Jump to content

Barnes TTSX 130 gr. i 270 WSM


Sporsnø

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg lurte på om det var noen her inne som har ladet Barnes TTSX 130 Gr i 270 WSM ?

Har Vith-N160 og N-560, Norma 204 og MRP.

 

 

 

 

Ut ifra de ladedata som ligger på barnes sin hjemmeside lader de disse kulene ganske hardt, har noen erfaring rundt det med disse kulene?

 

Jeg tenkte uansett å prøve meg litt frem, begynne lavt for så å jobbe seg oppover, men om noen hadde erfaringer taes de imot med stor takk ! :D

 

Mvh

 

270 WSM lader !

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hei

 

Jeg driver å prøver ut forskjellige kuler til min 270 WSM rifle

Utover bruken fra tidligere har vi hatt stor suksess med den. Presisjon på linje med 6,5 og anslagsverdi som gjør at den kan brukes på lange hold.

Det som overrasker meg litt er presisjonen i den hastigheten!

 

TTSX fra Barnes er det siste prosjektet. Ettersom det var ønske om å gå over til ett blyfritt alternativ.

 

Som regel bruker vi Nosler Accubond 140 grains til jakt.

For trening 140 grains Hornady SST. Som har lik BC som accubond og er veldig presis.

Kjører med 940 ms. Å det funker meget godt!

 

Favoritt hittil er Berger VLD Hunting på 150 grains. 960 ms. De har en tendens til å gi best presisjon i min rifle.

 

Skal prøve ut flere fra Barnes. Å som du sier. En må nok opp på 140 for de største dyra i våre skoger. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...