Jump to content

Blaser spørsmål


sindre.S.K

Recommended Posts

Du må bytte bolthode hver gang du skifter løp som ikke ligger innenfor kalibergruppen til bolthodet.... Du må også bytte magasininnsats dersom du går utenfor kalibergruppen for gitte magasin.... Magasininnsats følger med løpet når du kjøper dette... Bolthode må kjøpes separat... Det eneste er at du må ha samme løpsdiameter på løpene for at de skal passe i stokken.... Hvertfall om du ikke vil pusse for å gi plass til et semi weight løp.... Standard er 17 mm, semi weight er 19 mm og safari er 22 mm... I standard og semi stokk kan du bytte løp mellom cal 222 og 375 H&H skal du ha kaliberene 416 rem mag, 458 win mag, 458 lott og 500 jeffery så må du bytte fortre eller kjøpe safari stokk

 

Ps dette gjelder R8

Link to comment
Share on other sites

Litt motvillig så vurdere jeg og kjøpe blaser r93 eller r8

Det jeg lure på er om man kan bare bytte bolthode for og bruke magnum kaliber (300wm 375H&H) eller er det egene våpen med magnum kasse.

 

Hvis du er motvillig så ser jeg ikke hvorfor du skal handle?

Link to comment
Share on other sites

hehe Sindre :D

Enda mer konkret svar: Du behøver ikke bytte sluttstykkehode om du holder deg innen en kalibergruppe. De to du nevner over (300wm og 375 H&H) er begge magnum, og kan skytes med magnum sluttstykkehode. Jeg har 375 H&H og 300wsm løp, og skrur bare ut de to skruene til løpet og er ferdig. Jeg må bytte sluttstykkehode når jeg bruker ett av 6.5x55 løpene mine, hadde ikke behøv deg om jeg hadde brukt 9.3x62 som grovkaliber i stedet for magnumkalibrene, fordi 9.3 passer til standard sluttstykkehode.

 

Du finner oversikt over kalibre og sluttstykkehoder her http://www.blaser.de/index.php?id=52&L=1

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da er en R93 prof bestilt og venter på meg i butikken så fort som våpensøknaden kommer tilbake.

Det ble i det uberkjedlige 308w, dette er fordi jeg vil ha et kaliber jeg kan kappe mye for og få et hendig kaliber i skogen og ei kort reinsrifle.

Ble kjøpt med en zeiss HT 3-12x56, men den blir satt på en T3 også kommer det en 2,5-10x50 victory på blaseren som jeg har liggende. Får vel se om ikke noen kan holde en liten oppskyting for meg så jeg får brukt den i slutten av jakta

Link to comment
Share on other sites

Hei er ny på forummet og skal kjøpe ny riffle etter hvert. Solgte mine våpen når jeg flyttede til Norge for knapp 5 år siden. Skal nu i gang igjen med jakt. Brukte før tikka hunter .3006 med Meopta på hjortedyr (rein) har nu lyst til 6.5x55 til det mindre storvildt og 9.3x62 til til eks Elg og villsvin. Ser på Blaser og ser at det er en del bedre økonomi i R93 kontra R8. Mit spørsmål går på, vil R93 blive faset ut om få år? ...og kan mann kjøpe rimfire kit til R8 ( muligvis er det gunstigere at kjøpe en desidert .22lr til trening). Jeg skyter links.

Mvh

Kjartan

Link to comment
Share on other sites

Om R93 blir faset ut om noen er er det bare Blaser som kan svare på. Men utvalget av kaliber til R93 har blitt mindre etter at R8 kom på markedet.

.22LR finnes kun til R93, Blaser har ingen planer så langt om .22LR sett til R8 iflg en bruker her inne som hadde vært i kontakt med Blaser omkring .22LR sett til R8

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...