Jump to content

S&W 686 6" .357 Mag Wheelgunner (nå med bilder)


Varegg

Recommended Posts

Tenkte det var på tide å lage min første tråd hvis man ikke regner "Hei det er meg" i nybegynnerkammeret.

 

Tenkte da at kanskje dagens ervervelse var et passende tema da dette er en modell jeg ikke kjente til selv for bare en drøy måned siden.

 

Smith & Wesson 686 .357 Mag Wheelgunner er betegnelsen og det lille jeg foreløpig har funnet av informasjon så er den i familie med Target Champion og Target Classic, hvis noen har utfyllende informasjon om denne modellen er jeg takknemlig ... den virker veldig tight og fin og skal prøveskytes i morgen :-)

 

9429566488_9fa421ab43_o_d.jpg

 

9429566394_6371025c98_b_d.jpg

 

Er ingen merker i grepet som indikerer hva slags type det er men ligner veldig på det ene combatgrepet fra Nill

9429566738_190f9076ef_b_d.jpg

 

Wheelgunner

9429566578_a480a960ef_b_d.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Den prisen finner du vel neppe over disk i butikk.. Den avbildede revolveren har et Nill-skjefte (tror jeg)..

Det er vel ikke den avbildede du har skjønner jeg, men bare skjeftet alene koster vel drøye to høvdinger?

Du må nok snarest komme med bilder! :)

Link to comment
Share on other sites

Den er kjøpt brukt av en i klubben og hvis vi møtes en gang skal du få lov til å tafse litt på den Wheelgunner ;-)

 

Skal se om jeg får fyrt opp PCn og lagt inn et bilde av den i morgen men først skal der prøveskytes :-D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Oppdatert første post med bilder av Wheelgunner, burde kanskje pussa først ;-)

 

Bruker veldig tight og fin, god kontroll på DA og nydelig SA avtrekk, denne tror jeg at jeg blir veldig fornøyd med utover høsten :-)

 

Først serie 3x5 skudd på 15 meter med to hender, en flue ...

9429581708_f9815a9265_b_d.jpg

 

Andre serie 3x5 skudd på 15 meter ... To hender ... En flue

9429581802_fff705507c_b_d.jpg

 

Siste serie på feltskiva på 25 meter, begynner å ligne noe :-)

9429581886_ca760633fa_b_d.jpg

 

Siste 10 på presisjon, to hender på 25 meter

9429581940_9e6cf39af7_b_d.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da har den vært gjennom sin første revolverfelt konkurranse på Trollfelten i Mysen, begredelig resultat på 43 av 80 mulige :-( ... men jeg lærte mye jeg tar med meg videre til neste helg spesielt med tanke på å bruke tiden bedre og fokusere på avtrekket.

 

Glemte å ta skytebrillene ut av lomma på liggende og hørte et lite knekk, der røyk &@%]# meg briller for 39,-

Link to comment
Share on other sites

Fin revolver! Hvis dette var første feltstevnet synes jeg ikke resultatet var dårlig i det hele tatt. Tar tid å bli vant med en revolver og særlig avtrekket som jeg slet med lenge når det måtte skytes fort. Jeg slet selv på revolverrunden, de smale lange elipsene (eller hva det nå er) er ikke lette å treffe. Skal ikke mye avtrekksfeil for å bomme dem.

Link to comment
Share on other sites

Liker at det ikke er utsparinger i tønna. Ble solgt en jaktutgave på 80-tallet med samme utseende. Ønsket meg den. Har 686 selv, men med 4 tommers løp og utsparinger. Vekker ikke oppsikt, men hver gang jeg skyter med den skjønner jeg at jeg bør skyte mer med den, får den går bra, og av en eller annen grunn, så skyter jeg raskere med den enn med 9mm'n min når jeg skyter DA. Første skudd kommer raskere av gårde virker dt som.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

En "Trigger Stop" er statisk, og vil ikke gjøre DA noe bedre. I Norge er det vanlig å montere en fjærende kule, da får man et slags trykkpunkt. Dvs man kan dra avtrekkeren til man kjenner det butter, og deretter gjennomføre et nesten-SA-avtrekk. Ofte gjør dette at det ikke er mulig å spenne opp våpenet SA.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Aller først til lukke med fin revolvar. Særleg likte eg den ikkje-fluta tønna.

 

Så til saka: Eg ville tenkt meg om før eg borrer i ein slik revolvar. Somme innlegg her på tråden tyder på at dette er ein sjeldan modell. Å borre hol i avtrekkarbøylen og setja inn ei fjørande kule - det er ikkje berre slemt gjort; Det vil truleg redusera verdien på våpenet.

 

Sjølv har eg til samanlikning ein M 27 som var 100% original. Eg fekk sett inn ei kule. Seinare har eg fått vita at M 27 var ur-357'en, ein legende. Å som eg angrar! Metervare som 686 kan ein gjera kva som helst med ustraffa. Ikkje rasedyr.

 

Eit betre kompromiss ville vore å skru avtrekksstopp i avtrekkaren, meiner eg.

Link to comment
Share on other sites

Har tenkt litt rundt dette med trykkpunktskule.

Om man ikke vil bore hull i avtrekkerbøylen er det kanskje mulig å legge inn noe i reboundsleiden ?

På de nyere modellene er det laget avtrekkstopp (ettervandringsstopp) ved at det ligger en pinne inne i reboundfjæra.

Dersom man benytter en litt kortere pinne og en slags buffer av gummi, f.eks. en bit o-ring, vil man kanskje kunne oppnå noe i nærheten av en trykkpunktskule ?

Link to comment
Share on other sites

Hmm...

Skulle kanskje eksperimentert litt med forskjellige hardheter på gummibitene.

Er nokså sikker på at det skulle la seg gjøre å finne noe som funket.

Ser for meg at granulaten de bruker på kunstgressbaner kanskje skulle være hard nok.

Har riktignok den gode, gamle trykkpunktskula (stift) i alle mine, så jeg kjenner igrunnen ikke kallet for å forske så mye.

Kanskje noen vil ofre seg litt for vitenskapen ?

Link to comment
Share on other sites

"en fjærende kule"

 

Det har jeg på mine - og er hele tiden i tvil om jeg skal fjerne de eller ikke.

 

Vel og merke - på magnumvåpenene.

 

På felt/spesial revolveren - har den helt klart sin misjon for meg - på ènhånds.

 

Men på magnum - ikke i det hele tatt.

 

Skulle gjerne fjernet de på mag-våpenene.

 

Problemet er at den ene er såpass tunet - at om jeg fjerner kulen - vil den ikke holde kravet.

 

Å ja - jeg har prøvd å skifte begge fjærene - til de hardeste av de harde :)

 

Og da blir det kanskje greiest å ha den kulen på alle konkurranserevolverene - slik at det blir noenlunde "kjent" å betjene avtrekket???

Link to comment
Share on other sites

Da kan du sette kula så langt frem at den akkurat ikke berører avtrekkeren i DA.

Da kan du ha DA uten påvirkning av kula samtidig som du kan skyte SA med litt påvirkning fra kula slik at avtrekket holder vekta.

Det finnes også kuler med ekstra fjærkraft dersom du vil ha en mer markert overgang.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvd div. - men får liksom ikke noe til å stemme.

 

Stiller jeg kula - ømfint "inne på rommet" - "drar" jeg over når jeg skyter.

 

Som sagt - har jeg prøvd ganske mye.

Iløpet av mange år :roll: .

 

Av og til - fyller jeg nesten :) løypa, andre ganger gjør jeg det på langt nær.

Og må vel innse at det ikke er våpenet :shock::shock: .

 

Men ønsker jeg jo hele tiden å ha det maksimale :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skyter DA. Alltid. For å ikke bli dømt bort hvis avtrekket er for lett lurer jeg på om noen har forsøkt å fylle SA-hakket på hanen med epoxy (JB Weld, "Stålplast")? Byr meg imot å gjøre permanente endringer, selv på en 686...

 

En annen ting; måtte være mulig å sette den fjærende kula på avtrekkeren istedenfor på ramma? Mye enklere å bytte en avtrekker hvis man angrer seg.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

En "Trigger Stop" er statisk, og vil ikke gjøre DA noe bedre. I Norge er det vanlig å montere en fjærende kule, da får man et slags trykkpunkt. Dvs man kan dra avtrekkeren til man kjenner det butter, og deretter gjennomføre et nesten-SA-avtrekk. Ofte gjør dette at det ikke er mulig å spenne opp våpenet SA.

 

Øivind

 

Var vel egentlig det jeg mente :D

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...