Jump to content

Trolljakt


Sako 30-06

Recommended Posts

Faen så artig det hadde vært om det fantes troll - da hadde jakten fått en ny dimensjon. I tillegg til å speide etter rådyr måtte man holde utkikk etter - og passe seg - for troll :lol:

 

Lærer ikke ungdommen noe som helst når de tar jegerprøven lengere? Eller i barnehage/skole for den del (akkurat det er kanskje ikke så rart; alle barnehagetanter og lærere er jo SVere og alle vet jo hva de mener om trolljakt...). Nei dette går til hel..e; tenker det blir et sjokk når det velter inn med troll i kolonihagene :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Artig tråd. :lol:

 

For en som liker å jakte med løshund, så har jeg noen tanker rundt dette. Er trolljakt noe man kan bruke løshund på? Dette vil være en jaktform som vil bli veldig populær rundt om. Det er vel lite efaring med denne jaktformen fra gammelt av. Så noen tanker melder seg.

 

Vil troll stå for hundene, eller vil de ture de i terenget?

Ser for meg at troll har en lei tedens i å "gå i fjellet". I så fall så tror jeg det vil være lurt å poste høyt i trenget, gjærne i områder med mye gammelskog og berg.

Jeg må si jeg ser behovet for egne trollhunder. Håper det er noen her inn som kunne ha kommet med rasestandaren for denne hundetypen. Slik at målrettet avl av gode Trollhunder kan starte. Så regner jeg med at det vil poppe opp Trollhundklubber rundt om i landet, og de må jo selfølgelig ligge under Norges Trollhundklubbers Forbund.

 

Er helt sikker på at drivjakt på troll er den beste jaktformen. Har erfaring med at det er vanskelig å få trolla til å stå for hund. Da melder det seg et nytt spørsmå. Hvilken rase egner seg best til trolljakt? Drever, Dachs, Beagle eller Basset? Skal man velge Drever som jakter over syv prestegjeld, Dachs som har problemer med å komme seg frem i skogen, Beagel som helst vil jakte hare eller Basset?

 

Det hersker vel ingen tvil om svaret på dette spørsmålet. J.fr. flere tråder her på Kammeret er det Basset som er best og det skal være en Petit. Jeg skal hente meg en valp til helga og kommer til å prege denne på troll første tiden.

Link to comment
Share on other sites

Man har jo stilt spørsmålet om hva slags åte man skal bruke i trolfellene. Etter å ha sett dokumentaren "Trolljegeren" med Otto jespersen, så fikk man forklart at bildekk nedlesset i grillkull er det beste som finnes for å fange troll. Tradisjonelt sett er jo bildekk av nyere dato mens troll har eksistert mye lenger enn det. Er det noen som kan forklare sammenhengen?

T:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gjort noen studier av internettrollet som nevnes i første innlegg. Her er mine observasjoner:

:arrow: De eneste internettrollene som viser seg for mennesker er hanndyr. Jeg har enda ikke observert et eneste hunndyr! Enten holdes hunndyra ute av nettet, kanskje hanndyrene avler strengt på dem? Eller det er snakk om kryssavl, slik at internettrollene avler med menneskehunner?

:arrow: Han har ukjente næringsgrunnlag, ofte NAV-foret vil jeg tro, med mengder av tid.

:arrow: Han vil ha oppmerksomhet. Det får han ved å fremsette de villeste teorier i andres tråder. Ofte dikter han opp et hav av egne erfaringer som han øyeblikkelig selv begynner å tro på. Han blir veldig krenket når andre ikke tror på disse ”erfaringene”.

:arrow: Dersom han blir stilt til veggs sier han at det er gøy å diskutere, morsomt å sette ting på spissen, han er glad i å argumentere osv.

:arrow: Hjernebarken til internettrollet er løkkekoblet. Når han først har tenkt en tanke eller snappet opp et omstridt argument så glødes argumentet fast i en nevral løkke; og han fortsetter å fremsette det samme sære standpunkt gang etter gang uavhengig av hva andre måtte mene. Fakta er helt uinteressant for nettrollet. Dersom andre ikke godtar hans standpunkt etter at han har gjentatt det hundre ganger i den samme tråden så betyr det bare at han ikke har sagt det samme mange nok ganger. Han starter da gjerne egne tråder eller avstemminger. Han heftes ikke av arbeidet med å skrive det samme argumentet hundrevis av ganger i ulike tråder, dette er selve livet for nettrollet.

:arrow: Nettrollet blir kåt av konspirasjoner. Han er konstant kåt, fordi alt oppfattes som en konspirasjon. Foregår det ting i lukkede rom? Det er kun for å lure nettrollet fra hans rettmessige innsikt i alt som skjer i verden!! Foregår det åpne demokratiske prosesser? Det er kun for å lure ham til å tro at det ikke konspireres mot ham!! Han VET at det skjer alvorlige brudd på menneskerettene hans ett eller annet sted!!! (Nettrollet bruker alltid mange utroppstegn!!!). Får han ikke lov til å sjikanere medbrukere? Det er kun for å hindre ham i utøve sitt dype samfunnsansvar: Å avsløre den urett som myndighetene begår!!! Alle som er uenige med ham er myndigheter, og alle forsøk på å tøyle hans grenseløse spammekåthet er maktsyke!!! I nettrollets verden er det slik at alle som vil ta ansvar og bruke fritid på et nettforum gjør dette fordi de er maktsyke umennesker som konspirerer mot ham og andre ofre for overmakten!!! Og da må de regne med at han går i krigen mot dem!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gjort noen studier av internettrollet som nevnes i første innlegg. Her er mine observasjoner:

:arrow: De eneste internettrollene som viser seg for mennesker er hanndyr. Jeg har enda ikke observert et eneste hunndyr! Enten holdes hunndyra ute av nettet, kanskje hanndyrene avler strengt på dem? Eller det er snakk om kryssavl, slik at internettrollene avler med menneskehunner?

:arrow: Han har ukjente næringsgrunnlag, ofte NAV-foret vil jeg tro, med mengder av tid.

 

 

I beg to differ...

 

Til eders første påstand vil jeg bemerke at eders studier kanhende har vært spisset mot et noget smalt felt; Internetfora der primært frekventeres av hankjøn... Internettfora som f.eks. http://www.kvinneguiden.no" target="_blank" target="_blank samt andre fora som primært frekventeres av hunkjøn synes å ha sin andel av troll med eggstokker..

 

Til eders annen påstand, vil jeg anføre at deres antagelse og synes noe snever.. En generalisering som tar høide for at disse trolle er af både han- og hunkjøn.. nemlig at næringsgrunnlaget synes at være forsørgelse, muliggjør en mer produktiv posisjon...

 

Hvorvidt optakten til forplantningen er af digital karakter, vil derfor berettige et eget studium..

 

 

Legges disse

Link to comment
Share on other sites

Aaaaahhhh edle røde hals, du mener altså at hanntrollene har andre biotoper enn hunntrollene? Så det finnes altså Østrogale troll også da? På ett eller annet vis må de jo treffes for å forplante seg, kanskje det er en egen brunsttid for nettroll??

 

Hmmm, digital forplantning.... *bilder i hodet* :shock:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var umiddelbart enig med Skaubjørn, men etter Raudnakkes utlegginger må jeg innrømme at jeg skifter mening.

Årsaken til min første støtte til Skaubjørn er at mine erfaringer fra fellefangst på internettroll bare har gitt fangst av hanntroll. (For felleoppsett se min beskrivelse tidligere i tråden).

 

Men etter å ha lest Raudnakkes begrunnelse innser jeg at jeg kun frekventerer relativt maskulind dominerte revir.

Årsaken er at jeg har en genetisk defekt, jeg har et mangelfult utviklet husmorgen, og det gjør at jeg ikke får inn husmortimen og hustellnytt på mitt nett.

Link to comment
Share on other sites

Akk Per, den så kjente gender-deficit defect altå. Man er altså så håpløst hannekjønnet at revirmarkeringene til hunnkjønn går en hus forbi. Men det er ikke til å komme forbi at kammeret er rimelig testosteralt orientert ja. Det er ikke mange kvinner som frekventerer forumet desverre. Hmm, lurer på hva kvinnesketrollene troller med på dameforumene?? Den eneste saliggjørende diameter på barnevognhjul? Lilla og rosa kan IKKE brukes sammen? Eller er det menneskerettighetene deres som blir krenket ved at de ikke får lov til å kalle andre dametroll for biaaatches? Anyone?

Nå får jeg vel kjeft tenker jeg. Jeg ser at jeg klarte ikke å komme opp med et eneste forslag til trolletråder på dameforum som ikke er stereotypt kjønnsfascistisk. Jaja.

Link to comment
Share on other sites

Nå er jo ikke likestillingen kommet like langt blant troll.

 

Det krever sitt når man må passe på 11 små troll! Når dagen ..eller d.v.s natta er over og ørten "aiaiaiaipoff-poff" er sunget. Da må trollmor tjore dem fast i halen for at de ikke skal stikke av, mens trollfars bidrag til heimen er i beste fall å hakke litt i hula.

 

Hunntroll har neppe nok fritid til å trolle på internett, da prioriterer hun vel å finne fram den litt sylindriske steinen.

Link to comment
Share on other sites

Som alle vet så består bredbåndsforbindelser av brede flate kabler

 

Dette trodde jeg også, og spurte bredbåndsleverandøren min (et mangehodet, meget humørløst troll kalllt Nordmøre energiverk as) om mål på hullet bredbåndet skulle inn komme inn i huset via. "Hæ??" svarte trollet så jeg presiserte at jeg trengte bredde og høyde på bredbåndet for å lage åpningen. Trollet surnet veldig og mente jeg kunne bare legge et vanlig elektrikkerrør. Tålmodig som jeg er forklarte jeg at jeg hadde bestilt BREDBÅND og følgelig forlangte å få en BRED kabel-ikke en rund en. Trollet ble nå sint og hevdet jeg kastet bort tiden for henne, og jeg skyndte meg å forklare at nei-tvert om; jeg ville bare sikre at alt var på plass til et av småtrollene kom for å legge inn BREDbåndet. Troll har som kjent dårlig oppdragelse (sikkert fordi trollmødre istedet for oppdragelse binder ungene fast etter halen!) og slengte nå på telefonrøret. Makan!

 

 

I tillfelle noen lurer; historien er 100% sann og telefonsamtalen fant sted etter å ha ventet på sånn j...la bredbåndsmontør i enedel uker.

Link to comment
Share on other sites

Man har jo stilt spørsmålet om hva slags åte man skal bruke i trollfellene. Etter å ha sett dokumentaren "Trolljegeren" med Otto jespersen, så fikk man forklart at bildekk nedlesset i grillkull er det beste som finnes for å fange troll. Tradisjonelt sett er jo bildekk av nyere dato mens troll har eksistert mye lenger enn det. Er det noen som kan forklare sammenhengen?

T:)

 

Filosofiske som vi er på en fredagskveld så lar vi oss ikke lokke til å gi et enkelt svar. Vi veileder slik at det rette tankemønsteret kan oppnåes. (Rent objektivt altså) Uinvidde bes reflektere over følgende problemstilling: hvordan vet fisk at de liker mark? Mark lever egentlig i jorda og er således ikke et naturlig bytte for fisk. Jeg sel er meget glad i kebab. Oldefaren min, som døde et år før jeg ble født, hadde trolig aldri hørt om slikt engang. Lev med spørsmålet.

 

Vigg :?:

Link to comment
Share on other sites

kvinnelige troll finnes definitivt. Troll sprekker jo i sola og jeg har observert opptil flere kvinner som har sprekker både foran og bak.. Delvis belyste troll??

Når det er sagt, lurer jeg på om ikke næringsgrunnlaget til mange mannlige troll er rørlegger og traileryrkene. ref. rørlegger/trailersprekk :lol:

 

Dessuten hender det at jeg frekventerer håndarbeids og hobbyforretninger i embeds medfør, og der er det troll i mengder. Både i og utenfor oppskriftene.

Link to comment
Share on other sites

Troll

 

Troll er av mange betegnet som Kvinnelig ektefelle. Vanligvis lite attraktiv og temmelig usympatisk. Ifølge gifte menn står trollet med kjevla klar når mannen kommer hjem fra korøving. Flo Cap (Andys kone) regnes som alle trolls mor. I en Elisabeth Taylor-film hevdes det at det kan temmes, mens nettopp Elisabeth Taylor er det beste beviset på at dette ikke lar seg gjøre. Blir brukt til å skremme små barn, og har en sentral plass i Asbjørnsen og Moes eventyr. Der har det fått enda større vorter og ond ånde og enda dårligere retningssans.

 

Norsk bilproduksjon

 

Ga på 50-tallet navnet til både starten og slutten på norsk bilproduksjon. Navnet i seg selv var hovedgrunnen til det. Ingen ville kjøre noe som hadde store vorter, dårlig ånde og dårlig retningssans. RAWR

 

Amerikansk fotball

 

VIF Trolls spiller amerikansk fotball på «elitenivå» i Norge. Suksessen har vært avtagende, og igjen kan en si at det har gått "troll i ord". Spillere som står bak mål med kjevla klar, vinner sjelden fotballkamper.

 

Kilde: ikkepedia.org

Link to comment
Share on other sites

Jeg har over en periode på to sesonger, gjort forskjellige forsøk på bruk av åte. Dette med ihuga innsats i form av et lokalt bryggeri.

Noe av det som har vist seg og fungere best, er god gammeldags "sats", brygget på destilert vann,mye sukker,gjær,hjortetakksalt og en god porsjon ferske blåbær. Dette tappes over i passende (25 liters) "balonger", for lagring. Skal vendes med to dagers mellomrom over en periode på 6 uker. Følg nøye med på korkinge. Da denne begynner og vise tegn til og ville ut av åpningen, dunk denne lett på plass igjen, og frakt hele balongen til passende sted for åting. I løpet av det neste døgnet, vil korken fyke ut av ballongen, med et solid popp! Det høye poppet med påfølgende sterk "kjeller- odør" vil først og fremst lokke inn eldre hanner, men også yngre troll kan la seg lokke av denne taktikken. Jeg ser for meg at de av ren nysjerrighet ønsker å undersøke den lumske popp lyden, for så og oppdage den uimotståelige lukten av "gjærbakst". Dette har i allefall vist seg uimotståelig for innlandstrollet.

For annledningen har jeg benyttet et litt spesielt våpen til denne jakten. Jeg fikk kontakt med våpensmeden Giles Whittome.

Etter oppfordring, ville han ta på seg oppdraget med og utvikle et våpen til mitt bruk. Ett år etter første kontakt med Giles, fikke jeg en telefon av en lettere oppjaget børsemaker som var overbevist om å ha svaret på mitt spørsmål.

Jeg tok turen til England, nærmere bestemt Bassingbourne, og møtte Giles. Han viste meg for første gang et våpen bygd på rolling block systemet med det besynderlige kaliberert betegnelse kaliber 2. Et våpen, som med en pipelengde på 71 cm og en egenvekt på 12 kilo må betegnes som et rent posteringsvåpen. Mine 470 Nitro ekspress patroner så ut som små wienerpølser mot kaliber 2 sine, som mest så ut som grove røkte pølser. Jaktpatronen var ladd med 226 gram`s(3500grains) kuler og hadde en annslagsenergi, som kan sammenlignes best, med fem stykker kuler fra .600 nitro ekspress, som treffer samtidig! Jeg ble selvfølgelig så imponert, så jeg gjorde umiddelbar handel. Dette fantastiske trollvåpenet, samt 10 ferdigladde patroner ble med hjem til moderlandet.

Allerede ved første prøveskyting, ble jeg smertelig klar over de ekstreme kreftene dette våpenet var i besittelse av, i form av et tre dagers opphold på sykehus. I andre enden, røk et mindre skytterlagshus, ei beverkoie, to mindre robåter og ei flytebrygge. Flytebrygga derimot fant vi igjen 160 meter fra skuddstedet. Den hadde rett og slett føket av gårde i dragsuget av trykkbølgen fra munningen ved avfyring.

Nå, som "åtet" er klart, børsa er skutt inn, og ryggesekken er pakket med kaffe og en drøy halvkilo med ammo i form av to patroner, gjenstår det bare og vente på mørkets frembrudd.

Ønsk meg lykke til, jeg kan komme til og trenge det............

Link to comment
Share on other sites

Kaliber 2 kan nok være påkrevd på de store Trollus Norwegicus Byråkratius, da de er kjent for å være meget tykkhudet og ha en hodeskalle så tykk at den ikke kan penetreres med normale kalibre. For de mer vanlige underartene påstår gamle folk at 6,5 er mer enn gode nok, og kragen dugde til trolljakt med gode sølvkuler.

Selv har jeg mer tro på fellefangst når det gjelder internettroll, disse er særdeles vanskelig å få skudd på da de sniker seg frem på nettet nesten helt anonymt.

Som kjent er det få åpninger på internett der de er fremme lenge nok til å gi skuddmuligheter. Men som åte for internettroll har jeg ingen tro på gjæret brygg, det er nok for sidrumpa. Internettroll drikker vel mer caffe latte og rødvin. Det sikreste åtet for internettroll er nok å nevne ulvejakt med skadeskyting utført med 6,5 på elgjakt. Da dukker de opp bokstavelig talt som troll av eske.

Link to comment
Share on other sites

Mulig dette er et skudd i blinde.

 

Men kunne lysspor vært noe for å utvikle den perfekte trollkule? En som har såpass sterkt UV-lys at deler av sårkanalen blir til stein? Vil dette være inhumant?

 

scaled.php?server=441&filename=trolluv.png&res=landing

Her er det enkelt illustrert.

1. Troll blir skutt

2. Troll bygger seg opp en sårkanal med et tynt steinlag

3. Troll reagerer instinktivt etter innslag ved å bevege seg/løpe/wutever og det tynne steinlaget splintrer opp for deretter å presse seg inn i vitale organer.

 

Nå har jeg lite erfaring med hverken troll eller lysspor. Så det får dere mer erfarne ta seg av.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Personlig har jeg best erfaring med bruk av trolldeig som åte på skogstroll.

På Internetttroll er vel det det beste åte å skrive litt om skadeskyting av ulv på åte imørket med demper på langt hold med 6,5x55 og naboens katt som åte. Det burde være en fin kombinasjon.

Link to comment
Share on other sites

Har sett trolljegeren......en fantastisk film. Men det er jo synd da at denne fantastiske jegeren forsvant. For det så jo ut som at han hadde en enorm erfaring om emne.

Ut i fra denne filmen så er det jo helt klart at troll finnes.

Det er derfor jeg kunne tenkt meg et gevær i rette kaliber......man kan jo aldri vite.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Buejakt på troll, se det hadde vært noe. :mrgreen:

 

Tror vi ennå har en lang vei å gå. Miljødirektoratets forslag om prøvejakt i et begrenset område ble nedstemt. Klage er nå sendt Mattilsynet.

De har vel for tiden det meste av fokuset på høstens trollkrem. Vi ildsjeler må bare fortsette det gode arbeidet. Husk førjulstreffen i Tussedal :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Har nå i noen uker hørt rykter om at det er observert en del mistenkelige kjøretøyer parkert litt i skjul ved diverse kommunale kontorer her i byen.

Så ett kjøretøy selv i dag og snek meg til å ta bilder av det og ble forskrekket da jeg så logoen den har på dørene :overrasket:

normal_20140505_094422.jpg

normal_20140505_094442.jpg

 

Hva som er annledningen for at kjøretøyet er her vites foreløpig ikke, men vet for ett faktum at det er internetttilkoblinger i alle de bygningene de har vært observert utenfor og i dag var det nok ett kommunalt bygg som ble besøkt av ett av disse kjøretøyene, der det var diskret parkert litt bak bygningen, så kanskje det er problemer med Internetttroll i de kommunale nettene og TST (Troll Sikkerhets Tjenesten) er muligens her for å kartlegge aktivitet og annsamling av troll her på sørlige Helgelandskysten.

 

Men dette er som sakt bare spekulasjoner fra min side, vil ikke skape noe rykteflom eller tilløp til panikk i befolkningen da jeg ikke har noe annet bevis for aktivitet enn disse bildene og tidligere observasjoner av kjøretøy som jeg har blitt gjort kjent med.

Da vi i uminnelige tidligere tider har slitt med tildels store annsamling av de riktig store eksemplarene av troll i Nordland, som nå heldigvis er forsteinet, nevner feks i fleng feks Lekamøya, Brønnøykongen, Vågakallen, Hestmannen, de syv søstre og den mest sagnomsuste Torghatten, så ser jeg ikke helt bort fra at det igjen kan være ett oppsving i bestanden av forskjellige troll her i nordland da med tanke på den milde vinteren vi har hatt i år, eller kanskje rett og slett de store gress og lyng brannene i Trøndelag skremte og fordrev Kysttrollene til å søke tilflukt her.

 

Så ett par spørsmål til de eminente altviterne av dette forum:

 

1. Kan det tenkes at internetttroll nå har begynt å søke kontakt og sammarbeider med saksbehandler og ligningstroll?

2. Kan det være at de Trønderske Kysttrollene har søkt kulturellt asyl på Helgeland for å slippe unna en mere eller mindre arbeisløs og ommflakkende Tore Strømøy som er på leting etter enda en program serie, eller er det en innboende frykt for røyk og ild som har fordrevet dem?

3. Kanskje det blir trollet litt med de ventende utbetalinger og inndrivninger av restskatt? :shock:

 

Jeg frykter selv for at det siste kan være en reel situasjon, og frykter det verste da jeg selv venter en klekkelig utbetaling på restskatten :mrgreen:

 

.

Link to comment
Share on other sites

regjeringen har besluttet å opprette en trollsone på Helgeland.

 

Kanskje det er derfor Nasjonalparken LomsdalVisten så plutselig ble godkjent.

Lokale krefter sloss i tiårs vis uten å komme noe vei for å få til en nasjonalpark, men så plutselig var den bare der...

Stort sett mere ufremkommelig terreng en det som er i midten av den parken skal man vel lete lenge for å finne, det er vel en grunn til at Lars Monsen fikk sine løyper lagt i utkanten av parken.

Huff, ser for meg at nasjonalsymbolet Monsen hadde blitt trolltatt i beste sendetid på Nrk av noen trønderske flyktninge troll som sa RaiRai, det hadde blitt en katastrofe.

 

Blir show når Økokrim begynner å avlytte alle helgelendinger og registrere hvem som prater om IR-lys, slegger og dynamitt.

Det kan muligens være grunnen til at kjøretøyene til TST er begynt å dukke opp her i distriktet, men har ikke hørt om rassiaer og opptrapping av våpenskap inspeksjonene i skytter og jeger miljøene.

Men det kan vel hende at Sno er satt på saken og at dagens bjørnefelling bare er en unnskyldning for å få bruke helikopter inn mot nasjonalparken for innspeksjon om hvordan forholdene er der inne nå for tiden (hvis det er den som er trollsonen) eller at bjørnen er fordrevet ut av parken av troll.

http://www.banett.no/nyheter/article9618681.ece" target="_blank

http://www.helgeland-arbeiderblad.no/ny ... 334621.ece" target="_blank

http://www.nrk.no/nordland/ung-hannbjor ... 1.11699564" target="_blank

Det er tydelig at det er noe muffen på gang når det blir så masiv mediadekning bare for å understreke at det er bjørn de skyter...

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at trollvettreglene ikke er skrevet ned her inne, disse er alfa omega å pugge før man begir seg ut på trolljakt.

 

1. Opphold deg aldri i skogen etter solnedgang.

2. Legg ikke ut på langtur hvis du er kristen. Aldri.

3. Vær godt rustet mot troll selv på korte turer. Ha alltid med sterkt ultrafiolett lys.

4. Gå aldri så fort at du begynner å svette.

5. Vær skeptisk til store mosegrodde trær.

6. Ikke lytt til "erfarne" fjellfolk. De vet ingenting om troll.

7. Gå alene, du vet aldri hvem som er kristen.

8. Vend hvis du treffer på monstermaster. Det er ingen skam å snu.

9. Møter du troll, grav deg ned og vent på soloppgangen.

10. Hold deg unna Sogn og Fjordane.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at det tidligere har vært stilt spørsmål om hvilken hunderase som egner seg best til trolljakt.

 

Gamlekongen vår; han Olav hadde en hund som faktisk het Troll, det kan jo umulig være tilfeldig. Som konge måtte vel han vite hva som rørte seg i landet sitt, og han var jo svært glad i å bevege seg i naturen. Han drev helt sikkert med trolljakt han og... Hunden var en puddel. Ikke veit jeg, men de har nok egenskaper ovenfor troll som vi andre så langt har gått glipp av.

Link to comment
Share on other sites

Under elgjakt har jeg personlig hatt mye trøbbel med trollet på Heidalsskogen. Særlig ille å gå med løshund når disse tre beistene som deler på ett øye får øyet på hunden og skal lage leven.

Min erfaring da er med min 30-06 og tømme magasinet på et unevnelig sted på beistene. Du hører et fryktelig gaul. de spretter rundt noen sekunder. krangler forferdelig seg imellom. bryter mellomstor gran og tusler så i vei mot sitt ukjente bosted.

Tror det er mellom Lom og Skjåk.

De gruer seg for å krysse blautmyr og iskalde vårelver, avskyr fisk og bær men spiser gladelig kadaver av sjøldaua dyr.

Den ene av de er gamlere enn de to andre, forstå det den som kan, han dør snart og jeg vil tro de to andre egoene gler seg på den dagen da de er kun to til å fighte om synet.

For og ta livet av disse beistene må du ha ei kule som trenger ca halv-annen meter inn i brystet, minst.

700 HH må nok til med ein solid sen-ekspanderende kule.

Foretrekker å la de få leve,bynner å bli få av dem..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...