Jump to content

hvor kort kan løpet på en 308 være?


kimveg

Recommended Posts

har kikket litt rundt på forumet men ikke funnet noe svar, har en remington 700 som jeg skal montere lyddemper på, og det jeg lurer på er hvor kort kan løpet være føre man ødelegger presisjon eller egenskapene? er godkjent ettersøksekvipasje så skal søke om å korte pipa, så ikke det blir noe tull der.

Vil korte pipa og flytte rem feste så langt fram jeg kan så den ikke stikker så langt over skuldra på ettersøk.

Hilsen en uviten på ammunisjon og løpslengder. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar

Ser ingen grunn til og kappe under 47cm...Det lille du sparer i vekt har lite/ingen ting og si...308win er en patron som trives med korte løp, og mister lite fart og egenskaper i korteløp.

Men det er ikke vekten som er avgjørende, skal klare å bære de grammene, men er ute etter å slippe å ha pipa for langt over skuldra når jeg går i tett skog :)

Link to comment
Share on other sites

spørsmålet blir vel hvor lang pipa må være for å holde kravet i loven?

så blir den jo lengre enn 47 cm når du skrur demperen på. mange cm bygger demperen foran?

om du har lov til å kappe pipa til feks 40 cm, så skrur du en demper som bygger 10 cm, så er den like lang som en pipe på 50 cm. piper på litt over 50 cm er såpass korte at de fleste har hodet omtrent like høyt eller høyere enn munningen når de bærer børsa. min børse har 49 cm løp, å er akkurat lavere enn hodet mitt når jeg bærer den.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...