Jump to content

Eka Swingblade G3 - irriterende...


ko-stens

Recommended Posts

Svingte innom XXL, Tiller, Trondheim i dag og kjøpte meg en Eka Swingblade G3 (den nye) til 399,- i dag. Klarte ikke la være da den var så billig.

 

Kom omsider hjem etter nesten 40 mil og pakket ut vidunderet. Merklige greier, men belteklipset lå vedlagt, med to "trykknapper", en form for nagler, men uten "bakstykke", løst. Leveres de virkelig slik? Irriterende nok var også "stoffleppa" hvor dette plastklipset skal tres nedi, løsnet i sømmen. Prøvde å klemme fast de to knappene, men den endte jo i katastrofe, så nå har jeg en kniv jeg må ha i lomma eller i sekken. I beltet går det i hvert fall ikke an å ha den.

 

Makan til drit... Hvorfor ikke ha slira ferdigmontert i esken!? Eller klarte jeg å kjøpe den ene som ikke var i orden? Sliter jo litt med å levere tilbake kniven her nå, og særlig siden de to knappene, eller naglene eller hva man nå skal kalle dem, er ødelagt...

 

Håper i det minste kniven er bra da. Den virker da i det minste solid.

Link to comment
Share on other sites

Slirene på disse Swingblade knivene er veldig dårlige. Det er sikkert for å kunne selge dem så billig som mulig i Norge virker det som?. Tror det var jaktfall som solgte skikkelige slirer i lær til dem som ekstra utstyr. Mi slire er hel ennå, men lurer på å kjøpe meg ei sånn lærslire, for selve kniven er god, og litt genial.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte en slik for et-par uker siden på samme plass og til samme pris som TS.

Aner ikke om det er en "G3"

Den kom iallefall med ferdig montert slire.

 

Derimot ser jeg nå at beltefestet bare går ned til undersiden av beltet som en J,

denne går det an å miste.. ..som jeg også klarte å gjøre med den forrige (ikke swingblade) kniven min.

Link to comment
Share on other sites

Takker for tips. Har sjekket der, og det går jo an å bestille derfra.

 

Blir kanskje til at jeg bestiller en lærslire tenker jeg. Kan ikke akkurat si jeg likte den i plast/cordura, men den i lær har jo et design som hentet rett fra Nille den og da! Mye mulig jeg først hører med en ekskollega som er knivmaker om han kan fikse et eller annet som garantert er bra og ser bra ut!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...