Jump to content

Go pro2 å ta opp i loop


Joggen

Recommended Posts

Lurer på om det er noen som vet om Go pro kan kjøre i loop, å for eksempel bruke kameraet som et dash bordkam?. Slik at kameraet tar opp, og automatisk tar over det som er på kortet når kortert er full, og filmer videre uten å stoppe å for å filme for at kortet er fullt. Kjører mang mil i året, og kunnet tenkt meg muligheten å bruke Go pro`n min som dashcam. Vet at disse dashcam ikke er så dyre i innkjøpt, men hadde vært greitt å bruke det en allerede har.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hei

 

Du hadde ikke fått mange svar gitt.

 

Kjøpt meg en hero3+ som jeg leker litt med nå.

Har ikke ennå prøvd noe looping på opptakene.

Men utifra batterilevetid så er dette strengt tatt noe du ikke trenger om du har et 32 eller 64gb minnekort.

For da vil du gå tom for batt før minnet blir fullt.

 

Ellers er det nok ikke noe problem å bruke loopingen.

Hvis du har er det bare å prøve, om du ikke allerede har gjort det :wink:

Link to comment
Share on other sites

Starter Gopro'n automatisk og i riktig opptaksmodus (loop) når du setter på tenninga? Om man må starte kamera manuelt og bla seg frem i menyen for å finne rett modus blir det fort for tungvindt i bruk. :wink:

Om kameraet skal stå permanent i bilen vil det også være utsatt for tyveri, og en Gopro vil kanskje friste litt ekstra.

 

Jeg har i en periode kjørt rundt med en Mini DVR 0801 i frontruta og er veldig fornøyd med resultatet. Har montert kamerat slik at det står rett bak speilet (usynlig for fører) og det er vanskelig å se utenfra. Byttet ut den hvite dobbeltsidige tapen som fester kamerat i ruta til en sort utgave. La strømkabelen rundt kanten av ruta og under dashbordet, usynlig både inne fra cupen og utenfra.

Kvaliteten på opptak er bra, også på kveld/natt. Med et 32GB minnekort får jeg ca 8 timer opptak i 1080p/30.

 

http://www.techmoan.com/blog/2013/8/31/the-mini-0801-tiny-1080p-gps-car-camera-with-an-lcd-screen.html

 

Av og til møter man slike idioter, denne møtte jeg på RV3 rett sør for Løten. Ja, man ser døden i hvitøyet.

Frame_2013_11_07_14-50-38_(0-21-47_280).jpg

normal_Frame_2013_11_07_14-50-38_(0-21-47_326).jpg

 

Jeg hadde neppe overlevd hadde det blitt en kollisjon her, men bevisene hadde vært sikret.

Noen ganger kunne jeg tenkt meg et grovkalibret MG montert på panseret. :evil:

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd å zoome inn og forstørre bildene på alle mulige måter, men får ikke frem nummerskiltet klart. Tror det blir vanskelig å få et klart bilde av slike små detaljer når to biler møtes i 80-100 km i timen. Det var regn og dårlig lys når dette skjedde, så det var vanskelige forhold for å få gode bilder.

Link to comment
Share on other sites

Like greitt bare å kjøpe et dash cam om en ska bruke det i bil. De er best egna til det, istedenfor et dyrt og flott action cam til 3-4 tusen å stå i frontruta. Et greitt 1080 HD dash cam koster 100-200 kr på ebay. Har kjøpt i alle bilene mine. De starter atomatisk når bilem kjører, å stopper likens. De lagrer filmfilen også automatisk om bilen får en bråstopp eller kraftig nedbremsing.

Link to comment
Share on other sites

For dashcams finnest selvsagt et eget forum . :-)http://dashcamtalk.com/dash-cam-comparison/

 

For å klare å lese skiltnummer av motgående biler, må du ha både høy oppløsning,mange bilder pr sekund og høy bitrate, visst ikke blir det grumsete.

Tviler på om et 200kroners kamera klarer det annet enn på ypperlige forhold..

 

Mitt ITB100HD til 1500kr klarer nesten jobben, men det finnest bedre nå. http://dashcamtalk.com/itronics-itb-100hd/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...