Jump to content

Sauer 200STR


StianAarr

Recommended Posts

Jeg skyter også på gann skytebane. Spurte en der idag om når man kunne skaffe sitt eget våpen. Han sa minst et halvt år til et år og man må være et habilt medlem.

 

Synes ikke det er så gøy å skyte med de utlånsvåpnene når man må justere siktet hver gang og våpenet ikke skyter likt det du hadde forrige gang.

 

Jeg vil jo bli best mulig skytter og da er det jo greit å skyte med det samme våpenet hver gang. Så er det noe eget med å eie selv.

 

Skyter med 6,5 og har lyst på en sauer selv.

Link to comment
Share on other sites

Hva skytterlaget mener i dette tilfellet skal du ta løpefart og drite langt i.

 

Har du skutt stevner og kan dokumentere det? Har du medlemskort?

 

Hvis ja på begge så kommer (og skal!) søknad bli innvilget.

 

At noen skytterlag ønsker at man skal være medlem i 27 år, i blodslinje med ordføreren og frimurer for å få kjøpe våpen er deres problem. Kjøp av skytevåpen er regulert av norsk lov, ikke idioter i skytterlag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke fått medlemskort som jeg har spurt om. De synes det er for sent på året til å ta betaling og vil vente til etter nyttår med å dele ut nye medlemskort. Det var slik jeg forstod det. Men jeg får utskrift fra resultatet hver gang jeg skyter. Jeg som tenkte jeg skulle kjøpe meg gebursdags gave til meg selv neste måned på 45 års dagen.

 

Synes det virker snålt at jeg ikke skal få medlemskort før 2014. Jeg driter i om jeg må betale de hundrelappene i medlemsavgift selv om det er noen måneder igjen av året.

Link to comment
Share on other sites

Da hadde jeg (og har flere ganger gjort) betalt inn kontingent til skytterlagets konto.

 

Vet du ikke hva kontonr er? Se på et av de eksisterende medlemskortene som noen sikkert har oblat på. Der står kontonr og sum.

 

Bruk utskriften fra nettbanken som medlemskort hos politiet og forklar at "ekte" medlemskort kommer til neste år siden du innbetalte etter at årets medlemskort var sendt ut.

 

Fiks ferdig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skyter også på gann skytebane. Spurte en der idag om når man kunne skaffe sitt eget våpen. Han sa minst et halvt år til et år og man må være et habilt medlem.

 

Synes ikke det er så gøy å skyte med de utlånsvåpnene når man må justere siktet hver gang og våpenet ikke skyter likt det du hadde forrige gang.

 

Jeg vil jo bli best mulig skytter og da er det jo greit å skyte med det samme våpenet hver gang. Så er det noe eget med å eie selv.

 

Skyter med 6,5 og har lyst på en sauer selv.

 

Hva søren tenker jo eg nå... Enig med det du skreiv ja.

Sist eg var der glemte jeg å stille inn siktet :/

Over drevent med med et halv år, :-S men ser jo prisen nå (etter å ha kontaktet DFS) og prisene ligger på 17.000kr, frister å vente en stund til ja...

 

Men men , haha...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke fått medlemskort som jeg har spurt om. De synes det er for sent på året til å ta betaling og vil vente til etter nyttår med å dele ut nye medlemskort. Det var slik jeg forstod det. Men jeg får utskrift fra resultatet hver gang jeg skyter. Jeg som tenkte jeg skulle kjøpe meg gebursdags gave til meg selv neste måned på 45 års dagen.

 

Synes det virker snålt at jeg ikke skal få medlemskort før 2014. Jeg driter i om jeg må betale de hundrelappene i medlemsavgift selv om det er noen måneder igjen av året.

 

Samme svaret på medlemskort fikk eg og. Surt men hvem bryr seg, 20kr for 30 skudd og Sauer våpen. ikke gale men blir lei av å stille inn siktet... Fikk også som svar om å vente til nærmere mørkningstida, da sola går ned i 6 tida, når det begynner inne skyting om å skrive seg inn på lista da (gjeldene Gann SL da...)

 

Foreløpig har jeg god tid til å vente pga MASSE prøver på skolen, hehe...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...