Jump to content

Rypejakt Narvik-området...


Norrøna

Recommended Posts

Har snakket med folk som har vært innover Skjomfjellet, og som igjen har snakket med folk som har vært innover Skjomfjellet.

Etter hva de har sett og hørt er det temmelig tomt for fugl.

 

Mja, det har førsåvidt eg oxo skjønt... Alle snakke om skjomen når eg nevne jakt, så deffør e det vel itje så rart at det itje e fuggel der :roll:

 

Andre forslag anyone? :)

Link to comment
Share on other sites

Det e bare og vente til snøen kommer og veien stenger på skjomfjellet. Da kommer rypa trekkanes fram fra blant annet sverige. Hele vintern går det stor trekk fram og tilbake oppi fjella der så det er aldri helt tomt for fuggel.

Men ellers om rype i narvik så er det rype i alle fjella rundt omkring så det er bare og prøve seg. Og som over alt ellers så jo lenger du går jo større sjans for fuggel :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

For deg som er student er det absolutt enklest og ta fjellheisen opp i Fagernes fjellet. Eller ta bussen til Ankenes og gå opp mot Hardhausen og videre innover. Når jeg studerte der for en 6-7 år siden var det ofte flokker med ryper på 40-50 dyr like utenfor fjellheisen. Men det var midtvinters vell og merke.

Et annet tips er og gå innom G-Sport på Steen og Strøm og snakke med Kristian. Han vet det meste om jakt og fiske i området der.

Lykke til med jakta. Jeg endte opp med ei rype jeg traff på Malmen, men det er en annen historie:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...