Jump to content

12/89 i O/U hagle


MarcusJohansen

Recommended Posts

Jeg har en beretta 686 O/U i 12/89. Kjøpte den pga at det skulle være samme vekt som "standard" men den veide 400g mere. Merker de godt etter en lang dag i fjellet, min veier ca 3,6 kg. Bruker så og si aldri mere enn 12/76 så er vel i grunnen mest bortkastet... Men har ihvertfall muligheten...

Link to comment
Share on other sites

Jo tyngre våpenet er jo mer mann er du, spør du meg. Så dette er bare en fordel i mine øyne.

 

Jeg har 12/76 nå men skal definitivt ha meg en 12/89 også. Alt som kan øke sjansen for felling er jo positivt.

 

Jaja, du vet no hva man sier om folk med store biler...

 

Hehe, neida :lol:

 

Støtter deg i saken om at tyngre hagler er bedre, men det har med balansen å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en beretta 686 O/U i 12/89. Kjøpte den pga at det skulle være samme vekt som "standard" men den veide 400g mere. Merker de godt etter en lang dag i fjellet, min veier ca 3,6 kg. Bruker så og si aldri mere enn 12/76 så er vel i grunnen mest bortkastet... Men har ihvertfall muligheten...

Sitter på samme muskedunder og ser ikke annet negativt med det enn vekten. 3,6 kilo på badevekten og mulighet for å putte inni hva som helst bare det står "12" på det :)

Vi som sitter på nettet å "jakter" har bare godt av å bære litt ekstra når vi kommer oss ut ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en 686 12/89 og synes den er fremtung. Men jeg synes den er god å skyte normale patroner med.

Den er etter min menig helt jævlig og skyte 12/89 med så jeg har nesten ikke brukt den muligheten. Skjønner ikke hvorfor jeg ventet 2månder ekstra for å få den...

Hadde jeg skulle kjøpt i dag hadde jeg ikke ventet så lenge for å få noe jeg ikke hadde brukt for.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...