Jump to content

Vital del Blaser R8


EirikB

Recommended Posts

Det holder med avtrekker/magasin delen.Ikke mulig å få hverken spennt opp eller avfyrt våpnet uten denne.

 

Hilsen en som har R8 og muligens vet hva som er riktig i denne sammenhengen :winke1:

 

Vital del er definert i lov/forskrift/rundskriv, det hjelper ikke å bare ta noe vilkårlig som våpenet trenger. Akkurat R8 har vel vært diskutert i en tidligere tråd, og avtrekker er ikke godkjent, selv om det i utgangspunktet høres logisk ut.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også Blaser, men aldrig tenkt på denne problemstillingen.

Hvorfor ikke bare låse inn sluttstykket, noen spesiell grunn??

 

Sauerhansen

 

Hvis du er på jakt og skal på butikken en tur så er det enklere å la magasin/avtrekker ligge i lomma enn å dra med seg hele sluttstykket. Det er ihvertfall det jeg gjør.

 

Hva med sluttstykke hodet, det må da være vital del?

Link to comment
Share on other sites

Det holder med avtrekker/magasin delen.Ikke mulig å få hverken spennt opp eller avfyrt våpnet uten denne.

 

Hilsen en som har R8 og muligens vet hva som er riktig i denne sammenhengen :winke1:

 

Vital del er definert i lov/forskrift/rundskriv, det hjelper ikke å bare ta noe vilkårlig som våpenet trenger. Akkurat R8 har vel vært diskutert i en tidligere tråd, og avtrekker er ikke godkjent, selv om det i utgangspunktet høres logisk ut.

 

Ok.Ser at jeg burde sjekket forskriften.

 

Kommer fortsatt til å bare fjerne avtrekker som vital del,når våpen forlates feks i bil..Ser ikke for meg at man hadde havnet i klemma for det..Her burde jo våpenforskriften vært oppdatert til å omhandle avtrekkermekanismer som denne typen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...