare å kjøpe derifra, enkelt og greit å få derifra

 

Trodde det var relativt vanskelig å få importert våpen fra utlandet jeg.

Kan jeg få spørre om hvordan leveringstiden er der?

 

Dersom man kan få en Desert Eagle til under 10 000 er det jo nesten så det begynner å klø litt i våpensøknakspapirene mine.. =P

Link to comment
Share on other sites

Hunters House har flere på lager de. bare å kjøpe derifra, enkelt og greit å få derifra

 

Trodde det var relativt vanskelig å få importert våpen fra utlandet jeg.

Kan jeg få spørre om hvordan leveringstiden er der?

 

Dersom man kan få en Desert Eagle til under 10 000 er det jo nesten så det begynner å klø litt i våpensøknakspapirene mine.. =P

 

For meg tok det under ei uke med deres papirarbeid, Dro ned og hentet. Det som tar lang tid er ofte papirarbeidet på postens tollkontor. Gjennom tollen i norge tok meg maks 30 min siden karen måtte bla litt i papirene sine.

 

og ja, fikk min til under 10.000,- :D

Link to comment
Share on other sites

Er det virkelig halv pris, faen så forandlerne her må tjene da :? ? Da begynner jo det å bli lønnsomt med import. Mener jeg leste i en tråd at når alt var ferdig tollet og momset så var diffen så liten at det nesten ikke var noen vits i å importere.

 

En annen problemstilling er jo dersom det skulle oppstå en reklamasjonssak? Hvordan håndterer HH dette ?

 

Men det er jo klart man betaler ikke 10 000 kr ekstra bare for å få garanti i norge.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen personlig erfaring med hvordan de løser probemer, da jeg ikke har hatt noen med revolveren jeg handlet derfra. Men jeg mener å huske at det var en her på Kammeret tidligere som hadde problemer med et våpen kjøpt nytt hos HH, og at de da tilbød seg å betale for børsemaker i Norge. Husker dessverre ikke nok om tråden til å søke den opp, men så serviceinnstilte som jeg har oppfattet de hadde ihvertfall ikke jeg bekymret meg stort for den biten.

 

Ihvertfall ikke hvis du kjøper et ordentlig våpen som sannsynligvis trenger ingen eller lite service. Blir jo litt annerledes med Desert Eagle. :winke1::lol:

Link to comment
Share on other sites

De eaglene det er linket til litt lengre opp i tråden her er vel brukt og koster rett under 10K, så jeg tviler på at en ny koster 10......

 

Mitt "på lager" ble vel egentlig feil å si ja, da det var brukt for 9000,- de slo av 700,- uten at jeg i det hele tatt bad om, og siden det er brukt våpen så er det momspåslag inn i norge også... men er man utenfor landet i +24 timer og handler for under 600,- så går det som momsfritt da. Har enda ikke hatt noen problemer med min kjøpt i februar, men kan ha noe med at den er innkjørt også da.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...