Jump to content

Kuler og Krutt, eller luft?


dande

Recommended Posts

Jada, da var det på tide å melde seg inn i dette forumet. Jeg har nok lest mitt, og funnet svar på det meste jeg har lurt på når det gjelder kuler og krutt. Ladepressa begynner nesten å bli litt innkjørt etter 400 - 500 skudd for testing og utvikling av en god sub ladning til 308 i løpet av sommeren.

 

Jeg liker alt som jeg kan gjøre fra grunnen av og derfor måtte jeg jo begynne å lade "litt" selv. Etter de første 100 kulene var ladet, fant jeg ut at støping av kuler ville fort bli lønnsomt når kona også ville skyte litt.

 

Så var det bare å begynne å støpe litt kuler, lade de subsonic og finne en privat skytebane. Så selv om det er en 308 så bråker det ikke noe spesielt mye mer enn en 22lr med lyddemper. Prisen er jo helt akseptabel på ~1kr per skudd..

 

Men så kom jo jakta, og jeg har ikke lengere en privat skytebane å reise til.. Så da ble det et luftgevær til mengdetrening hjemme.. (dette kommer det til å komme en egen tråd om, da det er none problemer med dette)

 

Jeg har ikke så mye å bidra med på dette forumet, men jeg kan mene ting og stille kritiske spørsmål..

 

våpensamlingen består av litt ymse fra "leke" luftpistol til 308 win..

 

Det var litt om meg, og det kommer sikkert litt fra meg en sjelden gang..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: tittelen på tråden vil jeg si, som Ole Brumm, ja takk.

 

Per i dag har jeg bare et Hämmerli CR 20s gassdrevet luftgevær, som er superpresist, og har gitt meg mange gode opplevelser. Jeg bruker det blant annet til å trene på å være konsekvent på avtrekk og bruk av sikte. Når jeg får gått til innkjøp av en .308 blir det nok noen timer på banen med den og ja.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...