Jump to content

basset fauve de bretagne savnet.


troya

Recommended Posts

Balder 2.5 år blei borte i skauen ved kroklandsåsane i høydalen (KILEBYGDA) Balder har på seg garmin astro i my way sele og contakt peiler i hals. skulle prøve ut astroen men mista signal etter 1,7 km komm opp ett? mista også signal på contakt peileren. balder hadde retning HENNESEID LØRDAGKL 1100

Link to comment
Share on other sites

vet ikke rekkevidden på contacten men vi har peilet ifra alle kanter og topper så er han i området burde vi fått signal ifra hann

Kan peilerne ha gått tom for batteri?

Kan noen ha funnet hunden å slått dem av?

En skal ikke se bort fra noe her.

Har en kompis som mista hunden på jaktprøve (dachs)

Han peila inn et hus i et boligfelt, og der var en gamling som hadde tatt inn hunden.

Det blei en del akkodering før han innrømte at hunden var der :evil:

Han kunne ikke nekte når peilern pekte på hjemmet hans.

Gamlingen forklarte at hunden bare for å gjødde, han syntes synd på den og tok den inn.... :shock:

Link to comment
Share on other sites

Er ikke dette litt dårlig reklame for Garmin da ?

 

Enn for basset fauve de bretagne? :wink:

He he skal ikke komentere den :lol:

Fint at bikkja kom til rette hel og i go form :D

 

Ja, for all del. Jeg vet godt hvor jævlig det er å sitte og spekulere på hvor hunden har tatt veien, selv om jeg har formidabelt lite erfaring med det - ett tilfelle på 16 år med drevere, og stort sett aldri vært avhengig av peiler for å finne igjen hunden...

 

Men grunnen til det jeg skrev, er selvsagt at jeg er litt skeptisk til at en del gjør kardinaltabben i å gjøre seg avhengig av peileren istedet for å venne hunden til naturlig retur, og dermed sitter med skjegget fullt av postkasser den dagen teknikken slår feil. Som i dette tilfellet. Og, forsåvidt også fordi jeg har lignende erfaringer med nevnte rase (ett individ, trenger ikke å være representativt).

Link to comment
Share on other sites

Et lite tips, som har fungert for meg.

Om du har ei ung bikkje som henger på i lengste laget og det ser ut til å gå mot sen kveld - lang natt.

Peile hunden - få fatt i rakkeren og ta den i bånd. Gå så dit du slapp og få noen til å hente deg der.

Sett deg aldri i bilen og kjør bikkja hjem. Da må du regne med å gjøre det forholdsvis ofte i ettertid også.

 

Skit jakt folkens, i morgen lever bjørnen farlig, Fauve'n er et råskinn på slike "skinnfeller" :oops:

Link to comment
Share on other sites

Jibrag skrev: Men grunnen til det jeg skrev, er selvsagt at jeg er litt skeptisk til at en del gjør kardinaltabben i å gjøre seg avhengig av peileren istedet for å venne hunden til naturlig retur. ... Kan nokk stemme det vet eieren har henta han inn etter peileren flere ganger,og jegeren rådet ditt skal vi fosøke :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...