Jump to content

Kina Fallkniven F1?


smaug

Recommended Posts

Litt ironisk at orginalen også viser seg å være en kopi.

 

I følge dem selv tok det dem 8år å utvikle den, mens de kanskje bare satt med beina på bordet og spikket obskøne trefigurer..

Tja, nå er de ikke fullt så like at det gjør så mye heller. De åra de brukte på å "utvikle" den kan jo vise til utviklinga av hele forretningskonseptet og finne produsenter også. De første F1'ene ble laget av Linder i Solingen med ATS-34, men når fabrikken der produserte samme kniv for eget salg slutta det samarbeidet.

Link to comment
Share on other sites

XXL fikk inn noen få til den prisen. Husker ikke helt om det var tidligere i år eller sent i fjor. De forsvant fort kan du si. :mrgreen:

 

Koster 1049 der nå. Syns ikke det er så ille om man virkelig ønsker seg den kniven! Outnorth hadde lave priser på F1 og S1 fra Fällkniven i fjor , men nå ligger de i mer normalt prisleie, 1099 for F1 og 1599 for S1. For den som primært er "forelsket" i ergonomien til F1, så syns jeg Cold Steel sin Pedleton Hunter virker nokså lik. Litt kortere blad, men nokså likt skaft. Men den koster nå 799 hos xxl, og da er man jo bare noen hundrelapper fra F1 - om det er den man vil ha.

 

Nå 5. og 6. november 2014 gir xxl.no 25% rabatt på en mendge varer (inkl. kniver) til de som abonnerer på deres nyhetsbrev. Er man ikke tilmeldt kan man gjøre det nå http://www.xxl.no/nyhetsbrevfor å rabatten. Rabatterte priser vil vises i handlekurven når man legger til varer der etter at man har logget seg på webshopen med den epost-adrssen man får nyhhetsbrevet tilsendt til, sier de.Fallkniven F1 får man da til 1049,-*,075 = kr 786,75. Ikke så langt unna den "røverprisen" (kr 600) Lindskog finn sin F1 for der i fjor altså.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
På 26.10.2014 den 15.55, Chiefen.v-2 skrev:

Dukket opp i posten før helga, sel eska er kopiert til minste bokstav. Frekke disse kineserene...

 

Med tanke på dette med delt/sveiset blad har jeg gitt den noen solide rapp sideveis mot huggestabben. Er den delt er sveisen sterk..

Tror det er mye kniv for lite penger.

 

5år senere; dette er kniven som blir med på tur og jakt. Tror ikke jeg har fått så mye for pengene hverken før eller etter.😁

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
På 26.10.2014 den 15.55, Chiefen.v-2 skrev:

Dukket opp i posten før helga, sel eska er kopiert til minste bokstav. Frekke disse kineserene...

 

Med tanke på dette med delt/sveiset blad har jeg gitt den noen solide rapp sideveis mot huggestabben. Er den delt er sveisen sterk..

Tror det er mye kniv for lite penger.

Som oftest er det Amerikanere og Canadiere bak slike kopifabrikker. Noen ganger kommer kopiene på markedet før originalen. Leder tankene mot at det er folk med tette bindinger til originalproduktene. Dette gjelder selvfølgelig ikke bare kniver, men det meste som er å få kjøpt made in China. Fällkniven er dog svensk. Men tviler ikke på at det finnes svensker som gjør det samme. Endog finnes det knivmakere og urmakere som selger sine sekunda varer som umerkede produkter. Så å skylde utelukkende på Kinesere blir litt feil i mine øyne. 

Edited by Jegerlærling
Skriveleifer
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...