Jump to content

vet noen av kilder til .455 webley ammo


Hassel

Recommended Posts

Beklager om dette blir over grensen på en "kjøper" anonse... men nå har jeg jaggu lett lenge og søkt mye...

Har vist kommet i skade for å kjøpe meg en Webley til (en 4" MK-V) for å komplementere min MK VI

Webley_MKV.gif

 

Men det ser ut som ca hele verden er tom for hylser eller ammo til .455 webley. Er det noen som vet av noen steder som faktisk har? Gjerne da Fiocchi MK II ammo og til en spisleig pris. (Har funnet i tyskland til 16 kr smellen, men der er litt i overkant)

Link to comment
Share on other sites

Dette er kanskje den mest ubrukelige posten i verden, men fikk ikke du noen av meg?

Jeg skal uansett se om jeg har flere hylser liggende....

 

Men i følge Ladeboken #5 kan man modifisere .45colt hylser ved å trimme dem og tynne ned kraven... Jeg ser også at de lader med .451 kuler når de lader med normale blykuler (og jeg har støpt et par "for mye" av de i går :D )

Link to comment
Share on other sites

Hei Olav,

diesett har jeg, men er interessert i både hylser og ammo.

Det går å trimme hylser, og jeg har muligens sikret meg en ekstra tønne for eventuel konvertering til 45 acp / .45 autorim.

Men å trimme 45 colt hylser er en dritt jobb. Rimmen må trimmes ned en del osv.

(Jeg har jo en MK VI webley fra før så litt skudd har jeg)

 

@trettvoll, de hylsen var deet scotty som skulle ha, men de ble jo faktisk stjålet i et bilinnbrudd for mange herrens år siden...

(Det var forøvrig hornady hylser om noen får rare tilbud på slikt...)

Link to comment
Share on other sites

ahh... har banket 100 skudd igennom MK VI i helga, i forbindelse med et lite lokalt militærhistorisk arrangement. Vakkert åskyte Webley... :thumbup: jeg kjenner ei dille på britiske revolvere komme snikende.

Har fått snusket til meg 150 fiocchi skudd til en fair pris. (og noe 450 revolver, men de har jo bare ført til at jeg har kjøpte en webely og scott RIC revolver.... :twisted: Men ønsker tips om noen vet av andre .455 ammo kilder i Norgeg elelr våre naboland.

Link to comment
Share on other sites

Tydeligvis ikke i alle tilfeller. hvis man skal tro det som stod i linken.

Det er ganske mye forvirring og surr rundt de forskjellige engelske .45-patronene, og litt avhengig av hvordan de er kamret går det ifølge tråden jeg linket til an å bruke schofield-hylser uten noe mer hokus-pokus i endel våpen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...