Jump to content

Hvilken er den beste jegerwhiskyen


lundis

Hvilken whisky er den beste jegerwhiskyen?  

182 members have voted

  1. 1. Hvilken whisky er den beste jegerwhiskyen?

    • Lagavulin 10
      0
    • Lagavulin 16
      24
    • Laphroaig 10
      8
    • Laphroaig 18
      3
    • Laphroaig Quarter Qask
      28
    • Ardbeg 10
      11
    • Ardbeg uigedail
      4
    • Talisker 10
      10
    • The Glenlivet nadurra
      6
    • Highland Park 18
      10
    • Balvenie doublewood
      3
    • Dalwinnie 15
      6
    • Caol ila 12
      9
    • macallan fine oak 12
      6
    • Cregganmore 12
      1
    • Aberlour a'bundah
      4
    • Upper ten
      7
    • The Famous grouse
      25
    • Jameson
      8
    • Chivas Regal
      9


Recommended Posts

er sikkert også folk som har smakt f.eks Laphroig QC og funnet den litt for heftig for sine smaksløker - må være lov det også :) (Men da fins det jo mye godt fra det skotske høyland :mrgreen: )

 

En kollega lurte fælt på hva vi drakk i Aberdeen en gang (det var Laphroig DC).

"dere sitter for f... ikke å drikker terpentin ?" var spørsmålet da de herlige duftene spredde seg i rommet :mrgreen:

Forøvrig er jeg enig med Jeffery, Bowmore skulle vært med i det gode selskap.

Link to comment
Share on other sites

Den jeg har likt best når det er minusgrader, eller i selet før det er blitt varmt, er Grants 100 proof. Den varmer godt, men de har den ikke på polet. Ellers vil jeg fremheve McLeod's, mest smak for penga i statsbutikken og velegnet når Jøtulen og bjørkekubbene har fått samarbeidet litt i selet.

Link to comment
Share on other sites

Med fare for å ødelegge en trivelig diskusjon 8)

 

Det eneste riktige svaret på trådstarters spørsmål er:

Den whiskyen som gir deg den beste godfølelsen når du siger ned i stolen etter en lang dag i terrenget, den som varmer sjelen mens du lar kroppen roe ned og nyter gode minner fra dagen som har gått.

 

For min del vil dette oftest komme fra Islay og få de andre som oppholder seg i samme rom til å lure på om jeg tjærebrer en oselver, men der er ingen fasit.

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig i den vurderingen. Noen som har smakt Laphroaig QA cask?

 

Med fare for å ødelegge en trivelig diskusjon 8)

 

Det eneste riktige svaret på trådstarters spørsmål er:

Den whiskyen som gir deg den beste godfølelsen når du siger ned i stolen etter en lang dag i terrenget, den som varmer sjelen mens du lar kroppen roe ned og nyter gode minner fra dagen som har gått.

 

For min del vil dette oftest komme fra Islay og få de andre som oppholder seg i samme rom til å lure på om jeg tjærebrer en oselver, men der er ingen fasit.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha drukket mye Islay-whiskey de siste åra har valget for jakthelgen falt på.... Jack Daniels! Vet det er skrale saker, men har aldri smakt den. Klassiker er den hvertfall!

 

(jaktkameraten stiller med kvalitetsdråper fra Scottland i tilfelle Jack er for fæl)

 

 

Noe sier meg at flaska til kameraten din blir først tom............ ;)

Link to comment
Share on other sites

Alt er mer enn godt nok etter en dag eller tre på jakt. Jeg vil slå et slag for finanskrisewhisky. De vanligste masseproduserte unge blendedvariantene. Famous grouse, ballentines, upper ten, jonny walker red og black label, jameson, til og med amerikanske Jim Beam, Jack og canadiske Lord Calvert duger. En av mine bedre whiskystunder (de har det vært mange av...) hadde jeg da jeg sammen med en fuglejeger som aldri hadde jakta pelsvilt før, flådde en liten reinsbukk i lyset av hodelykter med lite batteri utenfor hytteveggen med to flasker Vat 69 innenfor rekkevidde. Rød mix 3 og Vat 69, (kjent fra Band of brothers). Deilig. Tror forvrig polet har slutta med Vat 69. Ikke sett den på lenge.

Link to comment
Share on other sites

hmm-får kikke litt nærmere i hyllene på flyplassen når jeg reiser hjem; forb.. kvote :?

 

An

Old Smuggler told

Sir William that he saw

Paul Jones take

Lord Galverts daughter

Queen Anns out riding on his

White Horse down to

Royal Castle near

House of Lords and for a

Silver Dollar he laid her on the

Green Garpet with her

Bottom Up and tickled her

Old Drum with

Three Feathers and took out his

Johnny Walker which was hard as a

Canadian Club and put it in her

Red Hackle and gave her a shot of

Cream of Kentucky which started

Wilkin´s Family .

Link to comment
Share on other sites

Stod mellom Laphroaig Quarter Cask og Talisker for min del. Endte på Talisker etter en kort indre diskusjon. Det er noe med ettersmaken, tror jeg. De ulike smakene er, i min gane, noe mer avstemt. Quarter Cask er flott, men drukner kanskje nyansene litt vel mye i en voldsom røyksmak.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...