Jump to content

NSF-legale hansker til skyting? Tips?


Rausheim

Recommended Posts

Selv de sykkelhanskene der kommer litt inn på håndleddet, som dommer vil jeg si at de er heelt i grenseland. Om ikke over grensen, da det ikke er nok at de ikke dekker, de skal heller ikke støtte. (Mange av de har en litt tykk kant som låser av håndleddet litt om man strammer de slik).

Noen har kanter som klart kommer for langt bak, og å finne hansker med låsingen så tynn/smal/åpen i bakkant mot håndleddet kan være vanskelig. Spesielt om de også skal fungere ellers.

 

Hansker kan forøvrig alt etter våpen, grep, og skytter være en fordel på linje med godt tilpassede grep.

Link to comment
Share on other sites

Til de som lurer: Av alle klassene jeg skyter, så er det ikke Mag1/2 som er problemet, men 1stk Luger som skjærer seg langt inni handa etter en 50-60 skudd.

 

Bluto: Jeg må jo innrømme at det er fristende å kjøpe akkurat slike bare for å se reaksjonen til stevneleder! :mrgreen:

Reaksjon blir, ta de av eller kutt de ned.

+

:lol:

 

Hammerbite fikses som nevnt ofte med ett plaster. Og det er, tarrratat, Lovlig. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Puselankene mine ble beskyttet av slike, men mine er ikke så lange og jeg bretter dem så dem ikke dekker håndledet. Dem gir null støtte uansett og var kun for å beskytte tommelen fra treskjeftet til den lånte S&W m29 som gav faktor på over 350.. Treskjeftet passet ikke meg i det hele tatt og jeg var før NM ikke sikker på om jeg ville fullføre løypa med 5 skudd på hver standplass.. Men det gikk seg til etterhvert.. :D

http://www.google.no/imgres?imgurl=http ... AA&dur=513

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...