Jump to content

Bullet tipped arrow heads


Klatrechris

Recommended Posts

Ugh,

 

Fikk litt frysninger av den der. Vet ikke om du har sett hva piler kan gjøre i lufta og hvor de kan peke om de treffer ting de ikke skal treffe. For ikke å snakke om de gangene man ikke finner dem igjen... Sett at den der ikke går av, og blir liggende og slenge, eller eller, kommer vel nesten i klasse med landminer

 

Det andre er jo at moderne jaktpiler lager en sårkanal som er mye lengre og større enn ei 357mag-kule gjør. Kan ikke se at det er et dugg mer humant. Og når den da er livsfarlig etter mitt syn..

 

Svend Foyn oppfant forøvrig granatharpunen for mange år siden, men de avfyres i en mer kontrollert setting enn piler under jakt, og de har også en betydelig større økning i skuddvirkning enn forskjellen på en NAP Spitfire og ei 125gr XTP.

 

Ser igrunnen også for meg at den dingsen er tung, frampå ei pil, og ikke akkurat gjør underverker med pilbanen...

 

K

Link to comment
Share on other sites

denne ser jeg absolutt ingen nødvendighet for, selv har jeg erfaring med bue, kan endel om virkninger osv.. å hele poenget med buejakt er jo borte om man må bruke noe slikt? kan likesågreit montere kikkert på 357`n å jakte med den,... vil faktisk påstå at skadeskytningspotensialet øker med den pilspissen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...